Achtergrond in Calc

vpanter vpanter

Achtergrond in Calc

Hallo,

Je kan een afbeelding als achtergrond in een werkblad plaatsen door
eerst een afbeelding in te voegen en dan Opmaak > Schikken > Op achtergrond.
Weet iemand hoe ik deze afbeelding terug op de voorgrond krijg? De
afbeelding is namelijk niet meer selecteerbaar, zodat Opmaak > Schikken
 > Op voorgrond dus niet lukt.

De lezers van hoofdstuk 5 van Handleiding voor Calc (en anderen) zullen
je dankbaar zijn ;-)

Probleem stelt zich zowel in Windows als Ubuntu.

Vriendelijke groeten

--
Leo Moons
LibreOffice/nl

Nous sommes condamnés à être libres

Re: Achtergrond in Calc

Hoi Leo,

Leo Moons wrote (26-08-13 22:41)

> Weet iemand hoe ik deze afbeelding terug op de voorgrond krijg?

Het enige wat ik weet, is via de Navigator selecteren :)

--
  - Cor Nouws
  - http://nl.libreoffice.org

drek drek

Re: Achtergrond in Calc

Op 26-08-13 23:06 schreef Cor Nouws:
> Hoi Leo,
>
> Leo Moons wrote (26-08-13 22:41)

> Het enige wat ik weet, is via de Navigator selecteren :)

Zonder te proberen, dacht ik te weten, dat ik het altijd met ctrl-klik deed.

Groeten, André

John Bakker John Bakker

Re: Achtergrond in Calc

Op 26-8-2013 22:41, Leo Moons schreef:

> [...]
> zullen je dankbaar zijn ;-)
>
> Probleem stelt zich zowel in Windows als Ubuntu.

Hallo Leo

Volgens mij is het enkel mogelijk  door de cellen te selecteren waar de
afbeelding in zit en dan op backspace te drukken en dan Select Objecten
te selecteren  OK zodat enkel de afbeelding verdwijnt.

Het is volgens mij niet mogelijk de afbeelding naar de voorgrond te halen.

gr John

vpanter vpanter

Re: Achtergrond in Calc

Inderdaad, Cor je hebt gelijk. Moeten we zeker in de handleiding
opnemen. Zal ook nakijken of er in Engelstalige versie 4.0 iets vermeld
wordt. In de Help kon ik niets vinden.

Hartelijk dank
Vriendelijke groeten

Leo

Op 26-08-13 23:06, Cor Nouws schreef:
> Hoi Leo,
>
> Leo Moons wrote (26-08-13 22:41)

> Het enige wat ik weet, is via de Navigator selecteren :)

vpanter vpanter

Re: Achtergrond in Calc

Bedankt André voor het meedenken, maar helaas geeft Ctrl+klik niet het
gewenste resultaat.

Vriendelijke groeten

Leo
Op 26-08-13 23:14, drek schreef:

> Zonder te proberen, dacht ik te weten, dat ik het altijd met ctrl-klik
> deed.
>
> Groeten, André

vpanter vpanter

Re: Achtergrond in Calc

Op 26-08-13 23:51, John Bakker schreef:

> [...]
> Objecten te selecteren  OK zodat enkel de afbeelding verdwijnt.
>
> Het is volgens mij niet mogelijk de afbeelding naar de voorgrond te

Hallo John,

Je methode werkt, maar het was niet de bedoeling om de afbeelding te
laten verdwijnen. Ik wil ze nog kunnen aanpassen.

Toch bedankt voor het meedenken.
Vriendelijke groeten

Leo

drek drek

Re: Achtergrond in Calc

Ow, ik was in de war met Writer. Daar werkt het wel zo. In Calc
inderdaad niet. Sorry.

Groeten, André