Afbeeldingen uit de website of andere programma op het document plakken

Ekrem Koç-2 Ekrem Koç-2

Afbeeldingen uit de website of andere programma op het document plakken

Hallo,

Is het mogelijk om de afbeeldingen uit de website of andere programma op
het document plakken zonder dat ik moet altijd koppelingen te aanpassen?
Zo ja, waar is het opties om de koppeling uit te schakelen en afbeelding
wordt een interne bestand bewaard?

Met vriendelijke groet,
Ekrem

mart en wil van der Krogt mart en wil van der Krogt

Re: Afbeeldingen uit de website of andere programma op het document plakken

Beste Ekrem,

Ik handel met Afbeeldingen in website als volgt:
1. Ik maak eerst een screenprint van de pagina.
2. Deze open ik met Paint.net, dus niet met Paint
3.In Paint.net selecteer ik de afbeelding die ik eruit wil gebruiken
4. Dan Resize ik pagina tot ik de gewenste afbeelding heb
5. Deze afbeelding sla ik op.
6. Daarna kan ik de afbeelding overal voor gebruiken, dus ook opnemen in een
tekstdocument

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

krogtwil

VLB1 VLB1

Re: Afbeeldingen uit de website of andere programma op het document plakken

Beste Ekrem,

Ik gebruik al jaren FastStone versie 5.3 (freeware), erg handig.
De latere versies zijn shareware geworden.

De freeware versie is hier te downloaden
http://www.aplusfreeware.com/categories/mmedia/FastStoneCapture.html

groeten Frank

Ekrem Koç schreef op 11-12-2013 11:28:

> [...]
> aanpassen? Zo ja, waar is het opties om de koppeling uit te schakelen
> en afbeelding wordt een interne bestand bewaard?

Ekrem Koç-2 Ekrem Koç-2

Re: Afbeeldingen uit de website of andere programma op het document plakken

Die werkt veel. Die programma getpaint.net is alleen voor Windows,
terwijl ik werk met Mac OS X.

Ik wil graag simpel en snel zonder tussentijdse speciale foto- en/of
afbeeldingbewerkingsprogramma en/of elke keer met koppelingen
bewerken... werken (Ik ben echt lui lol). Toch bedankt voor het uitleg (-:

Gr. Ekrem

mart en wil van der Krogt schreef op 11-12-13 14:54:

> [...]
> het document plakken zonder dat ik moet altijd koppelingen te aanpassen?
> Zo ja, waar is het opties om de koppeling uit te schakelen en afbeelding

Ekrem Koç-2 Ekrem Koç-2

Re: Afbeeldingen uit de website of andere programma op het document plakken

Die is alleen voor Windows, terwijl ik gebruik Mac OS X.

Ik denk dat ik ga een nieuwe voorstel (bugs) aanmaken, misschien gaan de
ontwikkelaars een nieuwe optie "afbeeldingen worden meteen op het
document geplakt zonder afhankelijk van de website of andere programma
(koppelingen) toevoegen.

Gr. Ekrem

VLB1 schreef op 11-12-13 18:43:

> [...]
>
> groeten Frank

Re: Afbeeldingen uit de website of andere programma op het document plakken

Dag Ekrem,

Ekrem Koç wrote (11-12-13 11:28)

> [...]
> het document plakken zonder dat ik moet altijd koppelingen te aanpassen?
> Zo ja, waar is het opties om de koppeling uit te schakelen en afbeelding

Klein testje: als ik een afbeelding kopieer uit de browser en in Writer
kies voor Bewerken > Plakken speciaal ... > Bitmap, wordt het plaatje
geplakt zonder dat het een koppeling is :)
(wist ik ook niet).

Verder: stel dat je een document hebt met gekoppelde afbeeldingen, dan
kun je via Bewerken > Koppelingen die wel allemaal in één keer ontkoppelen.

Succes en groeten,

 - Cor Nouws
 - http://nl.libreoffice.org
 - The Document Foundation Membership Committee Member

Ekrem Koç-2 Ekrem Koç-2

Re: Afbeeldingen uit de website of andere programma op het document plakken

Hallo Cor,

Ik heb ook een test gedaan: Plakken speciaal...

1. Als ik kopieer één afbeelding uit de website, daarna bitmap te
selecteren, dan wordt de afbeelding sneller geladen dan met de
afhankelijke koppeling. Hoe kan dat?

2. Het is niet mogelijk om meerdere afbeeldingen om de bitmap te kiezen.
Dan selecteer ik HTML, afbeeldingen worden traag geladen en afhankelijk
van de afhankelijke koppeling.

Gr. Ekrem

Cor Nouws schreef op 11-12-13 22:37:

> [...]
> kun je via Bewerken > Koppelingen die wel allemaal in één keer ontkoppelen.

Roelof Everts Roelof Everts

Re: Afbeeldingen uit de website of andere programma op het document plakken

Goedemorgen Ekrem,

Ik gebruik FireFox als browser (is er ook voor OSX) deze kent onder: "
menu Extra, Pagina info, dan tabblad Media " de mogelijkheid om alle
media die in een webpagina worden gebruikt, weer te geven in
voorbeeldvenster en deze ook op te slaan.
Dit is voor mij al jaren een onmisbare tool als DTP er.

Gr. Roelof Everts

Ekrem Koç schreef op 12-12-2013 0:06:

> [...]

mart en wil van der Krogt mart en wil van der Krogt

Re: Afbeeldingen uit de website of andere programma op het document plakken

Hallo Ekrem.
Je kunt op je mac lui zijn en toch via mijn weg werken.
Kijk even hoe je dezelfde procedure, maar dan met een Mac kunt uitvoeren.
Die is een eenvoudiger dan onder Windows.
Zie mijn website www.sencomp.nl onder Apple/Mac en daar bij de lessen over
gevorderden.

krogtwil

> [...]

> Verder: stel dat je een document hebt met gekoppelde afbeeldingen, dan
> kun je via Bewerken > Koppelingen die wel allemaal in één keer

deleted

Jan_Kol Jan_Kol

Re: Afbeeldingen uit de website of andere programma op het document plakken

Ik zie veel antwoorden op je vraag en voeg er nog maar even één aan toe.

Om de boel wat geordend te houden maak ik eerst een map aan om de van
het internet geplukte afbeeldingen in op te slaan.
Tussen haakjes:  houd je bij verder gebruik wel rekening met eventuele
auteursrechten om problemen achteraf te voorkomen?!

Als ik die map heb gemaakt ga ik in de browser naar de gekozen
afbeelding en kies via rechtsklikken (weet niet hoe dat bij een Mac gaat
helaas voor jou) voor opslaan van de afbeelding; uiteraard in de daartoe
aangemaakte map.  Dat herhaal ik dan bij elke afbeelding.  Ik zorg dat
die afbeelding een voor mij herkenbare naam krijgt en geef in elk geval
een afwijkende naam als alle afbeeldingen op een pagina dezelfde naam
hebben (wat voorkomt).
Als de afbeeldingen verschillende namen hebben kun je ze ook in die map
slepen.  Helaas biedt slepen geen mogelijkheid (voor zover ik weet) om
de naam aan te passen, reden waarom dat eigenlijk niet te gebruiken valt
bij veel webpagina's.

Als ik heb opgehaald wat ik wil gebruiken start ik Writer en zet de
afbeeldingen daar in vanuit die map.  Ook dat kan weer met behulp van
slepen (althans onder W7).

Jan

> [...]

> aanpassen? Zo ja, waar is het opties om de koppeling uit te schakelen
> en afbeelding wordt een interne bestand bewaard?

---
Dit e-mailbericht bevat geen virussen en malware omdat avast! Antivirus actief is.

Sap Galeazzi Sap Galeazzi

Re: Afbeeldingen uit de website of andere programma op het document plakken

unsubscribe

Op 11 december 2013 11:28 schreef Ekrem Koç <[hidden email]>:

> [...]
> ja, waar is het opties om de koppeling uit te schakelen en afbeelding wordt

SapGlzz

Ivo ten Hagen Ivo ten Hagen

Re: Afbeeldingen uit de website of andere programma op het document plakken

Nogmaals, je moet de e-mail versturen aan het hieronderstaande e-mailadres. De automaat zal je dan uitschrijven.

Met vriendelijke groet
Ivo ten Hagen