Bestandsnaam in footer

Paul Strucks Paul Strucks

Bestandsnaam in footer

Bij een poging om de bestandsnaam op te nemen in een document geeft
Writer niet thuis.
Via *'Invoegen - Veld - Meer velden - Document - Bestandsnaam' *zou dit
moeten kunnen, althans volgens een suggestie in het forum.
Ik kom echter niet verder dan 'Veld', want dan crasht Writer. Na
herstarten moet het document hersteld worden, hetgeen gebeurt.
Gebruik nu OO 6.0.2.1 onder Win10.
Heeft iemand een suggestie?
met dank en groet,
*/Paul Strucks/*

Martin /Nightowl/ Byttebier Martin /Nightowl/ Byttebier

Re: Bestandsnaam in footer

Op Sun, 2 Sep 2018 16:17:09 +0200
Paul Strucks <[hidden email]> schreef:

> [...]
> Ik kom echter niet verder dan 'Veld', want dan crasht Writer. Na
> herstarten moet het document hersteld worden, hetgeen gebeurt.

Geen suggestie. Ik kan enkel zeggen dat het probleem niet opduikt bij
OO 6.0.5.2 onder openSUSE Leap 15.0.

Groeten,
Martin

--

UTSI: http://users.telenet.be/tos4ever/utsi.htm
Atari FTP-site: ftp://kurobox.serveftp.net:3021

Re: Bestandsnaam in footer

Dag Paul,

Paul Strucks wrote on 02-09-18 16:17:

> Ik kom echter niet verder dan 'Veld', want dan crasht Writer. Na
> herstarten moet het document hersteld worden, hetgeen gebeurt.
> Gebruik nu OO 6.0.2.1 onder Win10.
> Heeft iemand een suggestie?

Updaten naar 6.0.6.2 of upgraden 6.1.0.3
Maar waarschijnlijker is, dat het probleem is veroorzaakt door een
corrupt gebruikersprofiel? (1)
Als ik kijk in bug 116722 (zie lijstje (2), dan heeft dat in ieder geval
iemand geholpen.

1) https://wiki.documentfoundation.org/UserProfile/nl
2)
https://bugs.documentfoundation.org/buglist.cgi?bug_status=RESOLVED&component=Writer&f1=short_desc&f2=short_desc&j_top=OR&list_id=833925&product=LibreOffice&query_format=advanced&short_desc=insert%20field%20crash&short_desc_type=allwordssubstr
)

- http://www.nouenoff.nl / https://www.mijnclouoffice.nl

SJJ Bakker SJJ Bakker

Re: Bestandsnaam in footer

Hallo paul,

Ik zou zeggen oudere versie installeren waar het wel werkt

Gr john

Op zo 2 sep. 2018 16:17 schreef Paul Strucks <[hidden email]>:

> [...]
> Ik kom echter niet verder dan 'Veld', want dan crasht Writer. Na
> herstarten moet het document hersteld worden, hetgeen gebeurt.

Re: Bestandsnaam in footer

Oudere versie installeren lijkt mij geen goed plan.
De suggestie van Cor om juist de nieuwste versie te installeren en/of het
gebruikersprofiel te resetten lijkt mij beter.

Succes, Kees

Op zo 2 sep. 2018 om 20:43 schreef SJJ Bakker <[hidden email]>:

> Hallo paul,
>
> Ik zou zeggen oudere versie installeren waar het wel werkt
>
> Gr john

Paul Strucks Paul Strucks

Re: Bestandsnaam in footer

Na installatie LO release 6.0.6.2 nog steeds hetzelfde probleem, doch
reset van het gebruikersprofiel bleek de oplossing.
Dank voor de suggestie.
Heeft iemand een idee in welke map binnen het profiel dit probleem heeft
gezeten? Ik kan dan wellicht de andere mappen terugzetten.
Groet,
*/Paul /*

Op 3-9-2018 om 07:34 schreef Kees Kriek:

> Oudere versie installeren lijkt mij geen goed plan.
> De suggestie van Cor om juist de nieuwste versie te installeren en/of het
> gebruikersprofiel te resetten lijkt mij beter.
>
> Succes, Kees

Re: Bestandsnaam in footer

Hoi Paul,

Paul Strucks wrote on 03-09-18 13:19:
> [...]
> Heeft iemand een idee in welke map binnen het profiel dit probleem heeft
> gezeten? Ik kan dan wellicht de andere mappen terugzetten.

Meestal zit een probleem in "user/registrymodifications.xcu".
Na hernoemen (met Libre geheel afgesloten..)  wordt een nieuwe
aangemaakt. Dit heeft invloed op alle instellingen in Tools > Options én
de bestanden "user/basic/dialog.xlc" en "scrip.xlc" worden overschreven!
Ook gaan eigen kleuren in "user/config/standard.soc" verloren.

vr. groet - Cor

- http://www.nouenoff.nl / https://www.mijnclouoffice.nl