Compatibiliteitsvraag libreOffice en word docx

Cor de Boer Cor de Boer

Compatibiliteitsvraag libreOffice en word docx

Goedemiddag,

Ik heb even een vraagje over een probleempje met pijltjes en lijnen
gemaakt in Word 10 (docx) die niet leesbaar zijn in LibreOffice Writer
(Versie: 6.4.0.3).

Ik heb gezocht in de instellingen en gezocht op het internet, maar kan
niet direct vinden wat hiervan de oorzaak is.

Omdat ik dit document telkens moet bewerken zowel thuis (Writer) als op
mijn werk (word),
is het voor mij van belang dat dit beter uitwisselbaar is.

Is er iemand die hier en antwoord op kan geven of dit echt niet mogelijk
is en of hier een specifieke instelling voor nodig is?

Bij voorbaat dank,
Cor de Boer

Zie onderstaand voorbeelden, links met Word gemaakt (docx) en rechts
geopend in LibreOffice Writer.

Re: Compatibiliteitsvraag libreOffice en word docx

Beste Cor,

Bijlagen worden niet doorgezonden naar de lijst ..

Gmail-ancostva wrote on 12/02/2020 12:41:

> [...]
>
> Ik heb gezocht in de instellingen en gezocht op het internet, maar kan
> niet direct vinden wat hiervan de oorzaak is.

Misschien moet het anders worden gemaakt in Word?
Of op je werk ook Writer (online) gebruiken :) ?

> Omdat ik dit document telkens moet bewerken zowel thuis (Writer) als op
> mijn werk (word), is het voor mij van belang dat dit beter uitwisselbaar is.

Zou je een ajb bugmelding kunnen maken?
  https://bugs.documentfoundation.org/enter_bug.cgi?product=LibreOffice

Met een duidelijk voorbeelddocument.
Maar de kans dat het op korte termijn wordt gefikst, is niet groot,
tenzij er een bedrijf is dat betaalt voor de ontwikkelkosten. Dan gaat
het juist heel snel :)

> Is er iemand die hier en antwoord op kan geven of dit echt niet mogelijk
> is en of hier een specifieke instelling voor nodig is?

Denk ik niet. Maar als je een voorbeelddocument beschikbaar  maakt (in
de bugmelding), kunnen we proberen.

> Zie onderstaand voorbeelden, links met Word gemaakt (docx) en rechts
> geopend in LibreOffice Writer.

Bijlagen komen dus niet door - je kunt evt. een afbeelding via internet
delen.

vr groeten,