Docx document is niet te lezen

Paul van der Vlis Paul van der Vlis

Docx document is niet te lezen

Hallo,

Ik kreeg van iemand een verhuisbericht in de vorm van een docx bestand,
als ik het bestand open dan zie ik niks (behalve een gele achtergrond).

Maken jullie ook wel eens zoiets mee?  (ik eigenlijk niet)

Ik heb weleens de indruk dat de opmaak niet perfect is, maar de inhoud
zie ik normaal wel. Ik weet natuurlijk niet hoe dit gemaakt is,
misschien is het één groot plaatje o.i.d.

Ik heb het even nagevraagd, het bestand zou gemaakt zijn met Microsoft
Word 2010.

Ik heb het bekeken met LibreOffice versie 3.5.4 en met versie 4.1.4.2.

Mocht iemand zin hebben ernaar te kijken, ik heb het bestand tijdelijk
hier neergezet:  http://vandervlis.nl/Doc1.docx

Groetjes,
Paul.

http://www.vandervlis.nl

Nico Koolsbergen Nico Koolsbergen

Re: Docx document is niet te lezen

Ik kan het niet lezen met LibreOffice 4.1.4.2, wel met het gratis
programma Kingsoft Office. Al langer vrees ik dat de comptabiliteit van
LibreOffice met MS Office voor de docx-bestanden niet helemaal OK is.
Zowel KingsoftOffice als het (shareware) Softmaker Office zijn er beter
in.

gr Nico Koolsbergen

> [...]
>http://www.vandervlis.nl
>
>--
>All messages sent to this list will be publicly archived and cannot be

Theo van Nunen Theo van Nunen

Re: Docx document is niet te lezen

Hallo Paul,
Ik zie alleen een geel vel.
Daarna heb ik Ctrl+A gedaan want ik zag onderaan dat er een aantal teken
en woorden in zaten.
Nieuw document geopend en Ctrl+V en toen kwam er een boog.

groeten Theo
Paul van der Vlis schreef op 26-1-2014 16:38:

> [...]
>
> Ik heb het bekeken met LibreOffice versie 3.5.4 en met versie 4.1.4.2.
>
> Mocht iemand zin hebben ernaar te kijken, ik heb het bestand tijdelijk

Hoi Paul,

Paul van der Vlis wrote (26-01-14 16:38)

> Ik kreeg van iemand een verhuisbericht in de vorm van een docx bestand,
> als ik het bestand open dan zie ik niks (behalve een gele achtergrond).

Probleem is in dit geval eenvoudig:
- klik eenmaal in tekstgebied;
- Escape (nu is frame geselecteerd)
- kies contextmenu, Omloop > Op achtergrond.

> Mocht iemand zin hebben ernaar te kijken, ik heb het bestand tijdelijk
> hier neergezet:  http://vandervlis.nl/Doc1.docx

Was nuttig.
Als ik het plaatje met adresgegevens eruit haal, en de naam uit
bestandseigenschappen en het bestand weer opsla en weer open, staat het
frame weer 'keurig' voor de rest.
Kan ik een mooie bugmelding mee maken ;)

ciao

- vrijwilliger http://nl.libreoffice.org
- The Document Foundation Membership Committee Member

Joren DC Joren DC

Paul van der Vlis schreef op 26/01/14 16:38:

> [...]
> Word 2010.
>
> Ik heb het bekeken met LibreOffice versie 3.5.4 en met versie 4.1.4.2.

Opent goed met LibreOffice Version: 4.3.0.0.alpha0+
Build ID: 8fd7a53d3cf1ed788c705cafb443801203787c9d
TinderBox: MacOSX-x86@49-TDF, Branch:master, Time: 2014-01-22_00:10:03

Gele achtergrond, tekst is zichtbaar, 2 afbeeldingen zichtbaar

Hetzelfde document geopend met Word for Mac 2011 ter referentie.
Volgens Word zou de bovenste afbeelding iets gedraaid moeten staan, de
tekstframes ook een gele achtergrond hebben (in LibreOffice een witte).

De compatibiliteit is dus weeral een stukje verbeterd ;-), maar we zijn
er natuurlijk nog niet. De laatste tijd zijn er wel vrij veel
docx-problemen aangepakt :-).

Een testje met 4.2.0.3 kan ook altijd nuttig zijn.

Groet,
Joren

Re: Docx document is niet te lezen

Joren DC wrote (26-01-14 18:09)

> [...]
> TinderBox: MacOSX-x86@49-TDF, Branch:master, Time: 2014-01-22_00:10:03
>
> Gele achtergrond, tekst is zichtbaar, 2 afbeeldingen zichtbaar

Ah, dan hoef ik daar geen bugmelding voor te maken. Dank :)

> Hetzelfde document geopend met Word for Mac 2011 ter referentie.
> Volgens Word zou de bovenste afbeelding iets gedraaid moeten staan, de
> tekstframes ook een gele achtergrond hebben (in LibreOffice een witte).

Ik stuur buiten de lijst even het door mij gekuiste bestand op. Kun je
dat ajb controleren in Word op Mac op die fouten?

Merci!

John Bakker John Bakker

> [...]

> Ik heb het bekeken met LibreOffice versie 3.5.4 en met versie 4.1.4.2.
>
> Mocht iemand zin hebben ernaar te kijken, ik heb het bestand tijdelijk

Paul

Ik krijg ook enkel een geel vel
W7 LO versie 4.0.6.2 (omdat de nieuwere versie WMF bestanden niet goed
weergeeft).

gr John

drek drek

Op 26-01-14 16:38 schreef Paul van der Vlis:

> [...]
>
> Ik heb het bekeken met LibreOffice versie 3.5.4 en met versie 4.1.4.2.
>
> Mocht iemand zin hebben ernaar te kijken, ik heb het bestand tijdelijk

Ter informatie: ik krijg in eerste instantie een gele pagina te zien.
Selecteer ik het gele vlak en verwijder ik deze (door op de delete-knop
te drukken), dan zie ik twee afbeeldingen en het verhuisbericht. De gele
achtergrond staat dus op de voorgrond.

LibreOffice, versie: 4.1.4.2 Build ID: 410m0(Build:2) op openSUSE 12.3
KDE 4.11.4.

Groeten, André

Op 26-01-14 23:56, DreK schreef:

> [...]
> Selecteer ik het gele vlak en verwijder ik deze (door op de delete-knop
> te drukken), dan zie ik twee afbeeldingen en het verhuisbericht. De gele

Ik kon dit inderdaad reproduceren, bedankt voor de uitleg.

Iedereen overigens bedankt voor het meedenken!

Groet,
Paul.

http://www.vandervlis.nl