Error Installatie LO v.3.6.5.2

Fred Huisman Fred Huisman

Error Installatie LO v.3.6.5.2

Installatie van v.3.6.5.2 ging bijzonder moeizaam op Win7 x64 laptop, om niet te zeggen een duffe ellende.
Al een keer eerder gebeurd met WinXP laptop en Win7 x64 laptop; nu dus 3x problemen.
v.3.6.5.2 over vorige versie geinstalleerd op WinXP laptop ging goed, maar duurde wel vrij lang. Is normaal begrijp ik.
v.3.6.5.2 over vorige versie geinstalleerd op Win7 x64 laptop ging niet goed. Halverwege installatie foutmelding en installatie werd teruggedraaid.
LO oude programma files dus verdwenen. Opnieuw geprobeerd v.3.6.5.2 te installeren, maar weer dezelfde foutmelding en installatie werd weer teruggedraaid.
Un-installen ging dus niet meer, vele restanten LO files handmatig verwijderd, register opgeschoond met reg cleaner (honderden fouten), register verder handmatig opgeschoond (alle LO vermeldingen verwijderd; tricky business).
Opnieuw v.3.6.5.2 geinstalleerd maar weer hetzelfde. Overwogen om helemaal te stoppen met LO.
Vorige LO install versie had ik nog en toch nog even geprobeerd die weer te installeren en met succes. Vervolgens v.3.6.5.2 opnieuw eroverheen geinstalleerd en zie daar nu wel met succes. Begrijp er niets van.
Alles werkt ok nu, maar wat is dat toch met die installatie? Ik kan toch niet de enige zijn met deze problemen?

Fred-H

Dharma Singh Dharma Singh

Re: Error Installatie LO v.3.6.5.2

Win8 32 & 64 -> LO v3.6.5.x & LO v4 RC2
Elke keer: Kan installatiebestand niet vind -> opnieuw proberen of afbreken.
Vermoed dat het iets op mijn computers is, maar wellicht is het iets
waarmee anderen ervaring meehebben
 en/of kunnen helpen.
Gebruik nu LO 3.6.4.x zonder problemen en heb de bovenstaande bestanden al
tig keer gedownload van alle mogelijke sites.

M.v.g.

Dharma Singh

Re: Error Installatie LO v.3.6.5.2

Klik je met downloaden wel op main installer en niet op torrent?
Bij mij ging het downloaden en installeren van 3.6.5 probleemloos (ook met
Windows7)

Groeten, Kees

Op 1 februari 2013 21:57 schreef Dharma Singh <[hidden email]> het
volgende:

> [...]
> Gebruik nu LO 3.6.4.x zonder problemen en heb de bovenstaande bestanden al
> tig keer gedownload van alle mogelijke sites.

Dharma Singh Dharma Singh

Re: Error Installatie LO v.3.6.5.2

Beste Kees, dank voor het antwoord;  jammer genoeg of gelukkig ligt het
niet daaraan :)

Ik heb nog steeds het vermoeden dat het iets met mijn computers te maken
heeft [i.c. dat ik iets niet goed heb ingesteld].
Ik heb het installatie-bestand al op meerdere manieren geprobeerd; met en
zonder anti-virus, firewall, e.d. programma's.

Voorbeeld: Win8 32  LO v. 3.6.4.3. (Bouw-id 2ef5aft)
Tot vandaag kreeg ik de mededeling dat er geen nieuwe versie bestond.
Vanmorgen stond er dat 3.6.5. beschikbaar is, maar dat automatisch
dowenloaden niet mogelijk is.

Gedownload bestand: LibO_3.6.5_Win_x86_install_multi.msi 204.77 MB 209688 KB
Met Bitser uitgepakt, levert duizenden bestanden op en paar GB, maar alles
klopt.
Checksums for: LibO_3.6.5_Win_x86_install_multi.msi
MD5: 7a3d261e340e433074424681edb8668c
SHA-1: 9598dea47a87da440cbaf96b8c4aa356ac4734d8
SHA-256: abd8714e4ca9446206779fdd23bef5e3402bdf53c8f11b2bf9d6f747cfd19930

Als ik de msi probeer te installeren, gaat in eerste instantie alles goed
tot het moment dat de installatie-assistent meldt:
Fout 1305 bij lezen uit bestand:
D:\Downloads\LibO_3.6.5_Win_x86_install_multi.msi.
Controleer of het bestand besaat en dat u er toegang toe hebt *[sic!]*

Daaronder twee rechthoekjes:
Opnieuw                        Annuleren
proberen

Bij opnieuw proberen komt dezelfde fout weer tevoorschijn, bij annuleren,
kan je alleen nog op voltooien klikken en wordt de installatie afgebroken.

Als ik LO v.4 probeer te installeren gebeurt precies hetzelfde, vandaar dat
ik denk dat er iets niet op mijn computers de installatie niet toestaat,
maar wat?

Op 2 februari 2013 07:08 schreef Kees Kriek <[hidden email]> het
volgende:

> [...]
> Windows7)
>
> Groeten, Kees
>
> Op 1 februari 2013 21:57 schreef Dharma Singh <[hidden email]> het

Dharma Singh Dharma Singh

Re: Error Installatie LO v.3.6.5.2

Hoe dom kan een mens zijn! Nu gelukt: Versie 3.6.5.2 (Bouw-id: 5b93205)

Fout 1305 -> even googlelen, bovenste link geeft al de oplossing:

[Opgelost] fout
1305<http://forum.openoffice.org/nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=56>
Het komt er kort op neer dat je bij de beveiliging van de map de groep
"iedereen" toegang moet verlenen met volledig beheer.

Ben zoiets nog nooit tegengekomen en is wel wat omstandig en omslachtig
maar goed, het is me nu duidelijk.

Groet,

Dharma Singh

Fred Huisman Fred Huisman

Re: Error Installatie LO v.3.6.5.2

Vraagje.
Beveiliging van welke map?
Ik had alles LO related gedelete; programma mappen, document-settings en register entries.
Vanaf scratch opnieuw installeren en opnieuw ging het mis; als ik mij herinner ook Fout 1305.

Oude versie geinstalleerd en ok, daarna 3.6.5.2 eroverheen ok. Hoe kan het?

Fred-H

Op 2-2-2013 12:42:44, schreef Dharma Singh ([hidden email]):

> [...]
> "iedereen" toegang moet verlenen met volledig beheer.
>
> Ben zoiets nog nooit tegengekomen en is wel wat omstandig en omslachtig

Dharma Singh Dharma Singh

Re: Error Installatie LO v.3.6.5.2

Beste Fred,

Bij gedownload msi -> rechtklikken -> tab beveiliging -> iedereen
[eventueel iedereen toevoegen &] volledige toegang  [beheer] geven.
Zoals al geschreven omslachtig en niet erg handig.

Groet,

Dharma

Op 2 februari 2013 12:59 schreef Fred Huisman <[hidden email]> het
volgende:

> [...]
> herinner ook Fout 1305.
>
> Oude versie geinstalleerd en ok, daarna 3.6.5.2 eroverheen ok. Hoe kan het?

Dharma Singh Dharma Singh

Re: Error Installatie LO v.3.6.5.2

Aanvullig:
Zie dat er in het antwoord op het forum sprake is van *map, *dat klopt
niet, het gaat om het gedownloade bestand.* *

Op 2 februari 2013 13:19 schreef Dharma Singh <[hidden email]> het
volgende: