Esitykseni LibreOffice-konferensissä

Otto Kekäläinen Otto Kekäläinen

Esitykseni LibreOffice-konferensissä

Terve,

Esitykseni Microsoftin taktiikoista LIbreOffice-asioissa löytyy nyt
netistä, jos joku haluaa vähän ajanvietettä :)

http://fsfe.org/news/2012/news-20121022-01.en.html

--
Otto Kekäläinen                   []         [hidden email]
Finnish Team Coordinator        [][][]  [hidden email]

--
Ohjeet listalta poistumiseksi: E-mail [hidden email]
Ohjeita viestien laadintaan: http://wiki.documentfoundation.org/Netiquette
Listalle lähetetyt viestit arkistoidaan julkisesti, eikä niitä voi poistaa
Aarnio Elias Aarnio Elias

Re: [fsfe-fi] Esitykseni LibreOffice-konferensissä

23.10.2012 23:27, Otto Kekäläinen kirjoitti:
> Terve,
>
> Esitykseni Microsoftin taktiikoista LIbreOffice-asioissa löytyy nyt
> netistä, jos joku haluaa vähän ajanvietettä :)
>
> http://fsfe.org/news/2012/news-20121022-01.en.html

Tämä oli muuten hieno materiaali! Oi jospa oisin saanut olla mukana!

Olen hehkuttanut sitä Twitterissä tänään aika tavalla.

--
Elias Aarnio

[...]
Harri Pitkänen Harri Pitkänen

Re: Esitykseni LibreOffice-konferensissä

Hei!

On Tuesday 23 October 2012, Otto Kekäläinen wrote:
> Esitykseni Microsoftin taktiikoista LIbreOffice-asioissa löytyy nyt
> netistä, jos joku haluaa vähän ajanvietettä :)
>
> http://fsfe.org/news/2012/news-20121022-01.en.html

Hienoa, että ehdit käymään Berliinissä edustamassa suomalaisia.

Näyttää tosiaan siltä, että ainakaan Suomessa poliittisen tahdon puute ei ole
este LibreOfficen käytölle julkisella sektorilla. Mutta kyllä paikallisia ja
korkeatasoisia tukipalveluita voi oikeasti olla vaikea täältä löytää. Näitä on
minultakin kysytty. Toistaiseksi olen uskaltanut suositella vain yhtä
yritystä, eikä sekään ole suomalainen.

Tässä kohdassa olisi selkeästi varaa parantaa. Juuri tälläkin hetkellä
television kuntavaalitentissä useatkin puoluejohtajat rohkaisevat suomalaisia
yrittäjiä tarjoamaan palveluitaan kunnille. Voisimmeko me tehdä jotain, jotta
paikalliset IT-yrittäjät uskaltautuisivat tarjoamaan LibreOfficea ja muita
vapaita ohjelmistoja kotikunnalleen? Suurimmat kaupungit voivat olla
haastavia, mutta ainakin toistaiseksi tässä maassa on paljon pieniäkin kuntia.

Yksi pienyrittäjä on syksyn aikana minulle kertonut myyneensä onnistuneesti
mm. LibreOfficen sisältäneen ohjelmapaketin toiselle pienelle yritykselle.
Tästä on toki vielä pitkä matka siihen, että pystyy myymään sitä "enterprise-
tukea", mutta näin sitä lähdetään liikkeelle. Uskoisin, että vastaavia pieniä
menestystarinoita on enemmänkin, ja näitä yrittäjiä tukemalla ja heidän
keskinäistä yhteistyötään lisäämällä voidaan hiljalleen edetä vaativampiin
asiakkaisiin.

Harri

[...]
Risto I. Jääskeläinen Risto I. Jääskeläinen

Re: Esitykseni LibreOffice-konferensissä

Tässähän oli asiaa!
Se PDF-tiedosto, jossa oli vain diat, näkyi minulla paremmin kuviensa
osalta. Diojen teksti näkyi molemmissa terävästi, mutta kuvamuotoinen
teksti oli siinä toisessa epäselvää.

t. Risto

__
Tutustu Saunalahden edullisiin liittymiin osoitteessa http://www.saunalahtifi/