Etiketten printen

geenenjwj geenenjwj

Etiketten printen

Betreft: etiketten printen

Dag,

Printen van etiketten met LO ging tot nu toe zonder problemen. Maar dat is niet meer zo.

Mijn situatie:
ik werk met een iMac en OS X 10.9 Maverick en LO versie 4.1.3.2.
Ik heb eigen etiketten en een naw bestand in twee smaken naw.ods en naw.odb.

Toen ik ging printen bleek dat mijn etiketten verdwenen waren. Ik heb ze opnieuw geïnstalleerd.
Vervolgens bemerkte ik dat mijn data base niet bekend was in LO. Ik heb een nieuw naw.odb aangemaakt.

Als ik wil printen en New Document druk dan zie ik mijn etiketten op de monitor en kan ik mijn .odb selecteren. Ik zie dan de inhoud van mijn .odb.

De volgende stap is om de opmaak van mijn etiketten aan te brengen. Ik klik op de naam van de eerste kolom, houd de toets ingedrukt en sleep dit naar het eerste etiket en laat dit vallen op het etiket. (Een zwart puntje vergezelt de overtocht.) Het zwarte puntje springt terug en de hele kolom wordt geselecteerd. Het etiket is en blijft blanco en ik kom geen stap verder.

Het enige dat verandert is dat ik een nieuw OS X geïnstalleerd heb. Is deze combinatie van Maverick en LO de oorzaak?

Vraag: hoe kan ik weer etiketten printen?

M.vr.gr.

Jan Geenen

mart en wil van der Krogt mart en wil van der Krogt

Re: Etiketten printen

Hallo Jan,

Heb je de adressen aangemaakt zoals in mijn lessen beschreven?
zie www.sencomp.nl/04 alle systemen/04.3 Office/04.3 Office.html en daar bij
etiketten en tekstdocument.

Wil

geenenjwj geenenjwj

Re: Etiketten printen

Dag Wil,
als ik op deze link klik krijg ik „Not Found error 404”. Jammer.

Mijn procedure en de bijbehorende bestanden zijn jaren oud en hebben verschillende OS X veranderingen meegemaakt zonder problemen. Ik neem aan dat daar de fout niet zit.
Als ik de gelegenheid krijg dan kan ik de vergelijking weliswaar maken. Dank voor je antwoord.

Jan.
On 17 Dec 2013, at 15:32, mart en wil van der Krogt <[hidden email]> wrote:

> [...]
>
> Jan Geenen

> All messages sent to this list will be publicly archived and cannot be deleted

Theo van Nunen Theo van Nunen

Re: Etiketten printen

Dat gaat nog steeds Jan.
Nu met de kerstkaarten heb ik er gebruik van gemaakt.
Ik heb er een filmpje over zie http://www.youtube.com/watch?v=iYHou729xmw
Mijn stem is niet zo best ik was verkouden.
Maar ik hoop dat je er uit komt, tussenin stoppen noteren enz dan moet
het lukken.
En heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

groeten en succes Theo
Jan Geenen schreef op 17-12-2013 14:14:

> [...]
>
> Vraag: hoe kan ik weer etiketten printen?

drek drek

Re: Etiketten printen

Off topic, daarom zal ik kort zijn:
Dat komt door de spaties. www.sencomp.nl/04 geeft een 404 fout, maar als
je de gehele tekst tot en met de html kopieert en plakt, dan werkt het
wel. Spaties in een url zijn dan vaak ook af te raden.

Groeten, André

Op 17-12-13 16:22 schreef Jan Geenen:

> [...]
> Als ik de gelegenheid krijg dan kan ik de vergelijking weliswaar maken. Dank voor je antwoord.

Ekrem Koç-2 Ekrem Koç-2

Re: Etiketten printen

Is het juiste URL:
http://www.sencomp.nl/04%20alle%20systemen/04.3%20Office/04.36%20Etiketten.pdf
?

Met vriendelijke groet,
Ekrem Koç

DreK schreef op 17-12-13 17:04:
> Dat komt door de spaties. www.sencomp.nl/04 geeft een 404 fout, maar
> als je de gehele tekst tot en met de html kopieert en plakt, dan werkt
> het wel. Spaties in een url zijn dan vaak ook af te raden.

drek drek

Re: Etiketten printen

Ja, of
www.sencomp.nl/04%20alle%20systemen/04.3%20Office/04.3%20Office.html of
gewoon
https://help.libreoffice.org/Common/Creating_and_Printing_Labels_and_Business_Cards/nl

Groeten, André

Op 17-12-13 17:23 schreef Ekrem Koç:

> Is het juiste URL:
> [...]

geenenjwj geenenjwj

Re: Etiketten printen

Dag allemaal,

allereerst ieder bedankt voor zijn bijdrage. Ik heb weer het een ander geleerd maar de oplossing was er niet bij.

Ik realiseerde me dat de „drag and drop” methode die ik gebruikte niet werkte met Maverick.  Er was nog een methode en die heb ik toegepast en met wat aanpassingen heb ik een bruikbare methode om labels te kunnen printen. Er zijn nog wat gebreken maar daar kan ik mee leven.

Een korte beschrijving.
Bij de „nieuwe” methode  vindt de opmaak van het etiket direct bij het begin plaats (selecteer een data base en transporteer de velden naar het etiket. Verzorg de opmaak en kies het soort etiket. Druk op „nieuw document” en je ziet het opgemaakte etiket in het venster.) Van hier af kun je de „oude” methode volgen.

Een gebrek is dat bij het selecteren van meerdere records er slechts een paar worden weergegeven die ik dan kan printen. Gevolg is dat je voor een paar adressen meerdere keren opnieuw moet beginnen. Voordeel is dat je veel ervaring opdoet en snel kunt werken.

M.vr.gr.

Jan
On 17 Dec 2013, at 17:29, DreK <[hidden email]> wrote:

> [...]
>
> Groeten, André

> All messages sent to this list will be publicly archived and cannot be deleted

De regel van je dat je bij meerdere records niet alles wordt weer
gegeven is mij bekend.
Zie hier de oplossing http://www.youtube.com/watch?v=PeBqYT_QPOA
op 3 minuten en 26 seconden daar wijs ik naar dit probleem.
Even klikken op einde record en begin record.
Naar mijn idee een foutje in het programma.
Ik verwacht dat je dat bedoeld.

groeten en succes Theo
Jan Geenen schreef op 18-12-2013 15:55:

> [...]
>
> Een gebrek is dat bij het selecteren van meerdere records er slechts een paar worden weergegeven die ik dan kan printen. Gevolg is dat je voor een paar adressen meerdere keren opnieuw moet beginnen. Voordeel is dat je veel ervaring opdoet en snel kunt werken.

geenenjwj geenenjwj

Re: Etiketten printen

Hallo Theo,
il heb je hint geprobeerd maar dat was geen oplossing.

Ik heb wat proefjes gedaan en ontdekte daar dat van een selcetie van records alleen de oneven nummers worden weergegeven.
b.v. Ik wil alles printen. Alles selecteren en dan Data to fields drukken geeft dat alleen de oneven recordnummers worden weergegeven. Tevens blijkt dat ik slechts een pagina kan printen.

Ik ben het met je eens dat jouw vermoeden dat het een programma foutje waar is. Ik ga eens uitzoeken hoe ik dat moet melden.

M.vr.gr.

Jan
On 18 Dec 2013, at 19:02, Theo van Nunen <[hidden email]> wrote:

> [...]
>
> groeten en succes Theo

> All messages sent to this list will be publicly archived and cannot be deleted

Ha Jan,

Jan Geenen wrote (20-12-13 12:00)

> [...]
> alles printen. Alles selecteren en dan Data to fields drukken geeft
> dat alleen de oneven recordnummers worden weergegeven.

Zou het kunnen dat er een veld 'next record' staat waar dat niet hoort??

Kun je me (buiten de lijst) je document zenden, dan kijk ik er later
vandaag even naar.

groet,

--
 - Cor Nouws
 - http://nl.libreoffice.org

geenenjwj geenenjwj

Re: Etiketten printen

Dag Cor,

Hoe kan ik je buiten de lijst om bereiken?

M.vr.gr.

Jan
On 20 Dec 2013, at 12:05, Cor Nouws <[hidden email]> wrote:

> [...]
> - The Document Foundation Membership Committee Member

> All messages sent to this list will be publicly archived and cannot be deleted

geenenjwj geenenjwj

Re: Etiketten printen

Dag,

Het probleem is opgelost. Ik kan weer etiketten printen.

Cor stelde in een voorgaande mail: Zou het kunnen dat er een veld 'next record' staat waar dat niet hoort??

Inderdaad er stond een extra veld. Na verwijdering was het probleem verdwenen.

Alle velden kun je te voorschijn roepen met commando Ctrl+F9. Vertaald naar de Mac Cmd+F9 maar dat werkt niet. Na wat zoeken in de Apple documentatie blijkt dat je de fn-toets moet gebruiken.
Dus: fn+cmd+F9. De fn-toets bevindt zich rechts van de backspace. In het algemeen: fn+cmd+Fx.
Deze combinatie moet je toepassen op het bestand met de kant en klare etiketten. Het is een .odt bestand.

M.vr.gr.

Jan