Etiketten vanuit Calc-bestand

Jogchum Reitsma-2 Jogchum Reitsma-2

Etiketten vanuit Calc-bestand

Beste Lo'ers,

Ik gebruik LO 6.4.3.2 onder openSuse Tumbleweed.

Ik wil vanuit een Calc-bestand etiketten uitdraaien. Ik heb een database
gemaakt vanuit dat Calc-bestand,.
Als ik Nieuw-Etiketten kies vanuit LO, dan is die database één van de
opties. Ik kan de velden aanklikken die ik wil hebben, in de gewenste
lay-out van het etiket.
Als ik op Nieuw document druk, verschijnt, zoals verwacht, het
etikettenvel met op elk etiket de gekozen velden.
Tot zover alles OK.
Er verschijnt dan het venstertje Etiketten synchroniseren,  maar als ik
op de knop druk, gebeurt er niets. Het venstertje blijft staan, evenals
het document met de veldnamen.

Iemand enig idee wat hier mis gaat?

Alvst dank!

Jogchum

Jogchum Reitsma-2 Jogchum Reitsma-2

Re: Etiketten vanuit Calc-bestand

Ik ben er al uit geloof ik - je ziet de werkelijke inoud as als je op
Afdrukken klikt.
Wel een beetje contra-intuïtief, vind ik tenminste, vooral ook omdat er
niets te zien valt in ht scherm als je op de knop "Etiketten
synchroniseren" klikt.

hartelijke groet Jogchum

Op 08-05-2020 om 09:08 schreef Jogchum Reitsma:

> [...]
> Er verschijnt dan het venstertje Etiketten synchroniseren,  maar als
> ik op de knop druk, gebeurt er niets. Het venstertje blijft staan,

Beste Jogchum,

Jogchum Reitsma wrote on 08/05/2020 09:08:

> [...]
> Er verschijnt dan het venstertje Etiketten synchroniseren,  maar als ik
> op de knop druk, gebeurt er niets. Het venstertje blijft staan, evenals

De knop 'Etiketten synchroniseren' (op een werkbalkje ;) ) maakt het
mogelijk om wijzigingen die je in het eerste etiket maakt (tekst of
plaatje toevoegen, opmaak, indeling..) met een druk op de knop ook in
alle andere (7, 23, 35..) etiketten te krijgen.

Bij het maken van de etiketten, kun je op de derde tab in het venster
kiezen voor het al dan niet tonen van 'synchroniseren'.
In oudere versies (OpenOffice.org) kon je het werkbalkje wegklikken...
Kon je (op een normale manier) niet meer terugkrijgen ;)

> Iemand enig idee wat hier mis gaat?

Weinig, denk ik ;)

vr groetjes,

- marketing @CollaboraOffice
- ceo www.nouenoff.nl
- initiator www.mijncloudoffice.nl

Theo van Nunen Theo van Nunen

Re: Etiketten vanuit Calc-bestand

Beste Jogchum,

In deze website onder regel 13 vindt je een beschrijving over het maken
van etiketten https://sites.google.com/view/tvnunen
Loop de stappen door kijk in hoofdstuk 5.
Misschien het vinkje vergeten afbeelding 5.2??
Onder elk hoofdstuk zit een link naar een YouTube video.
Succes Theo