Excel voorbeeld uit CT

Aleidus Aalderink Aleidus Aalderink

Excel voorbeeld uit CT

Beste mensen,

Al een tijdje broedde mij de mogelijkheden om met LibreOffice Calc een voorwaardelijke opmaak te maken. Nu kwam pas CT en daar vond ik het bijgaand voorbeeld. Nu wilde ik dit proberen en ik heb geprobeerd en krijg de omzetstijging en -daling in grafiek niet voor elkaar.zie bijlage. Hoe werkt dat in LibreOffice.

De eerste 4 kolommen is gemakkelijk te realiseren. Alleen de visualisatie hoe is dat bij LibreOffice te realiseren.

Graag zie ik jullie reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Aleidus Aalderink

Re: Excel voorbeeld uit CT

Beste Aleidus,

Aleidus Aalderink wrote on 12-10-18 21:11:
> het bijgaand voorbeeld. ....

Zo af en toe wordt op deze lijst gemeld, dat bijlagen niet worden
meegezonden :)
Je zou het op https://ask.libreoffice.org/nl/ kunnen doen , mét bijlage
(gewoon een bestand erin plakken).

Re: Excel voorbeeld uit CT

Of het bestand via een bijvoorbeeld dropbox uploaden en de link in de mail
zetten

Op vr 12 okt. 2018 om 21:48 schreef Cor Nouws <[hidden email]>:

> Beste Aleidus,

> Zo af en toe wordt op deze lijst gemeld, dat bijlagen niet worden
> meegezonden :)
> Je zou het op https://ask.libreoffice.org/nl/ kunnen doen , mét bijlage
> (gewoon een bestand erin plakken).
>
> vr. groet,
> Cor
>
> --
> Cor Nouws
> GPD key ID: 0xB13480A6 - 591A 30A7 36A0 CE3C 3D28  A038 E49D 7365 B134 80A6
> [...]

Probeer het eenvoudiger. Ik plak het gewoon als tabel hierin. Daaronder zal ik verder toelichten.
Fillialen Omzet 2017 Omzet 2018
Visualisatie
Amsterdam 24000 26000 2000

Apeldoorn 17000 18000 1000

Arnhem 19000 17500 -1500

Assen 12500 9200 -3300

Deventer 8000 8700 700

Ede 12000 7100 -4900

Eindhoven 19000 25800 6800

Gouda 5600 6300 700

Groningen 19500 18400 -1100

Hilversum 8250 9700 1450

Hulst 3400 3700 300

Maastricht 17500 1700 -15800

Nijmegen 19500 23500 4000

Ommen 12500 9500 -3000

Putten 9500 8700 -800

Roosendaal 16000 16900 900

Rotterdam 21000 23500 2500

Scheveningen 14000 12500 -1500

Sneek 11500 10200 -1300

Tilburg 13000 14400 1400

Utrecht 18900 27500 8600

Venlo 17500 16250 -1250

Wageningen 9500 9400 -100

Zevenaar 6500 6050 -450

Zierikzee 4500 4200 -300

Toelichting:
Naar aanleiding van het artikel dat in c’t 2018 nr. 11 blz 115 staat wil ik een gegevens balk maken met omzetstijging of dalingen maken. Omdat ik geen excel gebruik maar libreOffice lukt mij niet om dat voor elkaar te krijgen. Vandaar mijn vraag hoe krijg ik tussen de twee kolommen naar links daling in rood en rechts stijging in groen. Het gaat om met balken naar links in rood en naar echts stijging in groen te visualiseren.

Als dat in excel kan hoe kan ik dat in LibreOffice realiseren.

Hopelijk is de vraag duidelijk.

Ben benieuwd hoe dit in LibreOffice kan uitvoeren.

Gr. Aleidus

> Op 13 okt. 2018, om 08:54 heeft Kees Kriek <[hidden email]> het volgende geschreven:
>
> Of het bestand via een bijvoorbeeld dropbox uploaden en de link in de mail
> zetten

Rob Westein-3 Rob Westein-3

Re: Excel voorbeeld uit CT

Aleidus,

Het is idd beter een bestand te delen via dropbox om je vraag te
illustreren. Geen idee ook wat de inhoud is van het artikel in CT....

Ik heb in het volgende link een Gegevens balk toegevoegd... ik hoop dat
dit is wat je zoekt.
https://www.dropbox.com/s/ywggw6hyw801lut/Omzet%20gegevens%20balk.ods?dl=0

/Rob

On 13-10-18 15:19, Aleidus Aalderink wrote:

> [...]
>
> Hopelijk is de vraag duidelijk.
>
> Ben benieuwd hoe dit in LibreOffice kan uitvoeren.

Re: Excel voorbeeld uit CT

Aleidus Aalderink schreef op 13-10-18 om 15:19:

> Probeer het eenvoudiger. Ik plak het gewoon als tabel hierin. Daaronder zal ik verder toelichten.

Kun je niet gewoon de kolom Visualisatie selecteren en dan kiezen Opmaak
> Voorwaarde(lijke opmaak) > Gegevensbalk ?
Geeft bij mij kleuren (die ik kan kiezen) links en rechts van een lijn..

vr groet,