Formules worden niet (meer) uitgevoerd

Frans-2 Frans-2

Formules worden niet (meer) uitgevoerd

Hallo.
Ik gebruik onderstaande formule in gegevens in verschillende werkbladen
op elkaar af te stemmen. De functie-assistent geeft een goed
functieresultaat. In het spreadsheet geeft de cel echter de melding #NAAM?.
Als ik nu in dit scherm op OK klik wordt in de cel de juiste waarde
getoond. Als ik het spreadsheet sluit en weer open staat er wer #NAAM?.
Enkele weken geleden had ik hier geen last van, dit is nu denk ik het
resultaat van LO 3.4.5 (Windows).
Overigens nog iets vreemds, als ik het xls formaat gebruik worden de
resultaten van de formules wel goed getoond.

--
mvg
Frans van Leeuwen

VLB1 VLB1

Re: Formules worden niet (meer) uitgevoerd

Beste Frans,

Deze melding komt meestal als er een naam verwijzing in de cel opgenomen
is, waarvan de naam niet klopt of niet gedefinieerd is.
Je zou eerst kunnen controleren naar welke naam deze verwijst en of deze
wel goed gedefinieerd is.

Groet Frank

Op 11-3-2012 10:06, Frans schreef:

> [...]
> Overigens nog iets vreemds, als ik het xls formaat gebruik worden de
> resultaten van de formules wel goed getoond.

Frans-2 Frans-2

Re: Formules worden niet (meer) uitgevoerd

Jammer genoeg is dat het probleem niet. Als ik de formule in de cel open
met de functie-assistent en dan op Ok klik wordt het juiste resultaat
weergegeven. En nogmaals, hetzelfde spreadsheet opgeslagen als een xls-
bestand kent dit probleem niet, dan wordt bij openen wel direct de
juiste waarde neergezet.

mvg
Frans van Leeuwen
M 06-51695390

Op 12-03-2012 18:02, VLB1 schreef:

> [...]
> opgenomen is, waarvan de naam niet klopt of niet gedefinieerd is.
> Je zou eerst kunnen controleren naar welke naam deze verwijst en of

VLB1 VLB1

Re: Formules worden niet (meer) uitgevoerd

Het is vreemd gedrag, wat ik niet herken in situaties.
Misschien heb je voorbeeld van de formule in de cel, zodat dit te
reproduceren is.
Is de formule niet in een nieuw sheet te plaatsen om te kijken waar het
probleem zit?
Verder geef je aan verschillende werkbladen te gebruiken, is dit binnen
1 document?

Groet Frank

Op 12-3-2012 18:35, Frans schreef:

> [...]
> resultaat weergegeven. En nogmaals, hetzelfde spreadsheet opgeslagen
> als een xls- bestand kent dit probleem niet, dan wordt bij openen wel

Frans-2 Frans-2

Re: Formules worden niet (meer) uitgevoerd

De gebruikte formule is:
=VERT.ZOEKEN($I3;'file:///d:/frans/documenten/woud/ledenlijst.ods'#gegevensleden;15;0)
Na gebruik van de functie-assistent staat er:

Op 12-03-2012 18:56, VLB1 schreef:

> [...]
> binnen 1 document?
>
> Groet Frank

Re: Formules worden niet (meer) uitgevoerd

Dag Frans,

Frans wrote (11-03-12 10:06)

> Ik gebruik onderstaande formule in gegevens in verschillende werkbladen
> op elkaar af te stemmen.
> [...]

De formulie staat niet in je mail. Kun je die nog even posten?

  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org

VLB1 VLB1

Re: Formules worden niet (meer) uitgevoerd

Kan je er eens van maken
=VERT.ZOEKEN($I3;'file:///d:/frans/documenten/woud/ledenlijst.ods'#gegevensleden;15;0;onwaar())

en of het dan goed gaat?

Groet Frank

Op 12-3-2012 20:33, Frans schreef:

> [...]
>
> Na gebruik van de functie-assistent staat er:
> =VERT.ZOEKEN($I3;'file:///D:/frans/Documenten/WOUD/Ledenlijst.ods'#GegevensLeden;15;0)

VLB1 VLB1

Re: Formules worden niet (meer) uitgevoerd

Frans,

Dat wat ik net aan gaf had je al in de formule met de 0 zag ik. Is het
niet zo dat er na
'file:///d:/frans/documenten/woud/ledenlijst.ods'#gegevensleden(.reeks)
nog een gegevens reeks opgegeven moet worden?
#gegevensleden is waarschijnlijk de bladnaam.

> [...]

> Na gebruik van de functie-assistent staat er:
> =VERT.ZOEKEN($I3;'file:///D:/frans/Documenten/WOUD/Ledenlijst.ods'#GegevensLeden;15;0)

Frans-2 Frans-2

Re: Formules worden niet (meer) uitgevoerd

Dag Frank.

GegevensLeden is de naam van een gebied in een ander spreadsheet.
Als ik dat betreffende werkblad opneem in het spreadsheet met de
formules, en dan de formule aanpas in
=VERT.ZOEKEN($I3;GegevensLeden;15;0), gaat het wel goed.
Het lijkt dus dat het andere bestand niet automatisch gevonden kan worden.

mvg
Frans van Leeuwen
M 06-51695390