Fw: Etiketten dialoog niet gevonden in LO 3.5.4.2

Pieter Padmos Pieter Padmos

Fw: Etiketten dialoog niet gevonden in LO 3.5.4.2

Beste Libre Office gebruikers,

Ik heb zojuist de nieuwste versie LO 3.5.4.2 plus de bijbehorende Help gedownload.
Ik bestelde de Nederlandse versie van beiden maar ik kreeg uitsluitend Engelse teksten!
Wat is hier fout??

Enfin, ik probeerde via “Help” etiketten (=labels) te maken. De eerste aanwijzing was (in het Engels!): Ga naar File | Nieuw | Etiketten.
Echter, Bij File | New was geen optie Labels!

Wat gaat er ook hier fout???

Met hartelijke groet,

Re: Fw: Etiketten dialoog niet gevonden in LO 3.5.4.2

Goedemorgen Pieter,

Pieter Padmos wrote (10-07-12 18:09)

> Ik heb zojuist de nieuwste versie LO 3.5.4.2 plus de bijbehorende Help gedownload.
> Ik bestelde de Nederlandse versie van beiden maar ik kreeg uitsluitend Engelse teksten!
> Wat is hier fout??

Is je OS Nederlandstalig?
Dan zou LibreOffice standaard daar ook in moeten starten.
Anders: Extra > Opties > Taalinstellingen > Talen  ... Gebruikersomgeving
(Tools > Options > Language settigns > Langages  ... User interface)

> Enfin, ik probeerde via “Help” etiketten (=labels) te maken. De eerste aanwijzing was (in het Engels!): Ga naar File | Nieuw | Etiketten.
> Echter, Bij File | New was geen optie Labels!

Labels staan ergens onderaan in dat menu. Zijn volgens mij ook niet
afhankelijk van Java..

Dus vooralsnog zie ik alleen wat vraagtekens...

  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org
  - www.librelex.org

Pieter Padmos Pieter Padmos

Re: Fw: Etiketten dialoog niet gevonden in LO 3.5.4.2

Beste Cor Nouws,

Dank voor je antwoord!

Ik heb Windows 7, Engelstalig.
Bij Tools > Options > Language Settings > Languages > User Interface zijn
alleen de opties English UK, USA en South Afrika.
Dus dat helpt me niet.
Eerder heb ik hierover ook al hulp gevraagd en daar werd me geadviseerd om
aan de taal-instellingen van Windows 7 iets te gaan doen.
Via Start > Environment > Edit System Variables > Advanced > Environment
Variables > New, en dan ingevuld Variables = LANG NL; Value = NL.
Dat hielp toen niet. Ik ga het nog eens proberen!

Als dat wéér niet werkt vind ik het toch wel een grote fout van Libre Office
dat ik de taal niet kan aanpassen!

Wat betreft de etiketten: Nu blijkt bij File > New toch het menu Labels te
staan, inderdaad vrij onderaan.
Dus daar ga ik mee verder!

Met hartelijke groet,
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pieter Padmos, P. Buyslaan 24, 3818 LD Amersfoort, The Netherlands, tel.
(+31)0334619868
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> [...]

afhankelijk van Java..

Dus vooralsnog zie ik alleen wat vraagtekens...

deleted

Guy Voets Guy Voets

Re: Fw: Etiketten dialoog niet gevonden in LO 3.5.4.2

Beste Pieter,

Ik download LibO van de Nederlandstalige site
http://nl.libreoffice.org/download/
normaal detecteert die zelf wat je nodig hebt, bij mij is dat de
Mac-versie, voor jou blijkbaar Windows 7. Als de site Engelstalig voor jou
detecteert, kan je toch het Nederlandstalig taalpakket aanvragen en
downloaden.

Je download dus 2 bestanden:

   - LibO_3.5.5_Win_x86_install_multi.msi<http://download.documentfoundation.org/libreoffice/stable/3.5.5/win/x86/LibO_3.5.5_Win_x86_install_multi.msi>202
MB
   - LibO_3.5.5_Win_x86_helppack_nl.msi<http://download.documentfoundation.org/libreoffice/stable/3.5.5/win/x86/LibO_3.5.5_Win_x86_helppack_nl.msi>9.6
MB (nl - Nederlands)

Je installeert eerst het multi-pakket, daarna helppack nl.
Is dat wat je gedaan hebt, of heb je toch een stap gemist?

groeten,

--
Guy
using LibO 3.5.5 on a iMac Intel DualCore Lion

Alex Plantema Alex Plantema

Op woensdag 11 juli 2012 19:24 schreef Guy Voets:

> [...]
> detecteert, kan je toch het Nederlandstalig taalpakket aanvragen en downloaden.

Het hangt van de taalinstellingen van de browser af welke taalversie getoond wordt.

Alex.

Re: Fw: Etiketten dialoog niet gevonden in LO 3.5.4.2

Pieter Padmos wrote (11-07-12 18:19)

> Dank voor je antwoord!

Graag gedaan.

> Ik heb Windows 7, Engelstalig.
> Bij Tools > Options > Language Settings > Languages > User Interface
> zijn alleen de opties English UK, USA en South Afrika.
> Dus dat helpt me niet.

Dan heb je dus per ongelijk niet de Nederlandstalige versie geïnstalleerd.
Of wacht, is het niet zo met Windows (hallo andere lezers!) dat er een
internationaal installatiepakket is, waar onder andere Engels en
Nederlands in zitten? Zo ja, dan moet je bij de installatie op een
Engelstalig OS waarschijnlijk expliciet Nederlands selecteren, om die
taal ook te laten installeren.
Dus het installatiebestand opnieuw starten en die instelling kiezen ...
helpt dat?

  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org
  - www.librelex.org

Jan_Kol Jan_Kol

Re: Fw: Etiketten dialoog niet gevonden in LO 3.5.4.2

Voor zover ik weet wordt Windows in maar één taal geïnstalleerd.  Bij
het opzetten van Windows kun je meen ik bij sommige versies nog wel
aangeven of het in het Nederlands of Engels (en wellicht ook Frans
i.v.m. België) moet maar als je daar kiest is dat de enige beschikbare
systeemtaal, tenzij je W7 Ultimate hebt want daarin kun je de
systeemtaal wel wijzigen (ook in W7 Enterprise maar dat zal wel niemand
hebben denk ik).

Bij installeren van LO heb je dus inderdaad een optie om aan te geven in
welke taal je LO wilt installeren.  Dus ik zou zeggen de-installeren en
met NL herinstalleren;  zie hier:
http://img21.imageshack.us/img21/7953/120712loinstallatietaal.png
Je kunt dus op deze downloadpagina ( http://nl.libreoffice.org/download/
) aangeven welke taal je wilt hebben bij de installatie.

Het al aangeroerde instellen van de taal moet dan zo kunnen als het nog
niet goed is gegaan:
http://img804.imageshack.us/img804/7734/120712lotaal.png
Maar bij de installatie zal het NL er wel al bij aanwezig moeten zijn.

Jan

Op 11-07-12 22:32, Cor Nouws schreef:

> [...]
> Cor

Pieter Padmos Pieter Padmos

Re: Fw: Etiketten dialoog niet gevonden in LO 3.5.4.2

Beste Jan Kollofel, Cor Nouws en Guy Voets,

Dank voor jullie uitgebreide toelichtingen!

Echter, ik heb precies gedaan wat de meesten van jullie suggereerden (met
nog een aanvulling), maar met negatief resultaat.

Voor iedereen die die ook worstelt met dit probleem beschrijf ik zo goed
mogelijk wat ik heb gedaan:

Via nl.libreoffice.org/download heb ik vermeld "Windows"en "nl-Nederlands".
Ik heb, in deze volgorde gedownload:
* LibO_3.5.5_Win_x86_install_multi.msi
    Hierbij kreeg ik de installatie-assistent in het Nederlands, maar zonder
opties voor de taal.
    Daarom heb ik de aangepaste installatie gekozen en daar bij Talen > user
interface gekozen NL
    Nog steeds na openen een Engelse taal en via Tools > Options > Language
Settings > Languages > User Interface
    alleen maar weer de opties English (UK, USA, South Afrika) gekregen!
    De Locale Setting en Default Languages waren wel Dutch verkrijgbaar. Wat
dat dan ook moge betekenen?
* LibO_3.5.5_Win_x86_helppack_nl.msi
    Als ik daarna bij mijn nieuwe LO op Help drukte kreeg ik weer zoals
vanouds die waardeloze Internet site http://help.libreoffice.org/swriter/.
etc.,
    die alleen maar een overbodige gebruiksaanwijzing voor Help geeft.

    Kennelijk kan mijn Engelse LO de Nederlandstalige Help niet vinden!

N.B. Guy, die website http://download.documentfoundation etc. kan mijn
Browser (nieuwste versie van Firefox) niet vinden!

Ik ben nu dus weer net zo ver als op 24 april, toen ik jullie ook al lastig
viel met dit probleem!

Nogmaals, ik vind dit een zeer grote fout van LO.
Geen enkel ander programma wat ik ooit heb gedownload vertoon dit waardeloze
probleem.

Weten jullie waar ik bij LO mijn beklag hierover kan doen????

Met hartelijke groet,
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> [...]

> ook te laten installeren.
> Dus het installatiebestand opnieuw starten en die instelling kiezen ...

deleted

Wil van der Krogt Wil van der Krogt

Re: Fw: Etiketten dialoog niet gevonden in LO 3.5.4.2

Hallo Pieter,

http://nl.libreoffice.org/download/
Heb je deze link wel gevolgd? Hier drukken op download en je krijgt de
Nederlandse versie om te downloaden, alsmede de helppack. Volgens mij zal je
dan de Nederlandse versie van LO kunnen downloaden. Verwijder wel eerst
alles wat je al eerder hebt gedownload van LO.

Succes,

Wil van der Krogt

> [...]

> ook te laten installeren.
> Dus het installatiebestand opnieuw starten en die instelling kiezen ...

deleted

deleted

Pieter Padmos Pieter Padmos

Re: Fw: Etiketten dialoog niet gevonden in LO 3.5.4.2

Beste Wil van der Krogt,

Ik ben bang dat je mijn mail niet goed hebt gelezen.
Want ik heb echt LO gedownload via http://nl.libreoffice.org/download/.
Mét aangegeven dat ik nl-Nederlands wilde.
Maar dan krijg ik nog steeds de multi-language versie, met alleen opties English (UK, USA, South-Africa), zoals ik schreef.

Of doe ik echt iets fout???
Ik ben echt geen digibeet!!

Met hartelijke groet,
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> [...]

deleted

Wil van der Krogt Wil van der Krogt

Re: Fw: Etiketten dialoog niet gevonden in LO 3.5.4.2

Als ik op de link klik en achter Windows Nederlands invul, of in mijn geval
laat staan, dan wordt, bij mij althans, automatisch de Nederlandse versie
gedownload.
Heb jij een andere Windows taal versie op je PC staan?
Misschien werkt het vanaf deze link? http://www.libreoffice.org/download
Als ik deze open dan krijg ik de vraag of ik Nederlands wil of een andere
taal. Door te klikken op Change System, Version or Language, en dan op
Windows, kan ik daar de gewenste taal kiezen en downloaden. Net zoals dit
vroeger ging bij OpenOffice.
Hopelijk lukt het nu wel.

Nogmaals succes gewenst.
> [...]

> ook te laten installeren.
> Dus het installatiebestand opnieuw starten en die instelling kiezen ...

deleted

deleted

deleted

Pieter Padmos Pieter Padmos

Re: Fw: Etiketten dialoog niet gevonden in LO 3.5.4.2

Beste Wil van der Krogt,

Ik heb inderdaad, zoals ik eerder schreef, Windows 7 in de Engelse versie.
Daarom gedroeg LO zich ook zo vreemd.

Maar jouw suggestie, om http://www.libreoffice.org/download te gebruiken, en daar Nederlands te kiezen, werkte!
Ik kreeg wél het Engelse interface, maar door op Extra > Opties > Taalinstellingen > Talen te klikken
kon ik nu niet slechts de Engelse talen kiezen maar ook de Nederlandse taal.
En na herstarten van LO kreeg ik inderdaad het Nederlandse interface!

En mijn Nederlandstalige Help (die ik wél van http://nl.libreoffice.org/download/ kon downloaden,
maar niet werd herkend door mijn Engelse versie van het hoofdprogramma, werkt nu ook!

In het verleden heb ik deze manoeuvre ook geprobeerd maar toen werkte hij niet.
Nu wel. Ik denk dat ik jullie verder niet meer hoef lastig te vallen.
Hartelijk dank voor je suggestie, ik ben ontzettend bij met dit resultaat want ik voelde me al een digibeet aan het worden.

Maar het is toch een klacht waard dat dit niet lukte via http://nl.libreoffice.org/download, vind je ook niet?
Nogmaals: waar kan ik die klacht indienen???

Met hartelijke groet,
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> [...]

> Cor
>All messages sent to this list will be publicly archived and cannot be deleted

Gerrit Snijder Gerrit Snijder

URL's

Hallo allemaal,

Ik heb meerdere artikelen van internet
gekopieerd in Writer. In de teksten staan afbeeldingen die naar een URL
verwijzen. In sommige documenten heb ik iedere afbeelding afzonderlijk
in het document gekopieerd, maar nog niet in alle documenten. Wat ik mij
 nu afvraag is of er eenvoudiger manier is om alle afbeeldingen in een
document in één keer als afbeelding i.p.v. als een URL in het document
op te nemen.

Groeten,

Gerrit    Snijder

Wil van der Krogt Wil van der Krogt

Re: Fw: Etiketten dialoog niet gevonden in LO 3.5.4.2

Hallo Pieter,

Ik ben blij dat je uiteindelijk het gewenste resultaat hebt bereikt. Ik had
het zelf nog niet uitgeprobeerd, omdat ik op de standaardweg gewoon de
Nederlandse taal versie kreeg.
Misschien kun je via deze link je klacht kenbaar maken:
http://www.documentfoundation.org/contact/

Succes verder gewenst en houdt vragen van anderen in de gaten die een zelfde
soort, of een ander, probleem hebben als jij had. Samen komen we er toch
vaak uit.

Als je nog vragen hebt over het maken van etiketten met LibreOffice, laat
het dan langs deze weg maar weten of mail mij rechtstreeks op
[hidden email]

Groetjes,

> [...]

> vr. groet,
> Cor
>All messages sent to this list will be publicly archived and cannot be
deleted

Re: URL's

Beste Gerrit,

  vooraf: wil je een nieuwe vraag, nieuw onderwerp mailen, doe dat dan
met een nieuw bericht en niet een antwoord op een ontvangen mail - ook
al verander je het onderwerp: het blijft in de lijn van de andere
discussie (als je daar op sorteert...)

Gerrit Snijder wrote (14-07-12 19:04)

> [...] Wat ik mij
> nu afvraag is of er eenvoudiger manier is om alle afbeeldingen in een
> document in één keer als afbeelding i.p.v. als een URL in het document
> op te nemen.

Volgens mij is dat wat Bewerken > Koppelingen voor je kan doen?

  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org
  - www.librelex.org

Gerrit Snijder Gerrit Snijder

RE: URL's

Hallo Cor,

Sorry voor mijn onwetendheid; ik zal er de volgende keer rekening mee houden.

Koppelingen lost het probleem inderdaad op. Wat is het allemaal eenvoudig als je weet hoe het moet. Bedankt voor de hulp!

Groeten,

Gerrit.

> [...]
> discussie (als je daar op sorteert...)
>
> Gerrit Snijder wrote (14-07-12 19:04)

> Volgens mij is dat wat Bewerken > Koppelingen voor je kan doen?

Hallo Gerrit,

Ik plaats afbeeldingen in een document met: Invoegen > Afbeelding > Uit
bestand en zoek dan de gewenste afbeelding op. Klik dan op Openen en de
afbeelding staat, na even wachten in je document.
Door op de afbeelding te kikken komt er een kader omheen en kun je de
afbeelding vergroten of verkleinen.

Wil van der Krogt

> [...]

> discussie (als je daar op sorteert...)
>
> Gerrit Snijder wrote (14-07-12 19:04)

> Volgens mij is dat wat Bewerken > Koppelingen voor je kan doen?

Hallo Wil,

Ik kopieer een compleet artikel van internet inclusief afbeeldingen en dan is het verbreken van de koppelingen een simpele manier om alle afbeeldingen in het document op te nemen (kan namelijk in 1 keer voor alle koppelingen).
Maar desondanks toch bedankt voor je reactie.

Groeten,

Gerrit.