Fwd: persona's in 6.2...

Hai,
Ik ben aan het spelen met LO 6.2. Mooi hoor! Ik zie dat het persona-gebeuren met sprongen vooruit gegaan is. Het werkt nu heel behoorlijk! Maar ik heb nog wel een paar vragen. Misschien weet iemand van jullie er meer over:
- in het persona-venstertje zie ik 9 persona's, wanneer ik scroll ga ik naar het volgende "cathegorie" van persona's. Van iedere cathegorie krijg ik er dus 9 te zien en niet meer. Dat is jammer vind ik. Dan kan ik niet kiezen uit aardig wat.
- Als ik zoek naar een andere persona mag ik niet meer dan één woordje in het zoekvlak ingeven. Wanneer twee of meer woordjes ingeef wordt niks gevonden. Wanneer ik een url plak werkt dat wel.
- er is geloof ik geen manier om je eigen favoriete persona's ergens op te slaan voor ev. later gebruik hè? Dat vind ik best jammer. Het is er nu van afhankelijk welke persona's ze bij Mozilla de moeite waard vinden. Daar komt nog iets bij: vanaf 30 nov. aanstaande houden ze bij Mozilla helemaal op met persona's. Die worden vervangen door "firefox-color".
Is er iets te lezen over de plannen wat dit betreft? Ik kan niks vinden. In firefox heb ik nooit een enthousiast gebruiker van persona's kunnen worden maar in LO vind ik het wel een goede toevoeging....

Re: Fwd: persona's in 6.2...

Hoi Pieter,

Dank voor je mail en de informatie - je weet er meer vanaf dan ik :)

Je kunt zoeken in de commits voor meer info:
  https://cgit.freedesktop.org/libreoffice/core/log/?qt=grep&q=persona
Er wordt daar verwezen naar issues in Bugzilla.

Je kan ook zeker overwegen om te mailen naar de design-lijst. Je vragen
en opmerkingen zijn interessant genoeg.
  [hidden email]
  https://listarchives.libreoffice.org/global/design/
in dit archief kun je zoeken naar onderwerpen:
  https://www.mail-archive.com/design@.../

Als ik kijk naar de pagina met info over 6.2, lijkt me dat veel dingen
er nog op moeten worden gezet..
  https://wiki.documentfoundation.org/ReleaseNotes/6.2

groetjes.
Cor

pieter wrote on 11/16/18 8:23 AM:

> [...]
> Ik kan niks vinden. In firefox heb ik nooit een enthousiast gebruiker
> van persona's kunnen worden maar in LO vind ik het wel een goede

Re: Fwd: persona's in 6.2...

Dank je Cor. Ik ga morgen kijken. Als het uitkomt meteen een paar bugs
maken....