Hoe krijg ik Libre Office op Windows8?

Anton Doove Anton Doove

Hoe krijg ik Libre Office op Windows8?

*Beste Mensen*. Ik mail nu vanuit mijn nieuwe PC met Windows 8.* Hoe krijg
ik de meest recente versie van Libre Office op Windows 8?*  Ik mis de
ervaring om dat te doen.
*Wie kan mij mailen hoe ik dat stapsgewijze voor elkaar kan krijgen?*  Graag
wacht ik op de mogelijke reacties,waartoe ik jullie alvast vriendelijk dank
en groet.  *Anton Doove*.

Joren DC Joren DC

Re: Hoe krijg ik Libre Office op Windows8?

Hey Anton,

Anton Doove schreef op 28/09/13 17:49:
> *Beste Mensen*. Ik mail nu vanuit mijn nieuwe PC met Windows 8.* Hoe krijg
> ik de meest recente versie van Libre Office op Windows 8?*  Ik mis de
> ervaring om dat te doen.
Als je nog geen enkel programma op je windows 8 computer hebt
geïnstalleerd raad ik je eens aan om op internet te zoeken naar
"programma installeren windows 8" of iets dergelijks. Dan kom je op
zoekresultaten als:
http://editorial.nl.softonic.com/de-gids-voor-windows-8-4-installeren-van-programmas
uit.

LibreOffice wordt op dezelfde manier geïnstalleerd als andere
programma's in windows. Het installatiebestand kan je hier terugvinden
(rechtstreekse link):
http://donate.libreoffice.org/nl/dl/win-x86/4.1.1/nl/LibreOffice_4.1.1_Win_x86.msi

In je downloadmap (de map waar al je gedownloade bestanden staan)
dubbelklikken op dat bestand (LibreOffice_4.1.1_Win_x86.msi).
Installatieinstructies volgen.
Daarna kan je eventueel er nog een ingebouwde help overheen installeren:
http://download.documentfoundation.org/libreoffice/stable/4.1.1/win/x86/LibreOffice_4.1.1_Win_x86_helppack_nl.msi
(ook na het downloaden op dubbelklikken. Installatieinstructies volgen).

Zou netjes moeten werken. Zoals al eerder is beantwoord: zeer
vergelijkbaar met windows XP.

Groet,
Joren

Anton Doove Anton Doove

Re: Hoe krijg ik Libre Office op Windows8?

 *Beste Joren*. Ik heb wel al Firefox en Thunderbird gedownload,maar
Thunderbird nog niet geïnstalleerd omdat ik die instructies niet begreep.
 Die staan er dus alvast,maar van Libre Office weet ik nog niet de juiste
versie. *Welk nummer is dit momenteel?* Dan kan ik het downloaden van de
Lo-site.
Ik weet echter nog niet op welke plek van Windows 8 dit kan worden
gedownload,want het dient natuurlijk een eigen plaats te krijgen waar ik
het snel kan vinden.
Jij zegt ook dit: "In je downloadmap (de map waar al je gedownloade
bestanden staan)dubbelklikken op dat bestand
(LibreOffice_4.1.1_Win_x86.msi)."
Die downloadmap staat nog op het SD-kaartje in de USB-stick,maar heb ik nog
niet geïmporteerd op Windows 8,want ik dacht er aan dat dit pas nodig is na
het downloaden en installeren van Libre Office.  *Is dat een juiste
gedachtengang? * Dit weet ik niet zeker.  Ik ga in elk geval die eerste
link openen.
Dan zie ik daar wel de benodigde info,waarmee ik verder hoop te kunnen,maar
ik kom er in elk geval nog op terug en ik groet je vriendelijk.

*Anton Doove*.

Op 28 september 2013 19:37 schreef Joren DC <[hidden email]>:

> [...]
> (ook na het downloaden op dubbelklikken. Installatieinstructies volgen).
>
> Zou netjes moeten werken. Zoals al eerder is beantwoord: zeer

drek drek

Re: Hoe krijg ik Libre Office op Windows8?

Hallo Anton,

Je krijgt een directe downloadlink van Joren. Deze verwijst naar de
laatste versie  4.1.1, zoals je kan zien in de bestandsnaam. Ja hoeft
dan dus niet meer eerst naar de LibreOffice-website. Je maakt het jezelf
moeilijker dan nodig is.

Elke Windows heeft een map 'Downloads'. Ook die van jou. De map op jouw
SD-kaartje is een kopie van de downloadsmap van je Windows XP. De inhoud
daarvan kan je dus kopiëren naar de (al bestaande) downloadsmap op je
Windows XP. Verder heeft LibreOffice niets te maken met de downloadsmap.

Groeten, André

Op 28-09-13 20:35 schreef Anton Doove:

> [...]
> Dan zie ik daar wel de benodigde info,waarmee ik verder hoop te kunnen,maar
> ik kom er in elk geval nog op terug en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove Anton Doove

Re: Hoe krijg ik Libre Office op Windows8?

*Beste Andrè.* Jij zegt nu dit: " De map op jouw SD-kaartje is een kopie
van de downloadsmap van je Windows
XP.
De inhoud daarvan kan je dus kopiëren naar de (al bestaande) downloadsmap
op je *Windows XP*. * Jij bedoelt hier toch Windows 8?*
Anders wordt het terugplaatsen naar XP,wat niet meer kan,want die oude PC
is niet meer aangesloten.
De inhoud van het SD-kaartje bevat de bestanden-backup van LO om te
importeren in LO op Windows 8,want die bestanden heb ik wel nodig.
Het herinnert mij aan wat ik eerder schreef.  Die import-bestanden kan ik
pas invoeren na downloaden en installeren van LO.
Ik wacht graag op die nieuwe en directer werkende link,welke ik
morgenmiddag pas kan openen,want het wordt nu te laat om alles af te
wikkelen.
Verder wens ik jou een heel fijn weekend en ik groet je vriendelijk.
*Anton Doove
*.

>>> installeren-van-programmas<http://editorial.nl.softonic.com/de-gids-voor-windows-8-4-installeren-van-programmas>

drek drek

Re: Hoe krijg ik Libre Office op Windows8?

Anton,

Je hebt gelijk, ik bedoelde Windows 8 i.p.v. Windows XP. Sorry, foutje.
Je hoeft niet te wachten op 'die nieuwe en directer werkende link', want
Joren had die al gestuurd. De tweede om precies te zijn.

Groeten, André