Hoe zwarte informatieve tekstballonnen verwijderen?

Martin /Nightowl/ Byttebier Martin /Nightowl/ Byttebier

Hoe zwarte informatieve tekstballonnen verwijderen?

Hallo,

Tekens men over een menu-item gaat met de muis krijg men van die zwarte
informatieve tekstballonnen te zien. Ik vind dat knap vervelend,
alleszins in het invoerveld van Calc, waar die zwarte band het zicht
belemmerd op wat men invoert.

Zie
<URL:https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZoDPO7Z3gLSBMClNLHEY9TjlUMB7jRaH0bk>

Mijn vraag is of er een instelling bestaat waar ik die teksballonnen
kan uitzetten?

Ik gebruik Libreoffice 6.2.3.2 onder Opensuse 15.0

Groeten,
Martin
--

UTSI: http://users.telenet.be/tos4ever/utsi.htm
Atari FTP-site: ftp://kurobox.serveftp.net:3021

Re: Hoe zwarte informatieve tekstballonnen verwijderen?

Hi Martin

Kijk even bij Extra > Opties > Algemeen of Uitgebreide Help aangevinkt
staat.
Zo ja, zet deze dan eens uit en kijk of dit je vraag beantwoord.

Groeten, Kees

Op vr 26 apr. 2019 om 15:58 schreef Martin /Nightowl/ Byttebier <
[hidden email]>:

> [...]

Martin /Nightowl/ Byttebier Martin /Nightowl/ Byttebier

Re: Hoe zwarte informatieve tekstballonnen verwijderen?

Op Sat, 27 Apr 2019 08:02:02 +0200
Kees Kriek <[hidden email]> schreef:

> [...]
> staat.
> Zo ja, zet deze dan eens uit en kijk of dit je vraag beantwoord.

Deze optie is niet aangevinkt. Mijn vraag blijft dus overeind.

Groeten,
Martin

> [...]

Atari FTP-site: ftp://kurobox.serveftp.net:3021
Running openSUSE Leap 15.0 / KDE 5.45.0

Re: Hoe zwarte informatieve tekstballonnen verwijderen?

Ah, ik zie het. Het is iets anders.
Het is de hulp bij het invoeren van een functie.
Bij mij is dit niet zwart, maar licht van kleur.
Ik weet niet of dit uit te zetten is.
Heb je al geprobeerd je gebruikersprofiel te resetten?

Groeten, Kees

Op za 27 apr. 2019 om 09:12 schreef Martin /Nightowl/ Byttebier <
[hidden email]>:

> [...]
> > >

> --
>
> UTSI: http://users.telenet.be/tos4ever/utsi.htm
> Atari FTP-site: ftp://kurobox.serveftp.net:3021

kwibus kwibus

AW: Re: [nl-users] Hoe zwarte informatieve tekstballonnen verwijderen?

Je kunt de info, nadat hij is verschenen, wegdrukken door 'Esc' te drukken; in Windows tenminste.Von:Kees [hidden email]:27.04.2019 09:20An:[hidden email]:Re: [nl-users] Hoe zwarte informatieve tekstballonnen verwijderen?
Ah, ik zie het. Het is iets anders.Het is de hulp bij het invoeren van een functie.Bij mij is dit niet zwart, maar licht van kleur.Ik weet niet of dit uit te zetten is.Heb je al geprobeerd je gebruikersprofiel te resetten?Groeten, KeesOp za 27 apr. 2019 om 09:12 schreef Martin /Nightowl/ [hidden email]="":Op Sat, 27 Apr 2019 08:02:02 +0200Kees [hidden email]:Hi MartinKijk even bij ExtraOptiesAlgemeen of Uitgebreide Help aangevinktstaat.&gt; Zo ja, zet deze dan eens uit en kijk of dit je vraag beantwoord.<br>Groeten, KeesDeze optie is niet aangevinkt. Mijn vraag blijft dus overeind.Groeten,MartinOp vr 26 apr. 2019 om 15:58 schreef Martin /Nightowl/ [hidden email]:;Hallo,Tekens men over een menu-item gaat met de muis krijg men van die&gt;zwarte informatieve tekstballonnen te zien. Ik vind dat knap=vervelend, alleszins in het invoerveld van Calc, waar die zwarteband het zicht belemmerd op wat men invoert.Zieurl:https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZoDPO7Z3gLSBMClNLHEY9TjlUMB7jRaH0bk&gt;Mijn vraag is of er een instelling bestaat waar ik die teksballonnenkan uitzetten?<br>Ik gebruik Libreoffice 6.2.3.2 onder Opensuse 15.0--UTSI:http://users.telenet.be/tos4ever/utsi.htmAtariFTP-site:ftp://kurobox.serveftp.net:3021; Running openSUSE Leap 15.0 / KDE 5.45.0--&gt; Unsubscribe instructions: E-mail [hidden email] guidelines + more:https://wiki.documentfoundation.org/NetiquetteList archive:https://listarchives.libreoffice.org/nl/users/Privacy Policy:https://www.documentfoundation.org/privacy--Unsubscribe instructions: E-mail [hidden email] guidelines + more:https://wiki.documentfoundation.org/NetiquetteList archive:https://listarchives.libreoffice.org/nl/users/Privacy Policy:https://www.documentfoundation.org/privacy/url:=/kees538@...;

Martin /Nightowl/ Byttebier Martin /Nightowl/ Byttebier

Re: Hoe zwarte informatieve tekstballonnen verwijderen?

Op Sat, 27 Apr 2019 09:22:02 +0200
Dick Stomp <[hidden email]> schreef:

> Dat gaat dus over de zogenaamde "mouse over info" op z'n Engels
> gezegd. Daar heb ik nog steeds geen fraaie Nederlandse vertaling voor
> gevonden. Wellicht hebben de Vlamingen al iets bruikbaars?
> Het toont een tekst als men de muis op een icoon laat rusten.
> Gaat men met de muis over een menubalk met iconen zonder tekst, dan
> ziet men de ene na de andere verklaring verschijnen.
> Dick

Google is mijn vriend.

zie
<URL:https://ask.libreoffice.org/en/question/164883/how-to-turn-on-tooltips/

Ik ben eindelijk verlost van die vervelende muisover infotekst.

Groeten,
Martin