Impress vraagje

spidey-westland spidey-westland

Impress vraagje

Een presentatie maken met tekst, plaatjes en audio gaat onder linux met
LO Impress.

Tot zover goed.

Maar als ik dit opsla als een powerpoint file ppt of pptx, dan zie ik de
melding dat er gegevens verloren gaan.

Dan hoor ik dus geen muziek in powerpoint.

Is dat wel mogelijk?

Of moet ik dan deze file online van odp naar pptx converteren? Dit moet
dan toch ook binnen linux kunnen?

Dit is een test, dus nog niet een definitief exemplaar.

Graag wat info.

met vriendelijke groet

Wim ter Haar

PS, In Corona tijd is het saai in het clubleven, Daarom wat opvrolijken
met wat presentaties.

Rob Westein-3 Rob Westein-3

Re: Impress vraagje

Beste Wim,

Indien je een Impress presentatie op een Windows PC moet laten draaien
dan is het misschien een idee om LibreOffice op die PC te installeren
:-), als dat niet mogelijk is dan kan je misschien gebruik maken van
LibreOffice Portable. Dis is een "draagbare"versie van LibreOffice. Deze
kan je op een USB stick installeren en van hieruit de presentatie (.ODP)
draaien.

zie : https://nl.libreoffice.org/download/draagbare-versies/

/Rob

On 29-07-2020 17:16, Spidey-Westland wrote:

> [...]
>
> met vriendelijke groet
>
> Wim ter Haar
>
> PS, In Corona tijd is het saai in het clubleven, Daarom wat opvrolijken

Bedankt voor de tips,

Toc vraag ik me af waarom er online wel Impress presentaties naar
PowerPoint presentaties geconverteerd worden. Op internet kan ik niets
vinden hoe dit geprogrammeerd is.

Heeft iemand in de groep hier ervaring mee?

Wim

Op 29-07-2020 om 18:04 schreef Rob Westein:

> [...]
> LibreOffice Portable. Dis is een "draagbare"versie van LibreOffice.
> Deze kan je op een USB stick installeren en van hieruit de presentatie

Rob Westein-3 Rob Westein-3

Fwd: Re: [nl-users] Impress vraagje

Beste Wim,
Ik heb eigenlijk niet zo heel erg veel ervaring, misschien dat meer ervaren impress gebruikers je vraag kunnen beantwoorden.

Mvg,
Rob