Indirect verticaal zoeken

Leo Moons-3 Leo Moons-3

Indirect verticaal zoeken

Hallo,

1) Is het mogelijk om een bereik te definiëren vanuit een formule? Het
linkerbovenpunt is gekend in Rij-kolom notatie en het aantal rijen en
kolommen zijn terug te vinden in een afzonderlijke cel. Ook de naam van
het bereik zou ik opnemen in een cel.
2) In Calc heb ik verschillende bereiken, die ik indirect wil raadplegen
vanuit een bepaalde cel. De functie vert.zoeken lijkt me aangewezen,
maar ik kan de naam van het bereik niet opgeven als parameter. Ziet
iemand een oplossing?

Bedankt
Vriendelijke groeten

Leo

Re: Indirect verticaal zoeken

Beste Leo,

Leo Moons wrote on 25/02/2020 11:13:

> 1) Is het mogelijk om een bereik te definiëren vanuit een formule? Het

Een bereik definiëren, betekent naar mijn begrip dat het bereik
zichtbaar is in onder andere venster Ctrl+F3, Beheren bereiknamen.
Is dat wat je bedoelt?

> linkerbovenpunt is gekend in Rij-kolom notatie en het aantal rijen en
> kolommen zijn terug te vinden in een afzonderlijke cel. Ook de naam van
> het bereik zou ik opnemen in een cel.

Het klinkt alsof je dat met een macro moet doen.

Mij lukt het wel.
Ik heb een bereikje fruit:

fruit aantal
 appel 3