Kan niet vinden in Calc

Hans van Oosterhout Hans van Oosterhout

Kan niet vinden in Calc

Beste mede LO gebruikers,

Er zijn twee dingen in Calc die ik niet kan vinden:

1. Kleurschalen (color scales). Deze zijn aangekondigd als nieuw feature
in LO 3.5, maar ik kan ze nergens vinden.

2. Macro opnemen. In de Help staat: 2. Kies Extra - Macro's - Macro
opnemen. Bij mij ontbreekt het 'opnemen'.

Ik heb zojuist LO 3.5.6.2. geïnstalleerd, maar die twee dingen ontbreken
nog steeds.

Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd? Wie kan me helpen?

mvg,

Hans van Oosterhout

VLB1 VLB1

Re: Kan niet vinden in Calc

Beste Hans,

Punt 1 weet ik niet zo gauw wat je hiermee bedoeld.

Punt 2 -> Kies via menu-extra-opties-LO Algemeen en vink plaatsen bij
"Experimentele .......inschakelen" en "Het opnemen van macro's.... maken"

groeten Frank

Op 4-2-2013 20:04, Hans van Oosterhout schreef:

> [...]
> ontbreken nog steeds.
>
> Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd? Wie kan me helpen?

Beste Frank,

Die twee vinkjes geplaatst en Macro opnemen is er nu.
Bedankt!

groet,
Hans v.O.

Op 4-2-2013 20:11, VLB1 schreef:

> [...]
>
> Punt 2 -> Kies via menu-extra-opties-LO Algemeen en vink plaatsen bij
> "Experimentele .......inschakelen" en "Het opnemen van macro's.... maken"

Re: Kan niet vinden in Calc

Dag Hans,

Hans van Oosterhout wrote (04-02-13 20:04)

> 1. Kleurschalen (color scales). Deze zijn aangekondigd als nieuw feature
> in LO 3.5, maar ik kan ze nergens vinden.

Kleurschalen hebben te maken met voorwaardelijke opmaak in Calc.
Dus Opmaak > Voorwaardelijke opmaak.
En daar eens rondneuzen.

NB!  Er zijn wat menu-keuzen toegevoegd de afgelopen tijd. Als je in een
vorige versie van LibreOffice zelf via Extra > Aanpassen wat hebt
gewijzigd in het menu, zie je nieuwe mogelijkheden van een nieuwe versie
niet. Dan moet je eerst via Extra > Aanpassen het menu weer herstellen.

vr/groet,

--
  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org

Re: Kan niet vinden in Calc

VLB1 wrote (04-02-13 20:11)

> Punt 2 -> Kies via menu-extra-opties-LO Algemeen en vink plaatsen bij
> "Experimentele .......inschakelen" en "Het opnemen van macro's.... maken"

Vanaf 4.0.0 zit het onder Extra > Opties ... LibreOffice > Geavanceerd...

--
  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org

Hans van Oosterhout Hans van Oosterhout

Re: Kan niet vinden in Calc

Dag Cor,

Bij voorwaardelijke opmaak heb ik al gezocht, maardaar vind ik ook niets.
Wat me wel opvalt is, dat ze in de Help ook niet worden genoemd. En wat
er daar over de voorwaardelijke opmaak staat heeft zo te zien nog
betrekking op de vorige versie, waar je drie voorwaarden kon instellen.

mvg,
Hans v.O.

Op 4-2-2013 21:01, Cor Nouws schreef:

> [...]
> gewijzigd in het menu, zie je nieuwe mogelijkheden van een nieuwe
> versie niet. Dan moet je eerst via Extra > Aanpassen het menu weer

Re: Kan niet vinden in Calc

Dag Hans,

Hans van Oosterhout wrote (04-02-13 21:43)

> Bij voorwaardelijke opmaak heb ik al gezocht, maardaar vind ik ook niets.

Even gecontroleerd: het is het menu Opmaak > Voorwaardelijke opmaak >
Kleurschaal.

> Wat me wel opvalt is, dat ze in de Help ook niet worden genoemd. En wat
> er daar over de voorwaardelijke opmaak staat heeft zo te zien nog
> betrekking op de vorige versie, waar je drie voorwaarden kon instellen.

Ja, moet nog iemand gaan aanvullen...

vr groet,

  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org
  - www.librelex.org

Hans van Oosterhout Hans van Oosterhout

Re: Kan niet vinden in Calc

Dag Cor,

Zoiets had ik ook verwacht, maar Kleurschaalonbreekt.
Bij Voorwaardelijke opmaak krijg ik een vensterwaar in onderaan kan
kiezen tussen Toevoegen en Verwijderen.

Ik gebruik Versie 3.6.5.2 (Bouw-id: 5b93205), vanavond gedownload en
geïnstalleerdonder Windows 7. Misschien heb jij het over een Linux-versie?

mvg,
Hans v.O.

Op 4-2-2013 21:57, Cor Nouws schreef:

> [...]
>

> Hans van Oosterhout wrote (04-02-13 21:43)

> Even gecontroleerd: het is het menu Opmaak > Voorwaardelijke opmaak >

Re: Kan niet vinden in Calc

Hans van Oosterhout wrote (04-02-13 22:10)

> Zoiets had ik ook verwacht, maar Kleurschaalonbreekt.
> Bij Voorwaardelijke opmaak krijg ik een vensterwaar in onderaan kan
> kiezen tussen Toevoegen en Verwijderen.

Hmm, mijn fout. Ik zie dat Opmaak > Voorwaardelijke opmaak > Kleurschaal
pas beschikbaar is in 4.0.0

Je kunt de 4.0.0 releasekandidaat 3 downloaden:
   http://nl.libreoffice.org/download/pre-releases/

> Ik gebruik Versie 3.6.5.2 (Bouw-id: 5b93205), vanavond gedownload en
> geïnstalleerdonder Windows 7. Misschien heb jij het over een Linux-versie?

Maakt niet uit met deze functie (en volgens ook mij bijna nooit).

  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org
  - www.librelex.org

Hans van Oosterhout Hans van Oosterhout

Re: Kan niet vinden in Calc

Bedankt Cor.
Ik denk dat ik eventjes wacht tot die releasekandidaathelemaal officieel
is geworden, daar voel ik me wat zekerder bij. Ik loop niet vast op die
kleurschalen.
Overigens staan ze op de website genoemd als nieuw feature van 3.6, zo
kwam ik eraan. Maar er staat wel bij: Warning: Some limitations still
apply which
will be fixed in 4.0.0. Kennelijk zijn die limitations nogal ruim.
mvg.
Hans v.O.