Kolomkoppen in afdruk

Leo L te Braake Leo L te Braake

Kolomkoppen in afdruk

Ik moet Cold Turkey over van Excel naar Libreoffice. Ik vind de manier
om een afdruk van een paar pagina's te maken om gek van te worden, en
niet alleen dat...

Alle help pagina's gaan bv primair over Writer, terwijl ik in Calc zit.
Paginakoppen maken lijkt in Calc niet te bestaan. Ik krijg het niet voor
elkaar om de bovenste twee rijen op elke bladzijde te herhalen. Hoe moet
dat?

Leo

Re: Kolomkoppen in afdruk

Hi,

Leo L te Braake wrote on 6/14/19 5:44 PM:
> Ik moet Cold Turkey over van Excel naar Libreoffice.

Welkom Leo ;)

> Ik vind de manier om een afdruk van een paar pagina's te maken om gek
> van te worden, en niet alleen dat...

Je werkt bijvoorbeeld met Opmaak >  Afdrukbereiken. Geselecteerde cellen
zijn ook een optie. En geselecteerde tabbladen.

> Alle help pagina's gaan bv primair over Writer, terwijl ik in Calc zit.

Hmm, misschien lastig te vinden?
Een vb:
https://help.libreoffice.org/6.2/nl/text/scalc/guide/print_exact.html?DbPAR=CALC#bm_id3153194

https://help.libreoffice.org/6.2/nl/text/scalc/01/02120100.html?DbPAR=CALC#bm_id3153360

> Ik krijg het niet voor elkaar om de bovenste twee rijen op elke bladzijde
> te herhalen. Hoe moet dat?

Ook via Afdrukbereiken. Na het definiƫren kun je dat evt bewerken en dan
die rijen toevoegen.
HTH & succes!

Re: Kolomkoppen in afdruk

Ik wist het ook niet van die koppen herhalen. Maar ik zocht met deze zoekterm in google:
"bovenste rij herhalen libreoffice calc"
De eerste "hit" is dan dit https://help.libreoffice.org/Calc/Printing_Rows_or_Columns_on_Every_Page/nl
enzovoort lijkt me....