LO 3.5 calc meerdere kolommen kopiëren

VLB1 VLB1

LO 3.5 calc meerdere kolommen kopiëren

Beste allen,

Ik merk een volgen probleem in calc LO 3.5 window 7 en wil even weten of
dit bij andere ook gebeurd om er een bug van te melden.

Als ik 1 cel wil kopieëren naar meerdere regels kan dit correct.
Als ik 2 cellen of meer in 1 rij wil kopieëren kan dit enkel naar 1 rij,
maar niet naar meerdere rijen, doordat de functie plakken uitgeschakeld
wordt.

Gaarne verneem ik of dit bij andere ook optreed, wat niet zo hoort.
--
Groet Frank

HCvdBurg HCvdBurg

Re: LO 3.5 calc meerdere kolommen kopiëren

Hallo,

Ik werk eveneens met o.a. LibreOffice 3.5.0 en Windows7.
Bij mij werkt de kopieerfunctie binnen Calc zoals dat verwacht mag worden.
Ook 2 of meer(aaneengesloten, onder elkaar liggende) cellen kunnen
meerdere rijen gekopieerd worden
Ook 2 of meer (aaneengesloten, naast elkaar liggende) cellen kunnen
meerdere rijen gekopieerd worden
Ook 2 of meer(niet aaneengesloten, onder elkaar liggende, in de zelfde
rij voorkomende) cellen kunnen meerdere rijen gekopieerd worden
Ook 2 of meer(niet aaneengesloten, naast elkaar liggende, in de zelfde
kolom voorkomende) cellen kunnen meerdere rijen gekopieerd worden

Bovenstaande functies werken in Calc op dezelfde wijze als deze in Excel
werken

Bij mij is derhalve als ik het verhaal goed begrepen heb geen sprake van
een bug in de kopieermogelijkheid van Calc.

Met vriendelijke groet,
Henk van der Burg
Op 18-2-2012 15:16, VLB1 schreef:

> [...]
> uitgeschakeld wordt.
>
> Gaarne verneem ik of dit bij andere ook optreed, wat niet zo hoort.

Frank van Lier Frank van Lier

Re: LO 3.5 calc meerdere kolommen kopiëren

Beste Henk,

Bedankt voor je reactie, maar wil toch iets meer weten.
Indien je in cel a1 en b1 iets hebt staan en cel A1+B1 (dmv van 1
selectie en rechts klikken met de muis) in 1 keer wil kopieëren naar de
cellen A2+A3+A4 (door cel A2+A3+A4 te selcteren en weer rechts klikken
doet).
Dan verschrijnt bij mij geen plakken functie met de rechter muis functie
en ook niet het icoontje in de werkbalk is dan niet actief, terwijl als
ik alleen naar cel A2 wil kopiëren wel.

Als ik met crt+V doe dan werkt het bij mij ook.

Gaarne zie ik je reactie nog.

Groet Frank

VLB1 VLB1

> [...]

> Bij mij is derhalve als ik het verhaal goed begrepen heb geen sprake
> van een bug in de kopieermogelijkheid van Calc.

HCvdBurg HCvdBurg

Re: LO 3.5 calc meerdere kolommen kopiëren

Hallo Frank,

In onderstaand voorbeeld probeert je te kopiëren, die niet in Calc
mogelijk zijn (overigens in Excel ook niet).
Als je een meervoudige selectie wilt kopiëren kan dat alleen van rijen
naar rijen of van kolommen naar kolommen en niet zo als jij wilt in
onderstaand voorbeeld kopiëren van een rijbereik (A1 en B1) naar een
kolombereik (A2, A3 en A4). Daarnaast moeten de te kopiëren bereiken
altijd gelijk zijn. In jouw voorbeeld wil je 2 cellen kopiëren naar 3
cellen en dat is ook onmogelijk omdat het programma niet "weet" in welke
van de 3 cellen de waarden van de 2 te kopiëren cellen.
Wel bestaat er een mogelijkheid om de cellen A1 en B1 te plaatsen in de
cellen A2 en A3 (of welke aaneengesloten onder elkaar liggende 2 cellen
maar gewenst zijn ). Dit wordt overigens transponeren genoemd
Ga dan als volgt te werk:
Selecteer de cellen A1 en A2 en activeer de kopieerfunctie zoals je dat
wilt (Ctrl-C, rechtsklikken en uit het contextmenu Kopiëren kiezen of
klikken in de menubalk op Bewerken en in het menu dat openklapt kiezen
Kopiëren).
Verplaats de muis naar de eerste cel waar je de waarde van cel A1 wilt
hebben (bijv A2)
Kies in menu Bewerken hier Plakken speciaal of gebruik de sneltoetsen
Ctrl+Shift+V
Vink linksonder in het dialoogvenster Plakken speciaal de optie
Transponeren aan en klik op OK.
De waarden uit cellen A1 en B1 staan nu in de cellen A2 en A3.

Hopelijk kan je hiermee verder.

Met vriendelijke groet,
Henk van der Burg

Op 18-2-2012 19:29, Frank van Lier schreef:

> [...]
> terwijl als ik alleen naar cel A2 wil kopiëren wel.
>
> Als ik met crt+V doe dan werkt het bij mij ook.

Guy Voets Guy Voets

Re: LO 3.5 calc meerdere kolommen kopiëren

Op 19 februari 2012 18:39 schreef H.C. van der Burg
<[hidden email]>het volgende:

> [...]
>

> Met vriendelijke groet,
> Henk van der Burg
>
> Op 18-2-2012 19:29, Frank van Lier schreef:

Hallo,

Op mijn Mac lijkt het toch een beetje anders te werken:
Ik selecteer rijbereik A1+B1 en klik rechts -> kopieer
Ik selecteer kolombereik A2+A3+A4 en klik rechts -> plak
dan kopieert LibO A1+B1 op de drie onderstaande rijen (A1 op A2, A3 en A4;
B1 op B2, B3 en B4).
Dat lijkt me ook een te verwachten resultaat...

--
Guy
using LibO 3.4.5 & 3.5 on a iMac Intel DualCore Lion

Wily Bijk Wily Bijk

Re: LO 3.5 calc meerdere kolommen kopiëren

Hallo Frank,

Onder LibreOffice 3.4.4 in Linux staat in het contexmenu gewoon plakken,
in LibreOffice 3.5 onder WinXP ontbreekt het plakken in het contexmenu.
<control>v werkt bij beide versies.

Als je kan plakken, dan zou je die optie ook in het contexmenu
verwachten. Ik zou het aanmelden als een bug/veranderingsvoorstel.

NB in Excel werkt dit ook gewoon.

Chris

Op 19-02-12 18:50, Guy Voets schreef:

> [...]
> B1 op B2, B3 en B4).
> Dat lijkt me ook een te verwachten resultaat...

Get Ubuntu <http://www.ubuntu-nl.org/> FireFoxIcon
<http://www.mozilla.com/firefox/> ThunderbirdIcon
<http://www.mozilla.com/thunderbird/>

De geschiedenis leert ons uiteindelijk alleen dit,
dat de mensen niets uit haar willen leren.

G.W.F. Hegel

HCvdBurg HCvdBurg

Op 19-2-2012 18:50, Guy Voets schreef:

> [...]
> B1 op B2, B3 en B4).
> Dat lijkt me ook een te verwachten resultaat...

De case was om A1+B1 te kopiëren naar het kolombereik A2+A3+A4.
In de door jou aangegeven situatie wordt A1+B1 gekopieerd naar A2+A3+A4
en B2+B3+B4
Dat kan Calc ook indien het bereik A2 t/m B4 wordt geselecteerd.

Met vriendelijke groet,
Henk van der Burg

VLB1 VLB1

Re: LO 3.5 calc meerdere kolommen kopiëren

Beste allen,

Bedankt voor de reacties.
Mijn conclusie is dat het LO 3.5 in windows niet goed werkt en heb het
in Ubuntu nog gecontroleerd en daar gaat het wel goed.
@ Henk, A1+B1 te kopiëren naar het kolombereik A2+A3+A4 moet wel kunnen,
maar kan in windows nu niet en is dus een bug.
Heb er een bug melding van gemaakt.

Groet Frank

Op 19-2-2012 20:39, H.C. van der Burg schreef:

> [...]
>
> Met vriendelijke groet,
> Henk van der Burg

Re: LO 3.5 calc meerdere kolommen kopiëren

Dag Frank, allen,

VLB1 wrote (19-02-12 23:20)

> Mijn conclusie is dat het LO 3.5 in windows niet goed werkt en heb het
> in Ubuntu nog gecontroleerd en daar gaat het wel goed.

Klopt met mijn waarneming.

> @ Henk, A1+B1 te kopiëren naar het kolombereik A2+A3+A4 moet wel kunnen,
> maar kan in windows nu niet en is dus een bug.

Kan wel, maar alleen met sneltoets. Contextmenu bevat niet de keuzes
Plakken (Speciaal) en in het menu zijn die inactief.

> Heb er een bug melding van gemaakt.

Welk nummer?

groet,

--
  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org

VLB1 VLB1

Re: LO 3.5 calc meerdere kolommen kopiëren

nr. 46250

Groet Frank

Op 20-2-2012 11:32, Cor Nouws schreef:

> [...]
>
> Welk nummer?
>
> groet,

Re: LO 3.5 calc meerdere kolommen kopiëren

VLB1 wrote (20-02-12 19:40)
> nr. 46250

Dank je wel Frank! Hopen dat het vlot wordt opgepakt.

groet,

--
  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org

Kees Kriek Kees Kriek

RE: [nl-users] LO 3.5 calc meerdere kolommen kopiëren

Hallo allen

> Dag Frank, allen,
>
> VLB1 wrote (19-02-12 23:20)

Ik heb 3.5 draaien onder Windows7.

Als ik in A1 en B1 een waarde zet

Deze dan selecteren en in het context menu voor plakken kies

Daarna selecteer ik A3 t/m A6 (bijvoorbeeld)

in het contextmenu vind ik dan wel plakken

Dan plakt calc de waardes A1 en B1 in A3 en B3 t/m A6 en B6.

Is dat de bedoeling?

Zo ja, dan werkt het bij mij wel.

Groeten, Kees

> [...]
>
> Kan wel, maar alleen met sneltoets. Contextmenu bevat niet de keuzes
> Plakken (Speciaal) en in het menu zijn die inactief.

Kees Kriek Kees Kriek

RE: [nl-users] LO 3.5 calc meerdere kolommen kopiëren

Foutje Ik heb vanmorgen een denkfoutje gemaakt.Ik werkte met een computer waar 3.5 nog niet op is geïnstalleerd.Daar werkt het dus (nog) wel.Ik probeerde het nu op een andere laptop met 3.5 en daar werkt het inderdaad niet. Excusses voor de vergissing, Kees

Hallo allen