LO calc opslaan van grafiek

Aleidus Aalderink Aleidus Aalderink

LO calc opslaan van grafiek

Beste mensen,

Ben nu al een paar dagen bezig een oplossing te zoeken. Voor een
charitatieve instelling ben ik een statiek aan het bewerken waarbij de
vorige persoon dit met MS Office excel bewerkte en die taak nu heb
overgenomen. Mijn kennis hierin is wat beperkt en mogelijk zie ik iets
niet en hoop nu op een hint om dit op te lossen. Daarvoor alvast mijn dank.

Het gemakkelijst is hierbij meegaande voorbeelden waarbij de ene pagina
voor opslag laat zien en andere na opslag. Het verschil is dst het de
labels op de X-as wegvalt en grafiek omdraait. Wat is hier mis en hoe
kan ik dat oplossen.

Graag zie ik hier een oplossing tegemoet,

mvg Aleidus

Aleidus Aalderink Aleidus Aalderink

Re: LO calc opslaan van grafiek

Beste mensen,

Helaas gaat de "plaatjes" niet mee. Inmiddels ben ik achter de oorzaak
gekomen. Zoals ik al aangaf kreeg ik het bestand van een vertrokken
bestuurslid die op dit gebied deskundig is en met MS Office werkt. het
bestand had de excentie .xlsx. Nu had ik dat in dezelfde excentie terug
gezet en daar verdween de labels en keerde de grafiek om. Dat was het
probleem.

Als test heb ik nu in excensie .ods gezet en daar bleek de labels op de
X-as wel te staan en grafiek niet omgeslagen.

Hiermee is het probleem opgelost en ga ik er mee verder.

Bedankt

gr. Aleidus

Op 9-2-2019 om 12:43 schreef Aleidus Aalderink:

> [...]
> en hoe kan ik dat oplossen.
>
> Graag zie ik hier een oplossing tegemoet,

Nog even ter informatie.
Aan deze lijst kunnen geen bijlagen meegestuurd worden.
Als je voorbeeld afbeeldingen of bestanden wilt meesturen kun je dit via
een uploadpagina, zoals dropbox of wetransfer doen en dan de link in de
mail zetten.

Groeten, Kees

Kees Kriek wrote on 2/9/19 4:32 PM:
> Nog even ter informatie.
> Aan deze lijst kunnen geen bijlagen meegestuurd worden.

Zie ook de informatie hier:
  https://wiki.documentfoundation.org/Local_Mailing_Lists/nl
> Als je voorbeeld afbeeldingen of bestanden wilt meesturen kun je dit via
> een uploadpagina, zoals dropbox of wetransfer doen en dan de link in de
> mail zetten.

Er er is een forum waar je wel plaatjes kunt meeposten:
  https://ask.libreoffice.org/nl/questions/