LO start...

Nu heb ik eens zitten testen...
- Ik neem LibreOffice 6.0.1 - 8 feb. 2018 - deb x86-64, uit de officiele libreoffice ppa voor ubuntu-achtige systemen. De download van de site zou 204 mb zijn.
- Daarnaast download ik 3.6.7.2 - 10 juli 2013 - deb x86-64, van de site. De download is 171 mb.

Het opstarten van het programma is heel veel trager geworden. Een enorm verschil. Maar als ik een bestand open komt het pas echt! De oude versie doet alles in één klap. Terwijl ik in 6.0.1. echt aardig moet wachten. Het laden van een document ging in 2013 minstens tien keer zo snel. Zo'n verschil is het. Het is natuurlijk heel geleidelijk gegaan, dus ik had er nooit bij stilgestaan. Maar het verschil is enorm.
Jammer hoor.

VLB1 VLB1

Re: LO start...

Beste Pieter,

Dit kan aan heel veel dingen liggen en heeft geen zin hier te melden.
Het kan namelijk ook in het betreffende bestand zitten.
Het handigst is dit via een bug-melding te doen en daar uitleg geven met
de hoop dat dit opgelost wordt.

groet Frank

pieter schreef op 20-02-2018 08:31:

> [...]
> keer zo snel. Zo'n verschil is het. Het is natuurlijk heel geleidelijk
> gegaan, dus ik had er nooit bij stilgestaan. Maar het verschil is

Re: LO start...

Beste Frank,

> Dit kan aan heel veel dingen liggen en heeft geen zin hier te melden.
Het frappeerde me, ik wilde even kijken of anderen dezelfde ervaring hadden.

> Het kan namelijk ook in het betreffende bestand zitten.
Dat bestand is hetzelfde als 10 jaar geleden. Overigens heb ik zeker niet naar het opstartgedrag van één bestand gekeken. Los daarvan start het hele programma veel langzamer op

> Het handigst is dit via een bug-melding te doen en daar uitleg geven met de hoop dat dit opgelost wordt.
zou ik kunnen doen

Re: LO start...

Hoi Pieter,

pieter wrote on 20-02-18 08:31:
> [...]

> enorm verschil. Maar als ik een bestand open komt het pas echt! De
> oude versie doet alles in één klap. Terwijl ik in 6.0.1. echt aardig

Ik heb dat niet. Iets lokaals, of met de Debian-repo?

6.0.1 start net zo snel als 3.6.7 (of 'n fractie sneller)
Als ik Pitonyaks macrodocument open (550 pg) duurt dat in beide versies
ca. 8 sec.
Alles op Linux.
Windows start veel sneller dan enkele jaren terug.

groetjes,

- vrijwilliger http://nl.libreoffice.org
- volunteer http://www.libreoffice.org
- Member The Document Foundation

Alex Plantema Alex Plantema

Re: LO start...

Op dinsdag 20 februari 2018 11:03 schreef pieter:

> Het frappeerde me, ik wilde even kijken of anderen dezelfde ervaring
> hadden.

Nee integendeel. LibreOffice opent bestanden veel sneller dan OpenOffice.
(Ik gebruik alleen Calc.)

Alex.

Re: LO start...

Oh, dank je Cor, dan ga ik nog eens beter kijken... Ik kom er mee terug.