LO5 en autocorrectie

Jan_Kol Jan_Kol

LO5 en autocorrectie

Vreemde zaak.... Na installatie van LO5 (over de laatste versie van 4
heen) werkte de autocorrectie niet meer, althans als ik de verkorte code
ingaf en op de spatiebalk drukte gebeurde er niets...  Dat heb ik nog
niet eerder meegemaakt. Bij de Opties > LibreOffice > Paden gekeken en
daar bleek dat dit pad werd aangegeven: AutoCorrectie
C:\Users\Jan\AppData\Roaming\Libre0ffice\*4*\user\autocorr. Ik heb toen
die 4 veranderd in een 5 (leek mij logisch...). Dat had geen resultaat,
er werd een nieuwe map 4 aangemaakt en die was min of meer leeg. Dus na
wat gerommel die "nieuwe" 4 verwijderd en de "oude" 4 hersteld (dus 5
werd weer 4). En wat schetst mijn verbazing: autocorrectie werkt weer!!!

Jan

Re: LO5 en autocorrectie

Ha Jan,

Jan Koll wrote on 07-09-15 12:28:
> Vreemde zaak.... Na installatie van LO5 (over de laatste versie van 4
> heen) werkte de autocorrectie niet meer, althans als ik de verkorte code
> ingaf en op de spatiebalk drukte gebeurde er niets...  Dat heb ik nog

Hmm. vreemd! Maar kan meerdere oorzaken hebben.

> [...]
> wat gerommel die "nieuwe" 4 verwijderd en de "oude" 4 hersteld (dus 5
> werd weer 4). En wat schetst mijn verbazing: autocorrectie werkt weer!!!

Dat pad klopt: miv LibreOffice 5.0 wordt er niet een nieuw pad
aangemaakt voor het gebruikersprofiel.
Voordeel iig: oude profiel hoeft niet verhuisd te worden, met de
beperkingen die daaraan zitten.

Ongelukkigerwijs heet het oude pad .../4 :)
(Ze hadden beter één versie een pad gemaakt met ../LibreOffice oid en
daarna niet meer veranderen... Kan alsnog natuurlijk, om het nog
ingewikkelder te maken :) ).

Ik heb wat documentatie bijgewerkt op de wiki, dus hoop dat ieder het
kan vinden.

- vrijwilliger http://nl.libreoffice.org
- volunteer http://www.libreoffice.org
- The Document Foundation Membership Committee Member