LibreOffice 4.3.2

Beste lezers,

Vandaag is versie 4.3.2 verschenen. Hoera :)

https://wiki.documentfoundation.org/NL/Aankondigingen#LibreOffice_4.3.2_uitgebracht_rond_de_vierde_verjaardag_van_het_project

vr. groeten,

- vrijwilliger http://nl.libreoffice.org
- volunteer http://www.libreoffice.org
- The Document Foundation Membership Committee Member

rudy&els rudy&els

RE: LibreOffice 4.3.2

GEBRUIK OFFICE VEEL BETER

P.J. Koeleman. | J. Koeleman. P.J. Koeleman. | J. Koeleman.

Re[2]: [nl-users] LibreOffice 4.3.2

rudy&els,

Op vrijdag 26 september 2014, om 9:59 uur, schreef u met als onderwerp "[nl-users] LibreOffice 4.3.2".

> GEBRUIK OFFICE VEEL BETER
Wat is dat nu weer voor geschreeuw.

Ik denk dat onbekend in dit geval onbemind maakt zoals men zegt.

Er zijn verschillende onderzoekers die LibreOffice helemaal niet zo
slecht vinden [1] en [2], dus ik neem gevoegelijk maar even aan dat je
niets geprobeerd / uitgezocht hebt.
Als je problemen hebt is er een handleiding en o.a. dit forum om je te
helpen.

En laatste opmerking, van mijn kant. Als je LibreOffice niets vindt en
niet gebruikt kun je je ook weer afmelden van deze lijst. Staat onder
elk bericht wat je ontvangt.

Met vriendelijke groeten,

Piet Jan Koeleman.

Weblink  : [1] <http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&uact=8&ved=0CFoQ_xMwCQ&url=http%3A%2F%2Flifehacker.com%2Fbattle-of-the-office-suites-microsoft-office-and-libre-1147940828&ei=UEclVJKYMITIPIqngYgK&usg=AFQjCNHTUsBYx3PhMGrrPjkagl7MovxoGg&bvm=bv.76247554,d.ZWU>
           [2] <http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCYQFjAA&url=http%3A%2F%2Ftweakers.net%2Freviews%2F2974%2Fkantoorsoftware-office-libreoffice-en-openoffice-getest.html&ei=UEclVJKYMITIPIqngYgK&usg=AFQjCNEPBP-XDYkQclBeMikB044QiysSpw&bvm=bv.76247554,d.ZWU>

--
Elektrotechniek, een vak met spanning.
http://www.jkoeleman.nl

Alex Plantema Alex Plantema

Re: LibreOffice 4.3.2

Op vrijdag 26 september 2014 09:59 schreven rudy&els:

> GEBRUIK OFFICE VEEL BETER

Een nogal zinloze opmerking als je er niet bij zegt welke Office en waarom die beter is.
Maar voor het geval je dat gedrocht van MS bedoelt dat zich aan elke standaard onttrekt om gebruikers van andere software dwars te zitten hier enkele voordelen van Calc boven Excel (andere onderdelen gebruik ik weinig):
Calc ondersteunt data voor 1900 en beschouwt 1900 niet als schrikkeljaar.
Calc ondersteunt reguliere expressies bij zoeken en vervangen.
De functiewizard ondersteunt geneste functies.
Het verwijderen van tabbladen kan ongedaan gemaakt worden.
Als je meer dan één spreadsheet tegelijk bewerkt kun je bewerkingen in één spreadsheet ongedaan maken zonder dat ook in de andere te doen.
Je kunt cellen deselecteren als je meerdere cellen geselecteerd hebt.
Calc raakt de bewerkingsgeschiedenis niet kwijt zoals in Excel regelmatig gebeurt.
Kortom ieder zijn meug.

Alex.

Leo L te Braake Leo L te Braake

Re: LibreOffice 4.3.2

Alex Plantema schreef op 26-9-2014 18:07:
> [...]
> Calc ondersteunt data voor 1900 en beschouwt 1900 niet als schrikkeljaar.
Ha! Ik ben begonnen me met genealogie bezig te houden, en tot mijn
ergernis hebben de meeste mensen waarvan ik gegevens heb er voor
gekozen, om hun wederwaardigheden te laten plaatsvinden vóór 1900.  Dus
LO kan mijn probleem oplossen!
Ik zal dit op wat genealogieforums posten, dan hebben meer mensen er wat
aan.

Leo