LibreOffice Base - Jak wygenerować nietypowy raport

Piotr Sinda Piotr Sinda

LibreOffice Base - Jak wygenerować nietypowy raport

Witam

Potrzebuję wygenerować raport w którym określone wartości jednej kolumny
będą wyświetlone w raporcie w jednym wierszu. Przykładowo rozdzielone
przecinkiem.
Jak można to zrealizować?
Jeżeli moje pytanie jest dość mało precyzyjne proszę zasygnalizować.

Dziękuje. Pozdrawiam.

Pawel Konefal Pawel Konefal

Re: LibreOffice Base - Jak wygenerować nietypowy raport

Witam,

należy utworzyć kwerendę, która odpowiednio "przekonwertuje" dane z kolumny
do wiersza. Po stworzeniu kwerendy można stworzyć raport na jej podstawie.
Problem pojawia się, jakie napisać zapytanie SQL (edycja/wybór nieznanej
ilości kolumn na podstawie wierszy).

Sądzę, że Pana problem to już poziom zaawansowany SQL. Skąd pomysł na takie
używanie baz danych? :-)

Pozdrawiam.
Paweł

W dniu 4 lutego 2013 20:50 użytkownik Piotr Sinda
<[hidden email]>napisał:

> [...]
> przecinkiem.
> Jak można to zrealizować?
> Jeżeli moje pytanie jest dość mało precyzyjne proszę zasygnalizować.

panki80 panki80

Re: LibreOffice Base - Jak wygenerować nietypowy raport

 Zobacz pilot danych. powinno da się coś takiego zrobić.

Piotr Sinda Piotr Sinda

Re: LibreOffice Base - Jak wygenerować nietypowy raport

Skąd pomysł na takie używanie baz danych?

Nie chodziło o "wyplucie" wszystkich danych z całej kolumny do jednego
wiersza tylko wybranych. Może dam przykład.
Przypuśćmy, że w bazie danych mamy wprowadzone dane, które zawierają
informacje o osobach i ich ulubionych kolorach. Osoby mamy w jednej
kolumnie a kolory w drugiej. Na podstawie odpowiedniej relacji mamy
przydzielone kto jakie kolory lubi.
Teraz najważniejsze.
Domyślnie wszelkie kwerendy i raporty listują mi informacje w pionie lub
ewentualnie w kilku kolumnach co jest niewygodne w przypadku dużej
ilości danych. Wygodniej jest aby raport wyglądał na zasadzie:

Bolek: biały, czarny, czerwony, zielony
Lolek: biały, zielony, fioletowy, zółty
Tola: magenta, szary, różowy
itd

Oczywiście chodzi o innego rodzaju dane a to jest tylko przykład.

Pozdrawiam

W dniu 2013-02-04 23:58, Pawel Konefal pisze:

> [...]
>
>     Dziękuje. Pozdrawiam.
>
>     --
>     All messages sent to this list will be publicly archived and

Piotr Sinda Piotr Sinda

Re: LibreOffice Base - Jak wygenerować nietypowy raport

Pilot danych to raczej dotyczy Calc.
Mnie chodziło o raporty z LibreOffice Base.

W tej chwili jestem na etapie, że sprawę załatwia polecenie GROUP_CONCAT
dla bazy HSQLDB.
Jednak w LibrOffice 3.6.5 to nie działa.

Ma ktoś w tym zakresie jakiś pomysł?

Zmiana silnika bazy danych odpada.