LibreOfficen esittelijäksi/tilaisuuden alustajaksi Helsinkiin 26.4.2012

Harri Pitkänen Harri Pitkänen

LibreOfficen esittelijäksi/tilaisuuden alustajaksi Helsinkiin 26.4.2012

Olisi tarvetta LibreOfficen (ohjelmiston ja TDF:n) tuntevalle henkilölle,
jolla olisi mahdollisuus puhua aiheesta Helsingissä 26.4.2012. Tuo on
torstaipäivä ja tilaisuus on iltapäivällä, joten en töiden takia pääse itse
paikalle.

Mitään huippuasiantuntijaa ei tarvita, riittää että pystyy pitämään aiheesta
alustuksen ja vastaamaan kysymyksiin. Yleisö on tietotekniikasta
kiinnostunutta mutta ei alan ammattilaisia, joten ihan perusasioistakin voi
kertoa. Toki silti olisi hienoa, jos puhuja olisi ollut projektissa tavalla
tai toisella itsekin mukana ja pystyisi omakohtaisten kokemuksien kautta
valottamaan jotain osa-aluetta vähän syvällisemminkin.

Ilmeisesti tilaisuuden yksityiskohdat eivät vielä ole julkisia (itse
tilaisuuteen on kyllä ymmärtääkseni vapaa pääsy), joten esiintymisestä
kiinnostuneet voivat pyytää minulta tilaisuuden järjestäjän yhteystiedot.

Harri

Otto Kekäläinen Otto Kekäläinen

Re: LibreOfficen esittelijäksi/tilaisuuden alustajaksi Helsinkiin 26.4.2012

Moi,

En tiedä tunneko LibreOfficen asioita tarpeeksi paljon, mutta mulla on
esiintymisrutiinia ja voin mennä jos parempia ehdokkaita ei
ilmoittaudu.

--
Otto Kekäläinen                   []         [hidden email]
Finnish Team Coordinator        [][][]  GPG/PGP 0xB7F7E4E1

Jussi Silvonen Jussi Silvonen

Re: LibreOfficen esittelijäksi/tilaisuuden alustajaksi Helsinkiin 26.4.2012

Hei,

minullakin näyttää olevan kalenterissa vapaata tuona päivänä. Vähän
passiivisesti olen viime kuukausina OOo/LibO-blogia pitänyt, mutta
jonkinlaista ohjelman tuntemusta silti edelleenkin lienee, ja kokemusta
tämän tyyppisistä esiintymisistä.

Toki Otto voi mennä, jos on vahvasti motivoitunut, mutta voin olla tässä
vaikka varalla, jos kuitenkin jotain esteitä sattuisi. Eli pidän varauksen
kalenterissa ...

Näyttäisi olevan Ubuntun seuraavan LTS-julkaisun päivämäärä - liittyneekö
siihen?

JusSi

--
Jussi Silvonen
http://silvonen.wordpress.com/

On Wednesday 26 October 2011, Jussi Silvonen wrote:
> [...]
> vaikka varalla, jos kuitenkin jotain esteitä sattuisi. Eli pidän varauksen

Kiitoksia molemmille tarjoutumisesta. Olettekin jo saaneet viestiä tilaisuuden
järjestäjältä. Sopikaa keskenänne, kumpi menee paikalle. Ja ilmoitelkaa, kun
tilaisuus on vahvistunut ja julkisesti mainostettavissa, niin lisätään siitä
jotain tietoa myös LibreOfficen suomenkielisille sivuille.

Harri

Otto Kekäläinen Otto Kekäläinen

Re: LibreOfficen esittelijäksi/tilaisuuden alustajaksi Helsinkiin 26.4.2012

Moi,

26. lokakuuta 2011 22.27 Jussi Silvonen <[hidden email]> kirjoitti:
..
> Toki Otto voi mennä, jos on vahvasti motivoitunut, mutta voin olla tässä
> vaikka varalla, jos kuitenkin jotain esteitä sattuisi. Eli pidän varauksen
> kalenterissa ...

Joo, nyt kun näytti olevan vanha tuttu kyseessä, niin menen mielelläni
kertomaan LibreOfficesta heille. Otan varmaan myös nipun VALO-CD:itä
mukaan, niin voin jakaa osallistujille LibreOfficen sillä jne.

Ilmoittelen siis tälle listalle myöhemmin tapahtumasta, jotta sitä voi
mainostaa.

[...]

Leif Forsblom Leif Forsblom

Re: LibreOfficen esittelijäksi/tilaisuuden alustajaksi Helsinkiin 26.4.2012

Hienoa!
Asia lyödään lopullisesti lukkoon todennäköisesti ensi viikolla, mutta
se on vain läpihuutojuttu, koska ne johtokunnan jäsenet joiden kanssa
olen asiasta jutellut (enemmistö) ovat olleet yksimielisesti asian
takana. Lisäksi likipitäen koko porukka on siirtynyt LibreOfficen
käyttäjiksi, joten asia varmasti kiinnostaa kuulijoita.
Terv. Leif

to 27.10.2011 18:18 Harri Pitkänen kirjoitti:
> [...]
> siitä
> jotain tietoa myös LibreOfficen suomenkielisille sivuille.

Nythän on jo julkista tietoa, että tässä on kyseessä Werkkoviestijöiden
avoimien ovien päivästä. Mutta vieläkään en ole nähnyt tästä mitään
julkista ilmoitusta. Onko sellainen jossain netissä luettavissa (ja
ohjeet, kuinka paikalle voi päästä)?

Vielä ehtisin laittamaan asiasta ilmoituksen sivuillemme.

Harri

--
Ohjeet listalta poistumiseksi: E-mail [hidden email]
Ohjeita viestien laadintaan: http://wiki.documentfoundation.org/Netiquette

Otto Kekäläinen Otto Kekäläinen

Re: LibreOfficen esittelijäksi/tilaisuuden alustajaksi Helsinkiin 26.4.2012

Moi!

Tuollainen sivu https://sites.google.com/site/weviry/kalenteri ja
siellä kalenterimerkintä
https://www.google.com/calendar/render?eid=bW1tbTEwb3B2MHB1cm5ydnZsb21kNTMzN2cgd2V2aXJ5QG0&ctz=Europe/Helsinki&pli=1&sf=true&output=xml

Käsittääkseni tilaisuutta on sähköpostitse mainostettu ainakin
jäsenistölle, mutta varmaan olisi hyvä saada sille vielä lisää
näkyvyyttä.

Äkkiseltään tulee mieleen ainakin http://www.vapaasuomi.fi/Kalenteri

Laitoin tästä kopion myös Leifille, joka on tilaisuuden järjestäjä.

ke 11.4.2012 23:00 Otto Kekäläinen kirjoitti:
> Tuollainen sivu https://sites.google.com/site/weviry/kalenteri ja
> [...]

Tuohon Googlen kalenteriin tuntuu olevan vaikea linkittää. Jos linkitän
kalenterisivulle, on tapahtumaa vaikea löytää, jos taas linkitän pelkän
tapahtuman tietoihin, ei tapahtuman järjestäjästä näy mitään tietoa.

Paremman puutteessa voisi vaikka wikiin tehdä sivun tästä tapahtumasta.
Mutta en halua tehdä sitä itse, koska tiedän kovin vähän asiasta ja
tietojen olisi oltava ehdottomasti oikein.

Harri

[...]

Heippa Harri!
Tässä olisi vähän tietoa, joka kyllä riittäisi. Tekstiä saat muokata
vapaasti

Ikäihmisten ATK-taitoja edistävä EKL-Werkkoviestijät ry
www.werkkoviestijat.net järjestää torstaina 26.4.2012 klo 13-16 AVOIMIEN
OVIEN PÄIVÄN Käpylän työväentalolla, Vipusentie 19, Helsinki.
Tilaisuuden aikana on mahdollisuus tutustua yhdistyksen toimintaan.
Lisäksi Otto Kekäläinen pitää kaksi alustusta, joista ensimmäinen
käsittelee VALO-CD:tä ja toisessa Otto esittelee
LibreOffice-toimisto-ohjelmistoa. Tilaisuuteen on vapaa pääsy, ja
paikalla on kahvitarjoilu. Kaikki ovat sydämellisesti tervetulleita
tutustumaan yhdistykseen ja sen toimintaan ja samalla saamaan tietoa
ilmaisista Vapaan ja avoimen lähdekoodin ohjemista.

Terv.
Leif Forsblom

[...]

Hei!

to 12.4.2012 23:53 Leif Forsblom kirjoitti:

> [...]
> tutustumaan yhdistykseen ja sen toimintaan ja samalla saamaan tietoa
> ilmaisista Vapaan ja avoimen lähdekoodin ohjemista.

Kiitos. Linkitin tämän kuvauksen etusivullemme. Jos kuvaustekstiin
tarvitaan muutoksia, sitä voi helposti muokata suoraan Wikissä.

Harri

[...]

Suurkiitokset Harri!
Uskoisin, että näillä mennään!
Terv. Leif

Tomi Toivio Tomi Toivio

Re: LibreOfficen esittelijäksi/tilaisuuden alustajaksi Helsinkiin 26.4.2012

Hei,

Pitäisi melkein tulla paikalle, jos käyttöohjeista tulee mielenkiintoista
keskustelua. FLOSS Manualsissa on kuitenkin LibreOffice-opas ja aika monta
opasta on mukana VALO-CD:llä, joten se tavallaan kuuluu kumpaankin teemaan.
Eli mihin suuntaan esimerkiksi LibreOffice-opasta pitäisi kehittää, että se
olisi hyödyllinen mahdollisimman monien mielestä.

Terveisin
Tomi

Best Regards
Tomi Toivio