Maatje gezocht

Next » 12
mart en wil van der Krogt mart en wil van der Krogt

Maatje gezocht

Ik weet dit adres voor de LibreOffice gebruikers is.
Toch komen er regelmatig vragen aan de orde over LInux.
Daarom hieronder dit verzoek.

Ik zoek iemand die mij t.z.t. kan vervangen voor hulp aan huis met Linux Ubuntu.
Ik adviseer momenteel mensen die nog Windows XP hebben om over te stappen naar Linux.
Nu wordt me gevraagd: Waar krijg ik hulp als u er niet meer bent?
Ik ben inmiddels 83 en deze vraag is wel terecht, maar ik weet er nog geen antwoord op..
Ik woon in Zoetermeer en zoek iemand, die nog wat jonger is en die bereid is samen met mij zich hierop in te werken.
Ik heb al veel op mijn website www.krogtwil.nl staan, maar nog lang niet alles.
Ik heb al gemerkt dat je op Seniorweb niet hoeft te rekenen

Meldt u zich bij mij aan a.u.b.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties

Wil van der Krogt

Hans van der Leeuw Hans van der Leeuw

Re: Maatje gezocht

Hallo Wil,
Met alle respect vind ik dat je een geweldige job doet.

Hier in Nijmegen bestaat een plaatselijke afdeling van de Ned.Linux
Gebruikersgroep. (NLLGG).  http://www.nllgg.nl/
Wij hebben Transition Town Nijmegen ondersteund om een aantal PC's te
voorzien  van Lubuntu.  http://transitiontowns.nl/voorpagina

Mijn suggestie is om te kijken of er lokale groepen zijn die of iets met
Linux doen danwel groepen  die zich op het milieu richten en vanuit die
betrokkenheid een rol zouden kunnen spelen.
Is er een Hacker-space? Die doen ook vaak dingen buiten hun standaard
activiteiten. Vragen staat vrij.  In de buurt van Zoetermeer:
https://revspace.nl/Main_Page

Voor het overige kan ik je alleen schrijven veel succes en "Think Out Of
The Box", soms ligt de oplossing om de hoek.

Hans van der Leeuw

> [...]
> alles.
> Ik heb al gemerkt dat je op Seniorweb niet hoeft te rekenen

Frits Siewers Frits Siewers

Re: Maatje gezocht

op 02-04-14 17:50, mart en wil van der Krogt schreef:

> [...]
> Ik heb al veel op mijn website www.krogtwil.nl staan, maar nog lang niet alles.
> Ik heb al gemerkt dat je op Seniorweb niet hoeft te rekenen

In Amsterdam hebben we  linuxAmsterdam.nl
In Nederland Hebben we de nllgg.nl   NederLandse Linux Gebruikers Groep
dat is dan bijten de forums
Met Google kom je ook heel ver

--
  Mvg
  Frits Siewers

Freek de Kruijf Freek de Kruijf

Re: Maatje gezocht

Op woensdag 2 april 2014 17:50:35 schreef mart en wil van der Krogt:

> [...]
> mijn website www.krogtwil.nl staan, maar nog lang niet alles. Ik heb al
> gemerkt dat je op Seniorweb niet hoeft te rekenen

Hallo Wil,

ik woon in Benthuizen, dus dichtbij, en ben zo'n 10 jaar jonger. Ik ben vooral
actief in de openSUSE gemeenschap en heb onlangs meegedaan aan een sessie
"train de trainer" van de HCC waarin een Xfce distributie van openSUSE gemaakt
wordt ter vervanging van Windows XP, maar ik heb een grote algemene kennis van
Linux, dus iets van Ubuntu kan geen probleem zijn.

--
vr.gr.

Freek de Kruijf

Johan Vermeulen Johan Vermeulen

Re: Maatje gezocht

Beste Wil,

hulp aan huis met Linux Ubuntu.
Een interessant idee, en zeer bewonderenswaardig.

Ik vraag mij af of iemand dat ook in België doet.

Installeren de mensen zelf Ubuntu op hun machines, al dan niet met jouw
hulp, of doe jij dat, of kopen ze machines met Ubuntu voorgeïnstalleerd?

mvg, Johan

> [...]

> Ik heb al veel op mijn website www.krogtwil.nl staan, maar nog lang niet alles.
> Ik heb al gemerkt dat je op Seniorweb niet hoeft te rekenen

Joren DC Joren DC

Re: Maatje gezocht

Hey Johan,

Johan Vermeulen schreef op 3/04/14 21:53:
> Beste Wil,
>
> hulp aan huis met Linux Ubuntu.
> Een interessant idee, en zeer bewonderenswaardig.
>
> Ik vraag mij af of iemand dat ook in België doet.

Al gedaan: ja, enkel in vriendenkring. Bereid om te doen: zeker. Regio Lier.

> Installeren de mensen zelf Ubuntu op hun machines, al dan niet met jouw
> hulp, of doe jij dat, of kopen ze machines met Ubuntu voorgeïnstalleerd?

Een voorgeïnstalleerde Ubuntu/Linux is momenteel jammer genoeg nog niet
eenvoudig te vinden. Ik denk dat de meeste Linux gebruikers dit dus op
een (ex-)windows machine installeren (al dan niet dualboot).

Groet,
Joren

op 03-04-14 22:13, Joren DC schreef:

> [...]
> eenvoudig te vinden. Ik denk dat de meeste Linux gebruikers dit dus op
> een (ex-)windows machine installeren (al dan niet dualboot).

hallo Joren,

ik hoop dat de LibreOffice-mensen het niet erg vinden dat we hier even
op doorgaan:

Goed te weten dat er in de buurt nog Linux-mensen zitten, ikzelf woon in
Ranst.

Een tijd geleden ben ik erachter gekomen dat via Infotheek
voorgeïnstalleerde machines kunnen gekocht worden.
Ook kringwinkel A'pen verkoopt momenteel machines met Linux.

Nu zit ikzelf wel in het Redhat-Fedora kamp. Ik zou zelf moeten studeren
moest ik iets moeten doen met Ubuntu.
Een voorgeïnstalleerde Fedora-machine, dat zal nog niet voor direct zijn.

mvg, Johan

Joren DC Joren DC

Re: Maatje gezocht

Hey Johan,

Johan Vermeulen schreef op 3/04/14 22:24:
> [...]
> op doorgaan:
>
> Goed te weten dat er in de buurt nog Linux-mensen zitten, ikzelf woon in

Leuk, dat is niet ver.

> Een tijd geleden ben ik erachter gekomen dat via Infotheek
> voorgeïnstalleerde machines kunnen gekocht worden.
> Ook kringwinkel A'pen verkoopt momenteel machines met Linux.

Klinkt een super initiatief.
Zelf ben ik enkel occasioneel bezig met Linux, en leer elke keer nog
altijd wat bij :-).
Zelf ga ik een kennis helpen met de overstap van Windows XP naar Linux
Mint (afgeleide van Ubuntu). Altijd zeer interessant.

Zelf ben ik ervan overtuigt dat Linux een pull-'strategie' heeft. Via
vragen en anderen leren mensen linux kennen en beheersen. Dit in groot
contrast met het push-principe van Windows en Mac OSX: een gigantische
hoeveelheid producten op de markt 'dumpen' en promoten.

Groet,
Joren

mart en wil van der Krogt mart en wil van der Krogt

Re: Maatje gezocht

Ik zocht vorige week naar Linux Mint en kreeg het bericht dat zij
(tijdelijk) platliggen.
Misschien toch beter om met Lubuntu of Ubuntu aan de slag te gaan.
Wil

> [...]
> op doorgaan:
>
> Goed te weten dat er in de buurt nog Linux-mensen zitten, ikzelf woon in

Leuk, dat is niet ver.

> [...]

contrast met het push-principe van Windows en Mac OSX: een gigantische
hoeveelheid producten op de markt 'dumpen' en promoten.

deleted

mart en wil van der Krogt mart en wil van der Krogt

Re: Maatje gezocht

Ik installeer zelf  Linux Lubuntu, met de software op hun oude computer die
men wenst.
Met een live CD of DVD test ik eerst of Lubuntu of Ubuntu geïnstalleerd kan
worden
Daarna geef ik een demonstratie met een laptop waarop Ubuntu en Lubuntu
staat.
Verder staan er op mijn website meerdere lessen voor iets dat men wil leren.
www.krogtwil.nl

Wil

> [...]

moest ik iets moeten doen met Ubuntu.
Een voorgeïnstalleerde Fedora-machine, dat zal nog niet voor direct zijn.

spidey-westland spidey-westland

Re: Maatje gezocht

Hallo Wil,

Het "forum" van LM ligt plat.
Op het internet zal je nog veel info vinden en op het forum van nederlands
Ubuntu is een index "Andere systeem" waar je ook vragen over LM kan plaatsen.

Dat doe ik ook.

Ik merk wel dan vaak een oude XP pc ook foutjes zijn met videokaart en
harddisk en dan gaat het installeren niet goed.

groet

Spidey-Westland

Sent with AquaMail for Android
http://www.aqua-mail.com

On April 4, 2014 8:17:19 AM mart en wil van der Krogt
<[hidden email]> wrote:

> [...]
> Joren

> All messages sent to this list will be publicly archived and cannot be deleted

rudy&els rudy&els

RE: Maatje gezocht

Ubuntu is lastiger om met te werken dan windows vind ik.
Ik zoek een vervanger van silverlight omdat dit nodig is om via telenet tv
te kijken op pc maar vind nergens een alternatief.

> [...]

alles.
> Ik heb al gemerkt dat je op Seniorweb niet hoeft te rekenen

deleted

Johan Vermeulen Johan Vermeulen

Re: Maatje gezocht

hallo Rudy,

dit zou moeten werken met Debian.
Ik test het komend weekend eens uit.

mvg, Johan

Op vrijdag 4 april 2014 09:46:10 schreef boumon rudy:
> Ubuntu is lastiger om met te werken dan windows vind ik.
> Ik zoek een vervanger van silverlight omdat dit nodig is om via telenet tv
> te kijken op pc maar vind nergens een alternatief.

Er is pipelight voor gebruik van silverlight in Linux browsers

--
vr.gr.

Freek de Kruijf

Leo L te Braake Leo L te Braake

Re: Maatje gezocht

Spidey-Westland schreef op 4-4-2014 8:41:

> [...]
>
> Ik merk wel dan vaak een oude XP pc ook foutjes zijn met videokaart en
> harddisk en dan gaat het installeren niet goed.

Ik heb vorig jaar een oude desktop (2003) van Windows XP naar Linux omgezet.
Een al wat oudere Ubuntu-CD had problemen met de videokaart.
Een nieuwere paste niet op een CD, dus moest op DVD. en de PC wilde niet
booten vanaf zijn -aparte- DVD.
Uiteindelijk heb ik er met heel veel pijn en moeite Xubuntu (een wat
lichtere versie) op gezet. Dat bevalt uitstekend na een periode van heel
veel vragen op forums.
Op dit moment draait naast mij de installatie van dezelfde Xubuntu  op
een Acer Aspire 9500 laptop. Gaat gesmeerd.
Ik ben een Ubuntu-leek, maar Ik zou er anderen met drempelvrees wel mee
kunnen helpen.

Leo

Theo van Nunen Theo van Nunen

Re: Maatje gezocht

Probeer als plaatsvervanger van Silverlight "Parole Mediaplayer
Deze is op te halen in het Ubuntu software centrum.
Dat was de oplossing om uitzending gemist te bekijken van de RTL zenders.
Misschien ook iets om je probleem op te lossen?

succes Theo
boumon rudy schreef op 4-4-2014 9:46:

> Ubuntu is lastiger om met te werken dan windows vind ik.
> Ik zoek een vervanger van silverlight omdat dit nodig is om via telenet tv
> te kijken op pc maar vind nergens een alternatief.

J.F.Kruse J.F.Kruse

Re: Maatje gezocht/ Ubuntu

Hallo Wil,
Ik haak graag nog even in op je Ubuntu -opmerkingen.
Als leeftijd-genoot, kan ik geen verjonging aanbieden en met mijn niveau
van kennis al helemaal niet, al wordt ik door kinderen en kleinkinderen
de hemel ingeprezen omdat ik herhaaldelijk hun vastgelopen en door de
vakhandel naar de vuilcontainer verwezen laptops en PCś tot een nieuw
flitsend leven heb gebracht.
Ik wil graag, als volstrekte nieuwkomer in Linux, mijn bevindingen met
het kennis maken met en installeren van Ubuntu kenbaar maken. Hoofdzaak
is dat alles (of in ieder geval het meeste) prima bevalt. Ik had in
januari mijn nieuwe PC samengesteld en gebouwd en heb uit
nieuwsgierigheid alsook uit ergernis over Microsoft Ubuntu geïnstalleerd
naast Win7. Maar ik had meer dan een week van zoeken en studie nodig
voor ik kon beginnen; wat ik hier miste is een selectietabel waarin alle
hardware configuraties zijn opgenomen die in de praktijk voorkomen met
de daarbij passende Ubuntu versie, plus een verwijzing naar de dan toe
te passen installatieprocedure. Ik had al een 32 bits versie CD gemaakt,
toen bij het doornemen van de handleiding mij op pag. 12 pas duidelijk
werd gemaakt dat ik de 64 bit versie had moeten downloaden en branden.
Onder de hardware te verstaan: 32 bit of 64 bit, single disk single
boot, single disk dual boot, dual disk dual boot, Bios of UEFI, verder
natuurlijk processor-snelheid, Intel of AMD en RAM geheugen omvang. Als
je eenmaal precies weet wat je moet doen, automatisch of manual, waarbij
het toekennen van de gewenste grootte en aantal van de partities nog
uitgevlooid moeten worden, dan is het verder zo gepiept. Maar om die
redenen durf ik het niemand in mijn kennissenkring die ook af moeten
stappen van hun oude XP, aan te raden. Ik had van je website geen weet,
heb er nog niet op gekeken; misschien had mij dat veel moeite bespaard.
Wellicht doe ik er goed aan mijn bevindingen in Askubuntu in te brengen.
Ik vind de startdrempel voor de doosnee gebruiker te hoog, Helaas, want
het is heerlijk om mee te werken. Mooi vooral is dat ik als LO user al
mijn bestanden in Win7 zo kan openen. Het plaatsen van dagelijks
gebruikte weblinks op het bureaublad is me helaas niet gelukt.
Voor Picasa en Moviemaker lijk ik toch het beste op Win7 over te schakelen.

Groet en succes met je speurtocht naar een opvolger

Jan Kruse

Voorschoten
email: [hidden email]

> [...]

> Ik heb al veel op mijn websitewww.krogtwil.nl  staan, maar nog lang niet alles.
> Ik heb al gemerkt dat je op Seniorweb niet hoeft te rekenen

Aleidus Aalderink Aleidus Aalderink

Re: Maatje gezocht/ Ubuntu

Beste mensen,

Persoonlijk ben ik wel bereid om mensen met Pc's te helpen. Zelf woon ik
in Zoetermeer. Misschien wel goed om hier eens over te praten.
Laar me maar weten hoe en wat.

Met vriendelijke groet,

Aleidus Aalderink

op 04-04-14 21:11, J.F.Kruse schreef:

> [...]
>
> Voorschoten
> email: [hidden email]

mart en wil van der Krogt mart en wil van der Krogt

Hallo Aleidus,

Bedankt voor je mailtje.
Ik stuur je per directe mail mijn telefoonnumer en adres.
Laten er nog meer volgen en bekijk vooral mijn website op www.krogtwil.nl.

Wil van der Krogt

> [...]

> schakelen.
>
> Groet en succes met je speurtocht naar een opvolger

deleted

mart en wil van der Krogt mart en wil van der Krogt

Re: Maatje gezocht/ Ubuntu

Hallo Jan,

Bedankt voor je uitvoerige mailtje.
Ik ga je opmerkingen t.a.v. de 32 en 64 bits versies zeker opnemen op mijn
website. www.krogtwil.nl
Jammer dat je deze niet eerder had ontdekt.
Had je waarschijnlijk veel moeite bespaard.
Als je wilt kunnen we wel eens samen praten.
Mail maar terug als je dit ook zou willen.
Ik heb gelukkig al meerdere reacties op mijn oproep voor een maatje
gekregen.
Dus ik weet over een poosje wat het antwoord op de aan mij gestelde vraag
zal zijn.
Iedere ander maatje is natuurlijk welkom

Wil van der Krogt

> [...]

> alles.
> Ik heb al gemerkt dat je op Seniorweb niet hoeft te rekenen

deleted

Next » 12