Macro's verwijderen in Calc

Leo Moons-3 Leo Moons-3

Macro's verwijderen in Calc

Beste allen,

Ik had een macro gemaakt in een Calc bestand, maar uiteindelijk deed de
macro niet wat ik wou. Ik verwijderde deze macro via Macro beheren, maar
blijkbaar heb ik niet alles verwijderd, want telkens ik het bestand weer
open, krijg ik de waarschuwing dat de macro om veiligheidsredenen werd
uitgeschakeld. Is dit een bug of is er een speciale truc om deze
waarschuwing niet meer te zien?

Bedankt
Vriendelijke groeten

Leo

Re: Macro's verwijderen in Calc

Hoi Leo,

Leo Moons wrote on 20/05/2020 00:03:

> [...]
> open, krijg ik de waarschuwing dat de macro om veiligheidsredenen werd
> uitgeschakeld. Is dit een bug of is er een speciale truc om deze

Dit lijkt op gedrag wat ik ken van Excel (xls)-bestanden waaruit macro's
zouden moeten zijn verwijderd..

Hmm. via macro-beheer kun je ook de lege bibliotheek verwijderen. Helpt dat?
Of heb je ergens in het document een verwijzing (knop, link, ..) gemaakt
naar de (inmiddels verwijderede) macro?
Helpt dat alles niet: dan mag je het me even mailen.

groetjes,
Cor

- PS - ja ik weet dat ik achterloop met mail :p

- marketing @CollaboraOffice
- ceo www.nouenoff.nl
- initiator www.mijncloudoffice.nl

Leo Moons-3 Leo Moons-3

Re: Macro's verwijderen in Calc

Hej Cor,

Bedankt voor het meedenken.
De lege bibliotheek had ik al verwijderd, er staat nu enkel de standaard
bibliotheek en die is niet verwijderbaar. Ik had nog geen verwijzing
gemaakt.
Heb ondertussen de bug hierover in Bugzilla gevonden: 61398.

Vriendelijke groeten

Leo