Mailto in Calc uitschakelen

Jan_Kol Jan_Kol

Mailto in Calc uitschakelen

Als ik in Calc (LO 5 en daarvoor ook al) een e-mailadres type wordt dat
automatisch omgezet in een "mailto:" en dat wil ik niet.  Ik wil het
e-mailadres zoals ik het type dus gewoon een "stel letters enz. op een
rijtje".  Hoe stel ik dat in?  Ik heb de opties bekeken maar heb daarin
niet gevonden hoe dat te bewerkstelligen en bij Autocorrectie kan ik er ook
niets over vinden.  Wie-o-wie weet hoe ik dat mailto: fenomeen uitzet.

Jan

Alex Plantema Alex Plantema

Re: Mailto in Calc uitschakelen

Op vrijdag 2 oktober 2015 22:32 schreef Jan Kolloffel:

> [...]
> heb daarin niet gevonden hoe dat te bewerkstelligen en bij
> Autocorrectie kan ik er ook niets over vinden.  Wie-o-wie weet hoe ik

Dat gaat via Extra>Opties voor Autocorrectie, tab Opties, URL herkennen uitvinken.
Je kunt ook achteraf Ctrl+M gebruiken waar onbedoeld een link staat.

Alex.

Jan_Kol Jan_Kol

Re: Mailto in Calc uitschakelen

Beetje heel late reactie: dit werkt perfect, dank, Jan