Meerdere dia's exporteren naar .png

Jogchum Reitsma-2 Jogchum Reitsma-2

Meerdere dia's exporteren naar .png

Beste LO'ers,

Ik heb een presentatie van plm. 45 dia's, die ik om wil zetten naar een
video (en dan combineren met andere video-fragmenten en -effecten).
Daartoe wil ik de afzonderlijke dia's als .png-bestanden opslaan.

Maar het zijn er nogal wat dus, en bovendien wil LO ze standaard altijd
als .gif opslaan; ik heb geen instelling kunnen vinden waar je dat kunt
veranderen.

Hebben jullie tips om het aantal toetsaanslagen om dit voor elkaar te
krijgen te verminderen?

Wellicht in een Python-macro, maar daar kom ik ook nog niet helemaal uit....

Alvast dank!

hartelijke groet,

Jogchum Reitsma

Jogchum Reitsma-2 Jogchum Reitsma-2

Re: Meerdere dia's exporteren naar .png

Op 06-03-19 om 17:22 schreef Dick Stomp:

Hoi Dick,

Dank voor de tip! Het is wat een omweg via Android, maar het bracht me
wel op een idee: Linux  heeft het commando "convert" (onderdeel van de
ImageMagick gereedschapset), die gifs kan omzetten naar b.v. png's.
Is nog niet precies wat ik graag zou willen, maar scheelt in ieder geval!

groet, Jogchum