Opslaan document met afbeeldingen.

Paul Weterings Paul Weterings

Opslaan document met afbeeldingen.

Ik heb een document gemaakt met afbeeldingen (zie bijlage1) dit is
opgeslagen, maar als ik het open krijg ik de afbeelding niet te
zien:"Leesfout".
Bij opslaan krijg ik de volgende foutmelding:

[image: Inline afbeelding 1]

Wat is hier aan de hand?????
---
Paul Weterings
Metiusstraat 13
1701CM  Heerhugowaard
Nederland
E-mail: [hidden email]
Tel: +31727431981
Mobiel: +31653411194

drek drek

Re: Opslaan document met afbeeldingen.

Op 25-03-13 11:21 schreef Paul Weterings:

> [...]
> opgeslagen, maar als ik het open krijg ik de afbeelding niet te
> zien:"Leesfout".
> Bij opslaan krijg ik de volgende foutmelding:

Beste Paul,

Bijlagen - in welke vorm ook - worden door de server verwijderd. Je kan
het bestand wel op een of andere clouddienst zetten. Zonder de bijlage
is het beantwoorden van je vraag erg lastig.

Groeten, André

Paul Weterings Paul Weterings

Re: Opslaan document met afbeeldingen.

Beste André,
Dank voor je snelle reactie. Ik stuur je (op [hidden email]) een link naar
dropbox met de afbeelding en de bijlage.
Ben benieuwd wat het probleem is.
---
Paul Weterings
Metiusstraat 13
1701CM  Heerhugowaard
Nederland
E-mail: [hidden email]
Tel: +31727431981
Mobiel: +31653411194

drek drek

Re: Opslaan document met afbeeldingen.

Beste Paul,

Met het bestand op zich lijkt niets mis. aan de foutmelding te zien gaat
het mis met gekoppelde afbeeldingen. Ik zie slechts een van de drie
afbeeldingen. Zijn de andere twee gekoppeld i.p.v. ingebed?
Als de afbeeldingen inderdaad gekoppeld zijn, kan je ze ontkoppelen
(=inbedden) door te gaan naar 'Bewerken' -> 'Koppelingen...', dan alle
afbeeldingen selecteren en klikken op 'Koppeling verbreken'. Je hebt
natuurlijk wel leesrechten voor de afbeeldingen nodig. (Misschien was er
een extern opslagapparaat waar de afbeeldingen op staan en is deze
ontkoppeld?)

Groeten, André

Op 25-03-13 14:48 schreef Paul Weterings:

> [...]
> Dank voor je snelle reactie. Ik stuur je (op [hidden email]) een link naar
> dropbox met de afbeelding en de bijlage.

Ik had zelf ook al zoiets bedacht, maar kon geen optie vinden. De optie die
je noemt is in het document niet aanklikbaar. Zie "Geen koppeling
optie.docx in dropbox.
---
Paul Weterings
Metiusstraat 13
1701CM  Heerhugowaard
Nederland
E-mail: [hidden email]
Tel: +31727431981
Mobiel: +31653411194

drek drek

Re: Opslaan document met afbeeldingen.

Beste Paul,

In het bestand 'Geen koppeling optie.docx' staat één afbeelding. Deze is
ingebed. Het menu 'Koppelingen' is dan ook grijs. Het menu wordt pas
zwart als er gekoppelde afbeeldingen zijn. Als de optie ook in het
bestand 'Bijlage1.docx' grijs is, zijn daar ook alle afbeeldingen niet
gekoppeld. Er zijn dan een aantal opties: 1 - je bent op een bug
gestuit, 2 - de afbeeldingen waren daadwerkelijk niet beschikbaar bij
opslaan (usb-stick verwijderd, verbinding met netwerkschijf verloren,
enz.), 3 - er is een probleem met de afbeelding(en) zelf, 4 - vast nog
iets...
Ik verwacht eerlijk gezegd als je de afbeeldingen opnieuw invoegt, dat
het probleem zich zal oplossen... Maar mocht dat niet zo zijn, kan ik je
helaas niet verder helpen (want er lijkt verder niks mis met de
bestanden; het enige wat ik zie aan de bestanden lijkt op optie 2).
Mocht het probleem echter reproduceerbaar zijn (nieuw document en
afbeeldingen toevoegen), dan kan je altijd een bugrapport maken. Sorry
dat ik je niet verder kan helpen.

Groeten, André

Op 25-03-13 15:44 schreef Paul Weterings:

> Beste André,
> Ik had zelf ook al zoiets bedacht, maar kon geen optie vinden. De optie die
> je noemt is in het document niet aanklikbaar. Zie "Geen koppeling
> optie.docx in dropbox.
> ---
> Paul Weterings
> Metiusstraat 13