Probleem met Impress Versie 3.6.4.3 (Bouw-id: 2ef5aff)

Anton Doove Anton Doove

Probleem met Impress Versie 3.6.4.3 (Bouw-id: 2ef5aff)

        *Beste Pieter Kristensen.*Hiernaast zie je wat ik aantref na het openen
van *Impress*.
Daarna klik ik dan op invoegen en komt het onderstaande venstertje
zichtbaar met de titel die je er bovenop ziet staan,waaronder gelijk de
mapnaam.
Onderaan in het balkje *Bestandstypen* staat inderdaad: *"alle indelingen".
*Toch toont die map niet de inhoud,dus valt er niets 1 voor 1 te
selecteren,zoals je dat
nu ziet in die onderste screen.  Dat *klopt *dus *niet*.
Ik begrijp wel dat ik kennelijk een handeling over het hoofd heb
gezien,maar het wil
mij nog niet te binnen schieten wat dat zou zijn.
Nu jij die 2 screens onder elkaar ziet,weet jij wellicht *welke
*handeling ik over het hoofd heb gezien,want normaal lukt het mij prima.
Zo ervaar ik opnieuw hoe lastig die vergeetachtigheid is bij het ouder
worden.
Graag verneem ik je mogelijke reacties hierover en ik groet je vriendelijk.

/*Anton Doove.*/

drek drek

Re: Probleem met Impress Versie 3.6.4.3 (Bouw-id: 2ef5aff)

Beste Anton,

 1. Zoals vaker gezegd, komen bijlages (of dat nu afbeeldingen, foto's,
    documenten of andere bestanden zijn) niet door. Het systeem achter
    deze lijst haalt alle bijlages van de mails af. Wij kunnen dus geen
    schermafdrukken (screens) van jou zien.
 2. Legaal en gratis te gebruiken muziek kan je wel degelijk van het
    internet downloaden. Ik heb je daar kort geleden een mail over
    gestuurd (naar de lijst).
 3. Een oplossing voor je probleem heb ik niet, omdat ik het niet kan
    reproduceren.

Groeten, André

On 20-1-2013 13:52, Anton Doove wrote:

> [...]
> worden.
> Graag verneem ik je mogelijke reacties hierover en ik groet je

Anton Doove Anton Doove

Re: Probleem met Impress Versie 3.6.4.3 (Bouw-id: 2ef5aff)

*Beste Andrè.* Dan zal ik maar stoppen met Impress-gebruik,want *als* ik
*geen uitleg* kan geven over waar ik mee zit *middels Screens of andere
bijlage*,dan *kan* ik Impress
    helaas *niet *meer gebruiken en is het zinloos jullie nog verder
vragen te stellen.  Ik vind dit een *zeer on*handige benadering.

    Zonder toelichting met screens of andere bijlage,kan ik *on*mogelijk
mijn vragen stellen. Dat is dan het nadeel van het Livre
Office-hulpsysteem.
    Op deze wijze kan ik Libre Office *nooit* goed leren gebruiken,want
uit de handleidingen wordt ik ook niet makkelijk wijzer,ook al kan dat
aan mijzelf liggen.

    Wat betreft de muziek wist ik niet welke ik het beste uit die lijst
kon kiezen,maar ik las ergens dat YouTube zelf een lijst heeft,welke ik
*niet *kan vinden.
/Is dat soms die Google-lijst welke jij bedoelt?/  De muziek die ik zoek
is alleen voor presentaties die niet langer duren dan 3 minuten per
presentatie. Dat is lang genoeg.

    Die lijst heb ik dus wel bekeken,maar weet niet wat voor mijn doel
geschikt is.  Wat YouTube toont aan muziek is niet mijn keuze,maar ik
zoek wel verder op die lijst.
    Lukt het dan ook niet,dan laat ik die gratis muziek maar
achterwege,ook al zal de presentatie dan misschien wel saai zijn,maar
veel bezoekers vinden dat juist niet saai.

    In elk geval kan ik Impress nu niet gebruiken omdat ik mijn vragen
niet behoorlijk kan toelichten. Dat vind ik dus wel een minpunt van een
gratis programma als L.O.
    Toch dank ik jou voor je reactie en ik groet je vriendelijk. /*Anton
Doove*/.

Op 20-1-2013 16:16, drek schreef:

> [...]
>    gestuurd (naar de lijst).
> 3. Een oplossing voor je probleem heb ik niet, omdat ik het niet kan

René Luijckx René Luijckx

Re: Probleem met Impress Versie 3.6.4.3 (Bouw-id: 2ef5aff)

Heren,

Ik heb de topic weliswaar inhoudelijk niet gevolgd, maar

Ideetje:

Beide heren installeren "Teamviewer".
Drek logt in bij Anton en kijkt of hij zo het probleem kan reproduceren,
c.q. laat zien hoe e.e.a. wel juist werkt.
Aanschouwelijk onderwijs wekt veelal verhelderend.

Zo kun je reacties in de trend van "Dan houd ik er maar mee op." voorkomen.

Op 20 januari 2013 17:16 schreef Anton Doove <[hidden email]> het
volgende:

> [...]
>    helaas *niet *meer gebruiken en is het zinloos jullie nog verder vragen
> te stellen.  Ik vind dit een *zeer on*handige benadering.

Dat mailinglijsten zo werken heeft zijn achtergrond in het beperken van
onnodig internetverkeer. Veel van deze sites zijn afhankelijk van
sponsoren. Geprobeerd wordt dan ook om het dataverkeer zoveel mogelijk te
beperken.
Dat heeft soms ook nadelen, zoals nu bij jou.
Daar staat tegenover dat er andere mogelijkheden zijn om bestanden te
delen/ uit te wisselen.
Ook dat heb je recent voorbij kunnen zien komen.

Slik nog even 1 of 2 keer en kijk dan naar andere manieren om tegen je
"probleem" aan te kijken.

Succes,

René.

Anton Doove Anton Doove

Re: Probleem met Impress Versie 3.6.4.3 (Bouw-id: 2ef5aff)

*Beste Plaater.* De Teamviewer heb ik al op mijn PC staan,maar ik denk
niet dat de groepsleiding dat toestaat,tenzij ik mij daarin vergis.
  Bovendien kan ik met Teamviewer niet tonen wat mij in Impress niet
lukt in tegenstelling tot vroeger.  Voor dat doel zijn de printscreens
m.i.beter geschikt.

  Helaas blijkt dat niet meer te mogen of te kunnen en daarmee ben ik
het beslist *niet eens*.  Dat valt m.i.met Teamviewer niet op te lossen
en dat ligt m.i.niet aan Andrè.
  Ik ben dus niet boos op hem,maar legde alleen uit,dat ik *zonder *die
screens niet mijn probleem kan tonen,wat ik erg *on*handig vind en dus
niet verder kan met Impress.

  Toch respecteer ik je idee,welke *vermoedelijk* helaas niet zal
werken,maar dat weet ik dus niet zeker. Ik wacht graag op reacties van
jou of een ander.
  Ondertussen laat ik Impress een tijdje met rust en doe dan wel wat
anders.  Vriendelijke groeten van /*Anton Doove.*/

JorenDC JorenDC

Re: Probleem met Impress Versie 3.6.4.3 (Bouw-id: 2ef5aff)

Beste,

Ik ben het met Joep eens (zie mail vandaag om 23:39); toch ga ik hier
even reageren.

Op 20/01/13 17:16, Anton Doove schreef:
> [...]
>    helaas *niet *meer gebruiken en is het zinloos jullie nog verder
> vragen te stellen.  Ik vind dit een *zeer on*handige benadering.
Inderdaad, in uw geval is het misschien niet echt handig... Als u de
beschreven instructies die anderen u hebben gegeven volgt, en nog steeds
niet tot het gewenste resultaat kan komen, vrees ik dat dit 1) Niet aan
LibreOffice ligt en 2) ook niet aan het 'gebrek' om op deze mailinglijst
bijlagen te kunnen verzenden.

Over dit laatste zou ik graag nog iets willen toevoegen. Het zou leuk
zijn als er bij sommige dingen eens stil wordt gestaan bij de vraag
'waarom?'. Aangezien ik uit uw bericht concludeer dat u niet echt
gediend bent met het feit dat u geen bijlage kan verzenden zal ik u op
de 'waarom?' vraag een antwoord geven: eenvoudig verspreiden van
virussen...
Iedereen kan zich inschrijven voor deze mailinglijst, en aangezien op
deze mailinglijst (en anderen) wel wat mensen zijn ingeschreven is het
zeer verleidelijk om geïnfecteerde bestanden door te sturen. Hoe zou u
zelf zijn als u slechte bedoelingen hebt (... eenvoudig veel
mensen/computers kunnen bereiken). Verder kunnen er mensen ongewild
geïnfecteerd zijn, waardoor er bij het stellen/versturen van een bestand
een virus meekomt. Om dit UNIFORM (iedereen gelijk voor de wet) en
EENDUIDIG (het is zo, en niet anders) vast te leggen heeft men gekozen
om GEEN bijlage aan te hechten. Er staan genoeg virussen op computers
van mensen die de gedachte rondlopen: "mij overkomt zoiets niet".

> [...]
>    Op deze wijze kan ik Libre Office *nooit* goed leren gebruiken,want
> uit de handleidingen wordt ik ook niet makkelijk wijzer,ook al kan dat
Mede daarom snap ik ook niet waarom het (volgens u) niet lukt om een
vraag te stellen, terwijl er in de mailinglijst genoeg voorbeelden te
vinden zijn van opgeloste vragen. En met dat gezegd zijnde verwijs ik u
graag terug naar andere reacties op uw vraag. Als ons
LibreOffice-hulpsysteem een groot nadeel is, dan wens ik u het beste met
het hulpsysteem van andere officepakketen (bv: Microsoft Office).
Hopelijk gaan ze u daar met betere systemen kunnen helpen als wij dat
trachten te doen.

Niemand houdt u tegen om een afbeelden 'up te loaden' naar een website,
en de link te delen. Ik denk dat u dergelijke websites wel met overvloed
terug kan vinden als u even zelf eens probeert te zoeken. Daarvoor
verwijs ik u graag door naar volgende link:
http://lmgtfy.com/?q=afbeelding+uploaden

> [...]
> /Is dat soms die Google-lijst welke jij bedoelt?/  De muziek die ik
> zoek is alleen voor presentaties die niet langer duren dan 3 minuten
Met de link die u gegeven is lijkt het mij niet moeilijk om rechtsvrije
muziek terug te vinden? Behalve het feit dat u dit wilt gebruiken voor
een presentatie en u daarvoor impress (LO) gebruikt, denk ik dat we u
niet tekort hebben gedaan? Of moeten we zelf muziek zoeken die u wilt
(hoe gaan we dat doen?)?

>    Die lijst heb ik dus wel bekeken,maar weet niet wat voor mijn doel
> geschikt is.  Wat YouTube toont aan muziek is niet mijn keuze,maar ik
> zoek wel verder op die lijst.
Daar kunnen wij u jammer genoeg volgens mij niet met helpen... Of hebt u
daar een andere mening over?
> Lukt het dan ook niet,dan laat ik die gratis muziek maar
> achterwege,ook al zal de presentatie dan misschien wel saai zijn,maar
> veel bezoekers vinden dat juist niet saai.
Als uw presentatie minder dan 3 minuten duurt, en mensen uw 3 minuten
durende presentatie al saai zouden vinden ... gaan ze het niet veel
minder saai vinden als er een muziekje achter staat. Als dit toch wel
het geval zou zijn, stel ik u voor om uw presentatie achterwegen te
laten en enkel de muziek via een link te verspreiden... Ik hoop dat u
mijn punt inziet?

>    In elk geval kan ik Impress nu niet gebruiken omdat ik mijn vragen
> niet behoorlijk kan toelichten. Dat vind ik dus wel een minpunt van
> een gratis programma als L.O.
Zie hierboven. U zegt het zelf... GRATIS programma... maar u wilt er wel
alles op en aan (dat trouwens niet allemaal gerelateerd is aan LO). Wij
zijn vrijwilligers die een zo goed mogelijk product wilt aanbieden aan
iedereen over de wereld; Ook helpen wij graag anderen die dit
gebruiken... Tenzij u wilt bedoelen dat wij dat niet doen? Maar dan denk
ik dat u op uw volgende vraag geen antwoord hoeft te verwachten.
> Toch dank ik jou voor je reactie en ik groet je vriendelijk.
Ik hoop niet dat u zich persoonlijk aangevallen voelt als persoon; Dit
is absoluut mijn bedoeling niet. Anderzijds hoop ik wel dat u aanvoelt
dat ik (en anderen) niet echt gediend ben/zijn met uw visie. Wij
besteden hier ook GRATIS onze vrije tijd om anderen te helpen; en dan
zou het leuk zijn dat er aan de andere kant ook mee wordt gedacht aan
een oplossing en het 'waarom?' sommige dingen zijn.

Met vriendelijke groet,
Joren (en volgens mij namens nog wel meerdere vrijwilligers)

|-|aije OOo |-|aije OOo

Re: Probleem met Impress Versie 3.6.4.3 (Bouw-id: 2ef5aff)

wordt het niet eens tijd om gebruik te gaan maken van bestaande fora, zoals:
http://forum.openoffice.org/nl/forum/index.php

Hierbij is het wel mogelijk om bijlagen bij te voegen

Haije Schuurmans

Op 20-1-2013 17:16, Anton Doove schreef:

> [...]
> een gratis programma als L.O.
>    Toch dank ik jou voor je reactie en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove Anton Doove

Re: Probleem met Impress Versie 3.6.4.3 (Bouw-id: 2ef5aff)

*Beste Haije.* Ik dank je vriendelijk voor deze tip en ik heb mij willen
inloggen,maar het door mij ontvangen wachtwoord werd geweigerd,dus dat
meldde ik bij de beheerder.
   Momenteel wacht ik op het antwoord met wellicht een nieuw
wachtwoord,waarna ik toch kan inloggen.  Dat zal dus wel even duren,maar
dat is geen probleem.

   Jij weet nu dat ik je tip wil gebruiken en er werk van heb
gemaakt,waarna ik wel verder zie wat de mogelijke opties zullen zijn. Ik

Op 21-1-2013 12:59, |-|aije OOo schreef:

> [...]
> zoals:
> http://forum.openoffice.org/nl/forum/index.php
>
> Hierbij is het wel mogelijk om bijlagen bij te voegen

Dharma Singh Dharma Singh

Re: Probleem met Impress Versie 3.6.4.3 (Bouw-id: 2ef5aff)

Beste Heer Doove,

Na registratie ontvangt u een email waarin een activeringslink staat. Als u
geen email hebt ontvangen is waarschijnlijk het emailadres niet correct
doorgekomen.
Als u daar op klikt gaat u direct naar het forum en bent u al ingelogd en
kunt u naast het lezen, wat geen registratie vereist, ook berichten
plaatsen op het forum.
In eerste instantie heeft u uw wachtwoord dan ook niet nodig; pas u als
uitlogt en daarna weer wilt inloggen heeft u de gebruikersnaam en
wachtwoord nodig.

Dharma

Op 21 januari 2013 14:43 schreef Anton Doove <[hidden email]> het
volgende:

> [...]
>
> Op 21-1-2013 12:59, |-|aije OOo schreef:
>
>  wordt het niet eens tijd om gebruik te gaan maken van bestaande fora,

Dharma Singh Dharma Singh

Re: Probleem met Impress Versie 3.6.4.3 (Bouw-id: 2ef5aff)

Ik zie nu op dat andere forum dat een *anton* zich daar op 14 april 2012
heeft geregisteerd en een soortgelijke vraag over het invoegen van muziek
in impress heeft gesteld.
Misschien is deze anton dezelfde als de Anton hier en is dat het probleem
van het niet kunnen inloggen op dat forum, omdat twee nicks niet toegestaan
zijn???

Op 21 januari 2013 16:55 schreef Dharma Singh <[hidden email]> het
volgende:

> [...]
> volgende:
>
> *Beste Haije.* Ik dank je vriendelijk voor deze tip en ik heb mij willen

Anton Doove Anton Doove

Re: Probleem met Impress Versie 3.6.4.3 (Bouw-id: 2ef5aff)

*Beste Dharma.* Ik heb dat bericht van die Anton ook gelezen met de
vraag over muziek,maar die Anton vergat kennelijk zijn familienaam te
noemen.
   Mijn naam is Anton Doove.  Mijn familienaam is Doove. Ik stel mij
altijd voor met mijn Voornaam en Familienaam om verwarring te voorkomen.

   Dat zou die andere Anton ook beter kunnen doen,want er zijn meer
mannen in de wereld met dezelfde voornaam,maar dat kan de beheerder
beter regelen.
   Mijn muziekvraag is van andere aard en dat laat ik voorlopig even
rusten,want ik heb *vermoedelijk* de *oorzaak *gevonden van mijn
*Impress-probleem*.

   In een nieuwe mail zal ik daarop nog even terugkomen met de reden van
mijn vermoeden. Dan kan ik dit onderwerp misschien afsluiten. Tot straks
dan maar.