Re: LO 6.1.3 F1 Help werkt niet

Hai Dick,
Ik geloof dat het pakket heet: libreoffice-help-nl
Ik kan het nu niet 100% zeker weten maar open eens een terminal en geef dan eens in:
sudo apt install libreoffice-help-nl
kijken wat er gebeurt.
groet Pieter

Op maandag 17 juni 2019 19:19:29 CEST schreef Dick Stomp:

> Beste mensen,
> Nogmaals aan "users" het probleem nu weer voorgelegd.
> Wat is hier aan de hand en hoe is het te herstellen?
> Met groet,
> Dick

Re: LO 6.1.3 F1 Help werkt niet

Je gebruikt toch Ubuntu? Ik neem aan dat je een LTS-versie gebruikt... Soms moet je dan best lang wachten op nieuwe LibreOffice'en... Het kan voorkomen dat mensen dan ongeduldig worden dat mensen dan de libreoffice-ppa erbij halen en/of de site van de Document Foundation met een recente versie. Daardoor kan het dan voorkomen dat je verschillende versies aan het mengen bent met de meest onvoorspelbare gevolgen... (ik spreek uit eigen ervaring). Zou zoiets niet de oorzaak van je probleem kunnen zijn?

Op maandag 17 juni 2019 20:38:04 CEST schreef Dick Stomp:

> Pieter, bedankt.
> Advies gelijk uitgevoerd.
> Response Help F1: file:///tmp/lu9944pr4de.tmp/NewHelp2.html File not found
> Zo werkt het dus nog niet.
> Groet, Dick

H.C. Croon H.C. Croon

Re: LO 6.1.3 F1 Help werkt niet

Beste Dick,

Ik gebruik ook Ubuntu en ben inmiddels bij 18.04 LTS. In het begin zat
ik ook steeds met LO te emmeren omdat ik steeds de nieuwste versie met
de hand ging installeren. Daar ben ik toen van af gestapt door de
zogenaamd LO package te gebruiken. Je stelt dat in bij software beheer.
Zoek even op Ubuntu libreoffice package dan vind je wel hoe dat moet.
Als je over gaat op een nieuwere Ubuntu kun je ook het SNAP systeem
gebruiken. Bij mij loopt het help systeem ook goed. Je wordt zowel met
package als met SNAP automatisch up to date gehouden. Ik zie dat je nu
al "achter" loopt want LO 6.2.... is al in gebruik.

Groet van Harry Croon

Op 17-06-19 om 19:19 schreef Dick Stomp:

> Beste mensen,
> Nogmaals aan "users" het probleem nu weer voorgelegd.
> Wat is hier aan de hand en hoe is het te herstellen?
> [...]

Ik heb weleens gedaan:

sudo apt remove libreoffice*

(sterretje er achter dus). Hij doet het dan niet meteen maar hij zegt wat hij van plan is en vraagt of je accoord bent. Als je accoord bent zou je daarna nog eens kunnen doen:

sudo apt autoremove

En dan denk ik dat je een schone lei hebt.

Op dinsdag 18 juni 2019 09:21:13 CEST schreef Dick Stomp:

> Dag Pieter,
> Het platform is zoals eerder gemeld Ubuntu 16.04 LTS.
> De upgrade LO was zoal eerder gemeld van LO 6.1.3.3 over LO 6.0.2 heen
> geïnstalleerd.
> Niet gerommeld met ppa en zo...
> Maar de Help & F1 blijven zoek.
> Vragen: hoe verwijder ik ALLES van LO en installeer ik opnieuw 6.1.3.3?
> Met groet,
> Dick

Re: LO 6.1.3 F1 Help werkt niet

Hi Dick,

Dick Stomp wrote on 6/18/19 10:19 AM:

> 7) LibreOffice gestart
> 8) Help en F1 kunnen bestand niet vinden

Er is een instelling in je gebruikersprofiel die iets doet met de keuze
tussen geïnstalleerde Help en die op het WWW.
Extra > Opties > LibreOffice > Geavanceerd > Expert configuratie ..
zoeken naar 'builtin'
Geeft het veranderen van die instelling resultaat?
Of een schoon gebruikersprofiel? (Je kunt ook de
registrymodifications.xcu gaan doorzoeken ;) )

Aleidus Aalderink Aleidus Aalderink

Re: LO 6.1.3 F1 Help werkt niet

Dick en Cor,

Kom hier even tussen en op mijn MAC PRO zie ik het volgende bij het kijken naar Extra > Opties > LibreOffice > Geavanceerd > Expert configuratie ..
Builtin

Zie hier het volgende:
-org.openoffice.Office.Common
Help                                                 Kolom Eigenschap: BujiltinHelpNotInstalledPop kolom:Type:boolean Kolom waarde: true

Zo te zien lijkt of ik dit heb geïnstalleerd en dat weer gewoon kan weghalen. Graag jullie commentaar.

Gr. Aleidus

> [...]
> Cor Nouws
> GPD key ID: 0xB13480A6 - 591A 30A7 36A0 CE3C 3D28  A038 E49D 7365 B134 80A6

Allen,

Mijn conclusie is het volgende.

Verbinding tussen Write bestand “velden” waa9r de Base “tekst” moet worden ingevuld wordt gewoon niet gemaakt. Oorzaak Java of Firebird e.a. anderen werken niet.

Online Help werkt bij mij wel en waardeer die recht toe uitleg. Alleen kan dit hier niet mee oplossen.

Poging om 6.0.7. te proberen onder Windows werkt ook niet.

Kortom zit menu met het probleem dat ik de mailing niet kan uitvoeren. Zie geen alternatief.

Bestand in excel (xlsx) en Calc (ods) en Base (odb) Hier kom ik niet mee verder.

Hoe is dit op te lossen om enveloppen en acceptgiro te printen.

Gr. Aleidus

> Op 18 jun. 2019, om 10:19 heeft Dick Stomp <[hidden email]> het volgende geschreven:
>
> Dag Pieter,
> Instructies uitgevoerd:
> 1) alle LibreOffice verwijderd
> 2) herstart
> 3) autoremove (76 items...)
> 4) herstart
> 5) deb, language en help LO 6.1.3.3 geïnstalleerd
> 6) herstart
> 7) LibreOffice gestart
> 8) Help en F1 kunnen bestand niet vinden
> [...]

Fijn dat alles werkt zoals het moet.
En dat je een hele fijne vakantie hebt (gehad).

Groetjes, Kees