Re: enveloppen adresseren

Beste Dick,

Dick Stomp wrote on 12/4/18 7:49 AM:

> Maar wat maar steeds niet lukt is een recht-toe recht-aan handleiding te
> vinden om Writer van Base enveloppen te laten printen.
> Ik heb allerlei handleidingen (met veel verwijzingen naar etiketten)
> gevonden en YouTube-filmpjes (meeste met mompelende stem en een cursor
> op wazig scherm). Geen van die dingen leidt recht naar een oplossing.
> Heel vervelend.
> Ook de labels van Menu's en Tabs komen hier en daar niet overeen in
> Scherm en Handboek (Envelop =  Omslag !?).

Er is wat gewijzigd in de recente versies van LibreOffice.
De werkwijze:
 - gegevensbestand (Calc)
 - gegevensbron registeren (Base)
 - nieuw etikettenvel starten (Bestand > Nieuw > Etiketten )
 - venster Gegevensbronnen openen (Ctrl+Shft+F4)
 - velden uit gegevensbron in 1e etiket slepen
 - klikken op Synchroniseren op werkbalkje
 - ('nieuw') nu de werkbalk Standaardbrief zichtbaar maken
 - ('nieuw') daar klikken op "Samengevoegde documenten opslaan"
 - de rest wijst zich..

> Weet jij ergens een handleiding/menu op één A4 waar staat wat ik moet doen?

Het documentatieteam heeft meen ik een bijgewerkt hoofdstuk gemaakt,
voorbereid. Misschien kun je dat al krijgen?

Succes & vr. groet,
Cor

NB - T-Dose wordt dit jaar niet gehouden - de locatie Fontys was al
bezet. Wordt vlgd voorjaar.

Theo van Nunen Theo van Nunen

Re: enveloppen adresseren

Beste Dick,

Leuk weer iets van je te horen.
Ik heb een beschrijving voor je inclusief video's betreffende het
onderwerp wat je zoekt.
Zie http://tvnunen.000webhostapp.com/ op regel 13
Die mompelende stem zou ik wel eens kunnen zijn, daarom is de
beschrijving wel nodig.
Sorry voor het slechte geluid Dick en aarzel niet om te vragen.

Groeten en tot ziens Theo van Nunen

Op 4-12-2018 om 13:12 schreef Cor Nouws:

> [...]
>
> Succes & vr. groet,
> Cor
>
> NB - T-Dose wordt dit jaar niet gehouden - de locatie Fontys was al

Re: enveloppen adresseren

Hi Dick

Misschien heb je wat aan het zojuist gepubliceerde hoofdstuk 'Afdrukken,
exporteren en e-mailen'.
Daar komt het afdrukken van enveloppen ook ruim aan de orde.

Groetjes, Kees