Selecteren van meerdere afbeeldingen

Next » 12
Johny Johny

Selecteren van meerdere afbeeldingen

Beste LO gebruikers,

Ik slaag er niet in om meerdere afbeeldingen te selecteren in een document.
Dus Shift ingedrukt houden en klikken geeft geen resultaat.
Dit met Win10 besturingssysteem en de laatste versie van LO.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

<http://googleproducts-nl.blogspot.be/2012/02/belangrijkste-bijdrager-johny.html>
Vriendelijke groeten,
Johny

Re: Selecteren van meerdere afbeeldingen

Hè... nee... raar, Ctrl-klik doet ook niks (neon-kde). Nooit gezien.

Op 26-09-16 om 09:46 schreef Johny:

> [...]
> Dus Shift ingedrukt houden en klikken geeft geen resultaat.
> Dit met Win10 besturingssysteem en de laatste versie van LO.

Leo Moons Leo Moons

Re: Selecteren van meerdere afbeeldingen

Johny, Pieter, en alle anderen,

Ik testte dit uit onder Windows 7 en LO 5.2.1 en het lukte mij ook niet.
Misschien kan iemand eens kijken of er al een bug rapport over bestaat en anders
moet er eentje gemaakt worden. Ik heb momenteel even geen tijd.

Veel succes;
Vriendelijke groeten

Leo Moons

> Op 26 september 2016 om 10:09 schreef pieter kristensen
> <[hidden email]>:
>

> Hè... nee... raar, Ctrl-klik doet ook niks (neon-kde). Nooit gezien.

H.C. van der Burg-2 H.C. van der Burg-2

RE: Selecteren van meerdere afbeeldingen

Hallo Johnny,

Levert bij mij eveneens onder Win10 in Writer of Draw geen problemen op. Met Shift zijn gewoon meerdere afbeeldingen te selecteren en te behandelen.

Mvg, Henk.

[...]

This email was Malware checked by OasisUTM system

--
This email was Malware checked by OasisUTM system

Re: Selecteren van meerdere afbeeldingen

Maar ik neem aan dat die afbeeldingen dan gewoon zij aan zij staan. Je
selecteert ze dan in één beweging. Dan is het vast geen probleem.
Maar probeer eens twee afbeeldingen te selecteren niet niet naast elkaar
staan....

Op 26-09-16 om 10:38 schreef H.C. van der Burg:

> [...]
>
> Levert bij mij eveneens onder Win10 in Writer of Draw geen problemen op. Met Shift zijn gewoon meerdere afbeeldingen te selecteren en te behandelen.

Leo L te Braake Leo L te Braake

Re: Selecteren van meerdere afbeeldingen

In dat geval lijkt het logischer om CTRL ipv Shift te gebruiken :-)

Leo

Op 26-9-2016 om 11:30 schreef pieter kristensen:

> [...]
> selecteert ze dan in één beweging. Dan is het vast geen probleem.
> Maar probeer eens twee afbeeldingen te selecteren niet niet naast

Dharma Singh Dharma Singh

Re: Selecteren van meerdere afbeeldingen

@Leo
Werkt net zo min.

Op 26 september 2016 13:16 schreef Leo L te Braake <[hidden email]>:

> [...]
>

> Op 26-9-2016 om 11:30 schreef pieter kristensen:
>
> Maar ik neem aan dat die afbeeldingen dan gewoon zij aan zij staan. Je

Johny Johny

Re: Selecteren van meerdere afbeeldingen

Ik ben in ieder geval al blij dat ik niet de enige ben ;-)
@Henk,
En is dit ook met de nieuwste versie van LO? Vreemd dat het bij u wel lukt
en bij de rest van zij die reageerden ook niet.

> [...]

H.C. van der Burg-2 H.C. van der Burg-2

RE: Selecteren van meerdere afbeeldingen

Correct. Wat in Word wel kan, kan niet in Writer.

Groetjes, Henk.

> [...]

> Levert bij mij eveneens onder Win10 in Writer of Draw geen problemen op. Met Shift zijn gewoon meerdere afbeeldingen te selecteren en te behandelen.

Johny Johny

Re: Selecteren van meerdere afbeeldingen

Als ik de 'help' raadpleeg vind ik bij "Werken met groepen" zoals het zou
moeten werken, echter werkt het niet.

> [...]
Vriendelijke groeten,
Johny

> Correct. Wat in Word wel kan, kan niet in Writer.

Ik heb het in Draw bekeken en daarin lukt het wel. Heb pas op een later moment Writer bekeken en daarin lukt het daadwerkelijk niet.

Groetjes, Henk

> Hè... nee... raar, Ctrl-klik doet ook niks (neon-kde). Nooit gezien.

Dharma Singh Dharma Singh

Re: Selecteren van meerdere afbeeldingen

Jammer, want het probleem bestaat.
Met CTRL kan ik ook maar 1 afbeelding selecteren; wordt niks blauw ook niet
als ik die ene afbeelding dan rechts aanklik.
Heb al diverse manieren geprobeerd. CTRL +  SHIFT, ALT + SHIFT, ALT CTRL
SHIFT e.d.

[Windhoos 8 LO Versie: 5.1.5.2  (x64) Build ID:
7a864d8825610a8c07cfc3bc01dd4fce6a9447e5]

Dharma Singh wrote on 26-09-16 19:49:
> Jammer, want het probleem bestaat.

Misschien aandacht besteden aan in welke versie wat gebeurt. Johny noemt
"de laatste versie".. wat nog iets nader kan worden gespecifieerd..
(Bij een forum/ask.libreoffice oplossing zou je dat er trouwens netjes
boven zien staan :p )

En is er iemand die al gezocht heeft naar eventuele bugmeldingen? Ik kan
me slecht voorstellen dat het nog niemand is opgevallen.

groetjes,

- vrijwilliger http://nl.libreoffice.org
- volunteer http://www.libreoffice.org
- The Document Foundation Membership Committee Member

Johny Johny

Re: Selecteren van meerdere afbeeldingen

@ Dick,
Ook met ctrl en aanklikken lukt het evenmin.

Op 26-sep.-2016 7:40 PM schreef "Dick Stomp" <[hidden email]>:

> Wat ik met LO Writer kan doen is: afbeeldingen in één of meerdere pagina's
> met het vasthouden van Ctrl aanklikken, die worden dan (blauw)
> geselecteerd. Voorts kan ik ze dan met Ctrl+C kopieren en verder met Ctrl+V
> weer ergens anders neerzetten.
> Ik kan het probleem niet vinden...

Dharma Singh Dharma Singh

Re: Selecteren van meerdere afbeeldingen

Beste Cor,

Dacht dat ik aardig heb aangegeven welke versie.
En nee ik heb niet gezocht, maar alleen gereageerd omdat iemand het een
probleem vindt.
Ik vind het geen probleem en dus ook geen bug, omdat ik nooit de behoefte
gevoel meerdere afbeeldingen in een LO Writer bestand te selecteren.
Ben uitsluitend nagegaan of het bij mij mogelijk is en het antwoord is dus
neen.
Fijn dat het bij anderen geen probleem is, maar bij iemand anders dus wel.

Beste Dick,
Fijn voor U.

Op 26 september 2016 19:57 schreef Cor Nouws <[hidden email]>:

> [...]
> - vrijwilliger http://nl.libreoffice.org
> - volunteer http://www.libreoffice.org
> - The Document Foundation Membership Committee Member

Johny Johny

Re: Selecteren van meerdere afbeeldingen

Hey Cor,

Sorry dat ik met "de laatste versie" niet meteen het versie nummer heb
opgegeven. Het gaat dus over versie 5.2.1.2.
Omdat het probleem zich voordeed in een eerdere versie heb ik deze morgen
deze (laatste?) versie gedownload. Maar ook in deze versie doet het
probleem zich voor en vandaar mijn vraag.
Het is al lange tijd geleden dat ik hier nog een vraag stelde en weet niet
hoe ik eventuele bugmeldingen kan vinden.

> [...]

> - volunteer http://www.libreoffice.org
> - The Document Foundation Membership Committee Member

Re: Selecteren van meerdere afbeeldingen

Allen

Ik heb het op de zaak met MS-Word geprobeerd en ook daar kan ik niet met
CTRLmeerdere afbeeldingen selecteren.
Waarschijnlijk is het ook nooit de bedoeling geweest om deze functie te
bouwen.
Ik zie ook niet echt het nut om dit met Writer te kunnen.
In Draw kan dit, zoals al opgemerkt, wel.

Groeten, Kees

Op 26 september 2016 20:19 schreef Johny <[hidden email]>:

> [...]
> Het is al lange tijd geleden dat ik hier nog een vraag stelde en weet niet
> hoe ik eventuele bugmeldingen kan vinden.

Johny Johny

Re: Selecteren van meerdere afbeeldingen

Je hebt helemaal gelijk Kees dat dit in MS-Word niet kan maar........ MO is
geen LO ;-)
In de 'help' van LO lees ik toch dat dit kan of wekt in ieder geval de
indruk dat het kan (Werken met groepen) en dat zet me dus op een verkeerd
been vrees ik.

> [...]

> noemt

> kan

Re: Selecteren van meerdere afbeeldingen

Hi Johny

LO is inderdaad geen MO, maar van oorsprong is OOo en dus ook LO daar wel
van afgeleid.
Ik zal de Help er eens op naslaan wat daar wordt beschreven en bedoelt
wordt. (kom ik nog op terug)
Kun je uitleggen waarom je meerdere afbeeldingen wilt selecteren in Write?
Misschien is er een andere oplossing voor jou wens.

Groeten, Kees

Op 27 september 2016 11:27 schreef Johny <[hidden email]>:

> [...]
> B134

> be

Re: Selecteren van meerdere afbeeldingen

Ik heb even in de handleiding gezocht en daar staat in dat je tekenobjecten
kunt groeperen. Dat is iets anders meerdere afbeeldingen selecteren (zie
onder). Je kunt zelf ook de handleidingen raadplegen op :
https://nl.libreoffice.org/ondersteuning/documentatie/

Tekenobjecten groeperen
Groeperen van tekenobjecten:
1) Selecteer één object, houd de Shift-toets ingedrukt en selecteer de
ander dat u in de groep
wilt opnemen. Het verbindingsvak breidt zich uit, om alle geselecteerde
objecten op te
nemen.
2) Kies, met de objecten geselecteerd, Opmaak > Groeperen > Groeperen op de
Menubalk
of ga met de muisaanwijzer over één van de objecten, klik met rechts en
kies Groeperen

Op 27 september 2016 12:24 schreef Kees Kriek <[hidden email]>:

> [...]
>
> Op 27 september 2016 11:27 schreef Johny <[hidden email]>:
>
> Je hebt helemaal gelijk Kees dat dit in MS-Word niet kan maar........ MO is

Next » 12