Starten met Base

Allen

Aan de Handleiding voor Base, voor LibreOffice versie 6.4 is hoofdstuk 1,
Starten met Base, toegevoegd.

De handleidingen voor LibreOffice zijn te vinden op:
https://nl.libreoffice.org/ondersteuning/documentatie/

Met vriendelijk groet,

Kees

Virusvrij.
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

Rob Westein-3 Rob Westein-3

Re: Starten met Base

Hoi,

Is het mogelijk de in dit hoofdstuk de besproken databases ook te
publiceren?

/Rob

On 23-05-2020 09:20, Kees Kriek wrote:

> [...]
> Starten met Base, toegevoegd.
>

> De handleidingen voor LibreOffice zijn te vinden op:

Re: Starten met Base

Op za 23 mei 2020 om 09:53 schreef Rob Westein <[hidden email]>:

> Hoi,
>
> Is het mogelijk de in dit hoofdstuk de besproken databases ook te
> publiceren?

Ja dat kan denk ik wel. Ik heb een map Voorbeelddatabase gemaakt. Zet het
daar maar in, dan kijk ik of dat kan

> /Rob

Virusvrij.
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

Rob Westein-3 Rob Westein-3

Re: Starten met Base

Ik kan de map niet vinden (op Nextcloud).... er bestaat al een een map
Voorbeeldbestanden in Handleidingen > 07 Handleidingen voor Base >
LibreOffice 6.4

Ik heb daar het bestand Media_without_macro's.odb in gezet. Er bestond
al een Voorbeeld_atletiek.odb.

Wat wel een beetje verwarrend is dat sommige schermafdrukken niet
overeenkomen met de database namen: Voorbeeld_atletiek wordt
Voorbeeld_Sport.odb en Media_without_Macro's aangepast.odb.

Ik neem aan dat wanneer ik de databases heb vertaald de schermafdrukken
worden bijgewerkt?

/Rob

On 23-05-2020 10:02, Kees Kriek wrote:

> Ja dat kan denk ik wel. Ik heb een map Voorbeelddatabase gemaakt. Zet het
> daar maar in, dan kijk ik of dat kan

> Virusvrij.

HCvdBurg HCvdBurg

RE: Starten met Base

Hallo Rob,

Ik heb jou aangepaste database qua naam aangepast om voor mijzelf duidelijk te maken dat er verschil zit tussen jouw databases en de Engelse database met dezelfde naam.
Ik zal de afbeeldingen v.w.b. Media-without_Macro's wel even aanpassen.

Ook zal ik kijken naar het verschil tussen het Voorbeeld_atletiek en Voordbeeld_Sport en zonodig het voorbeeldbestand opnieuw in Voorbeeldbestanden zetten.

Groetjes, Henk.

> [...]

> Ja dat kan denk ik wel. Ik heb een map Voorbeelddatabase gemaakt. Zet
> het daar maar in, dan kijk ik of dat kan

HCvdBurg HCvdBurg

RE: Starten met Base

Hallo Rob (en Kees)

Ik heb de afbeeldingen Media_without_macros_aangepast verwijderd en nieuw afbeeldingen geplaatst met Media_without_macros.

Ook de afbeeldingen met Voorbeeld_Sport.odb zijn vervangen door afbeeldingen met Voorbeeld_atletiek.odb.

Het voorbeeldbestand_atletiek.odb in Onderhanden is eveneens vervangen.

Het aangepaste hoofdstuk 1 staat weer in Onderhanden. Misschien dat het verstandig is dat Rob eerst even kijkt of alle bestanden nu naar wens zijn vervangen voordat Kees en hoofdstuk opnieuw publiceert.

Groetjes, Henk.

Op za 23 mei 2020 om 17:33 schreef <[hidden email]>:

> [...]
> verstandig is dat Rob eerst even kijkt of alle bestanden nu naar wens zijn
> vervangen voordat Kees en hoofdstuk opnieuw publiceert.

Dank je Henk. Ik wacht even op groen licht voordat ik ga publiceren. En kan
ik dan ook die databases publiceren?

> Groetjes, Henk.

Haha, die map heb ik dus gemaakt.

> [...]
> Voorbeeld_Sport.odb en Media_without_Macro's aangepast.odb.
>
> Ik neem aan dat wanneer ik de databases heb vertaald de schermafdrukken

Rob Westein-3 Rob Westein-3

Re: Starten met Base

eea nageken en eea kan gepubliceerd worden. (incl de voorbeeld databases)

/Rob