Vraag over keuze van extensie .pptx

Anton Doove Anton Doove

Vraag over keuze van extensie .pptx

        *Beste Mensen*.Ik zie in beide screens de extensie *.pptx*,waarvan er 1
bij Microsoft staat vermeld en de ander bij Open Office.
/*Welke* van deze 2 kan ik *het beste* gebruiken voor het opslaan van
een Presentatie die ik maakte met//*Impress?*/
Ik vraag dit liever eerst voordat ik de verkeerde keuze maak.
Momenteel maak ik met Impress een nieuwe presentatie,waarbij de beelden
per muisklik kunnen worden bekeken,maar /met welke //*.pptx *//kan ik
dat opslaan./
Deze presentatie wil ik op mijn blog bij *Wordpress.com* publiceren.
/*Kunnen *de Presentaties uit Impress wel werken op Wordpress.com/?
Graag verneem ik *of *er iemand bij Libre Office hiermee reeds ervaring
heeft.
Zo ja,dan verneem ik graag *hoe *dat werkt,want dan zal ik die werkwijze
graag toe-
passen op mijn Presentatie voor plaatsing op mijn blog.
Terwijl ik wacht op jullie reacties,maak ik eerst mijn Presentatie klaar
om op te slaan
voordat ik om 15.45 uur een afspraak heb bij de tandarts voor
contrôle.                 Anders zie ik jullie reactie wel zodra ik weer
thuis ben.
Om 15.15 uur vertrek ik op de fiets naar de tandarts,want die contrôle
blijft nodig.
Bijvoorbaat mijn dank voor de reacties en ik groet jullie vriendelijk.

/*Anton Doove*/.

Leo L te Braake Leo L te Braake

Re: Vraag over keuze van extensie .pptx

Op 8-4-2013 14:55, Anton Doove schreef:

> [...]
> blijft nodig.
> Bijvoorbaat mijn dank voor de reacties en ik groet jullie vriendelijk.

Dag Anton,

Het heeft meestal niet veel zin om als een op vraag niet wordt
gereageerd in een heel ander bericht nogmaals om reacties te vragen.
Mocht je aan je vraag wat willen toevoegen, Antwoord dan gewoon op je
eigen bericht. De twee berichten blijven dan bij bijna iedereen  bij
elkaar horen, dat is makkelijker voor het overzicht.

Over het algemeen krijg je vanzelf een  antwoord, als er iemand je vraag
begrijpt */en/* het antwoord weet.
Ik weet niet veel antwoorden, omdat LibreOffice ook voor mij nieuw is.

Daarnaast begrijp ik ook niets van je vraag. Je hebt het namelijk over
"beide screens" , maar ik heb geen flauw idee in welke schermen van
welke softwarepakketten  jij aan het werken bent. Misschien zou men daar
achter kunnen komen, door het archief door te spitten, maar dat doen de
meeste mensen niet. Dat is jammer, maar het is niet anders.

Als je een vraag hebt, kun je die het beste zo kort mogelijk opschrijven
en alles weglaten wat niet rechtstreeks met de vraag te maken heeft. De
vraag zelf echter tegelijk zo volledig mogelijk opschrijven. Voor je de
vraag wegstuurt altijd even doorlezen en net doen of het een vraag van
iemand anders is: zou je de vraag begrijpen? Zo nee, wat preciezer zijn.

Ik heb met Google je Homepage gevonden, en ik begrijp dat dit niet
allemaal heel makkelijk is voor je. Maar het zal toch de enige manier
zijn om aan goede antwoorden te komen.

Succes!

Leo

Ivo ten Hagen Ivo ten Hagen

Re: Vraag over keuze van extensie .pptx

Ook ik heb lichte ergenis over deze werkwijze en de overdaad aan persoonlijke details.

Mijn advies is om beide opties uit te proberen. Daar gaat niet de meeste tijd inzitten en geeft u het beste antwoord plus wat extra oefening in het gebruik van het pakket. Noem ze bijvoorbeeld presentatieLO.pptx en presentatieMS.pptx.

Zeker bij uitwisseling van bestanden is proberen vaak zinvoller dan de vraag stellen op vragenlijsten.

Veel succes

Op 8 apr. 2013 om 23:21 heeft Leo te Braake lijsten <[hidden email]> het volgende geschreven:

> [...]
>
> Leo

> All messages sent to this list will be publicly archived and cannot be deleted

Jan_Kol Jan_Kol

Re: Vraag over keuze van extensie .pptx

Anton,

Het is simpel: niet doen!!  Ik heb er zojuist even mee zitten stoeien
maar een Impress presentatie opslaan als .pptx/.ppsx zal bij PP2010 en
derhalve hoogstwaarschijnlijk waarschijnlijk ook de PP2010 viewer (zie
hierna) ongewenste effecten opleveren, zeker als je gebruik maakt van
animaties.  Dat komt omdat MS de opslagmethodiek voor PowerPoint
veranderde bij de wisseling van PP2007 naar PP2010 en tegelijkertijd
effecten wegliet en andere toevoegde in 2010 die tot dan niet mogelijk
waren.  Ook PP's die t/m PP2007 waren gemaakt konden de PP2010
.ppsx/.pptx extensie niet aan.  Misschien dat opslaan als .ppt (dus nog
ouder en geldig tot PP2003) enig soelaas biedt maar ook dan moet je er
rekening mee houden dat animaties niet helemaal lopen zoals je wilt.

Om e.e.a te testen zou je de gratis PP-viewer moeten downloaden en
installeren.  Wel deze (dus geen andere want er staan er ook nog die de
.pptx/.ppsx van PP2010 niet aankunnen!!):

http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=cb9bf144-1076-4615-9951-294eeb832823

gebruiken want die is afgestemd op de PP2010 extensie. pptx/.ppsx en die
wijkt dus af van de eerdere .pptx/.ppsx voor PP2007 en helemaal van die
voor de extesie .ppt/.pps daarvoor.

Jan

Op 08-04-2013 14:55, Anton Doove schreef:

> [...]
> blijft nodig.
> Bijvoorbaat mijn dank voor de reacties en ik groet jullie vriendelijk.

Anton Doove Anton Doove

Re: Vraag over keuze van extensie .pptx

*Beste Jan. *Ik gebruik nog steeds XP tot in april 2014 en daarna stap
ik over op Ubuntu,want mijn budget laat geen nieuwe Windows toe.
     Tot die tijd blijf ik ook de Libre Office gebruiken bij XP,waar na
ik bij ubuntu ook de Libre Office ga gebruiken,maar nu gaat het mij om
de juiste *.pptx* voor presentatie-opslag.
      Die presentatie wil ik plaatsen op mijn weblog van
*Wordpress.com.* In dat geval wil ik graag weten *welke *extensie het
beste geschikt is. Van *MS* of *O*pen *O*ffice.
      Als ik bij *Impress* mijn presentatie wil opslaan,zie ik bij zowel
MS als OO die extensie *.pptx* voorkomen. Dat zijn er dus 2,waarvan ik
*niet *weet welke het beste bruikbaar is.
      Ik *heb geen PP-versies* op mijn PC staan en die zullen er ook
niet meer komen,want ook dat laat mijn budget niet meer toe en is in
2014 niet meer nodig bij Ubuntu.
      Graag verneem ik nu je mogelijk nieuwe reactie en ik groet je
vriendelijk. /*Anton Doove*/.

Alex Plantema Alex Plantema

Op dinsdag 9 april 2013 15:35 schreef Anton Doove:

> Als ik bij *Impress* mijn presentatie wil opslaan,zie ik bij zowel
> MS als OO die extensie *.pptx* voorkomen. Dat zijn er dus 2,waarvan ik
> *niet *weet welke het beste bruikbaar is.

Probeer het eens op te slaan als Microsoft Powerpoint 97/2000/XP/2003 (.ppt).
Die zit er toch ook op.

Alex.

Anton Doove Anton Doove

Re: Vraag over keuze van extensie .pptx

*Beste Alex*. Natuurlijk zit die Microsoft Powerpoint 97/2000/XP/2003
(.ppt).ook in het lijstje van Impress en kan ik het als zodanig opslaan.
/Kan ik het dan ook plaatsen in de editor op de HTML-tab van
Wordpress.com? /Ik wil die Presentatie graag op mijn blog bij
Wordpress.com plaatsen.

    Dat wou ik wel graag weten voordat ik het kan uitproberen.  Graag
wacht ik op je nieuwe reactie en ik groet je vriendelijk. /*Anton Doove*/.

Op dinsdag 9 april 2013 19:39 schreef Anton Doove:

> [...]
> opslaan. /Kan ik het dan ook plaatsen in de editor op de HTML-tab van
> Wordpress.com? /Ik wil die Presentatie graag op mijn blog bij

Ik weet niets van Wordpress, maar ik denk dat het wel moet lukken,
niet iedereen heeft immers de laatste versie van Office.
Waarom probeer je het niet gewoon?

Alex.

Anton Doove Anton Doove

Re: Vraag over keuze van extensie .pptx

*Beste Alex. *Ik weet n.l. *niet* hoe het werkt in Wordpress.com,want
die Presentatie kan helaas niet rechtstreeks vanuit de map naar die
editor van Wordpress.com
     Het blijkt dat ik die Presentatie eerst moet uploaden naar
Slideboom.com,waar het eerst wordt opgeslagen waarna er normaal
gesproken een code verschijnt.
     Die code met link kan ik dan plakken op de HTML-tab van de
editor,waardoor de Presentatie zichbaar wordt op mijn blog. Er is echter
bij Slideboom wat gewijzigd.
     Hierdoor weet ik niet hoe het verder werkt,maar ik hoopte dat
jullie helpteam/forum hiervan wel meer wisten,hetgeen kennelijk toch
niet het geval blijkt te zijn.
     Gelukkig vond ik de beheerder van het forum *myblogsite.nl* bereidt
om een handleiding te schrijven over hoe ik een Presentatie op de blog
bij Wordpress.com kan plaatsen.
     Hij bood dat zelf aan omdat hij ook hetzelfde euvel ontdekte bij
*Slideboom.com*,waartoe ik *niet zelf* in het Engels kan schrijven
wegens mijn te minieme taalkennis.
     Ik wacht nu op die handleiding,waardoor ik later mijn Presentatie
alsnog op mijn blog kan plaatsen voor publicatie.Dat wordt dus een
Presentatie die ik maakte met Impress.
     Zodra ik dat voor elkaar heb mail ik jullie de link,maar dat wordt
dus nog even wat langer wachten.  Het komt er aan. Vriendelijke groeten
van /*Anton Doove*/.

Op dinsdag 9 april 2013 21:08 schreef Anton Doove:

> [...]
>      Hierdoor weet ik niet hoe het verder werkt,maar ik hoopte dat
> jullie helpteam/forum hiervan wel meer wisten,hetgeen kennelijk toch

Al je vragen worden op de site beantwoord: http://www.slideboom.com/faq
Dat je dat niet lezen kunt kunnen wij ook niet helpen.
Dan moet je er maar iemand bij roepen. Dat scheelt een hoop oeverloos gemail.

Alex.

Anton Doove Anton Doove

Re: Vraag over keuze van extensie .pptx

*Beste Alex.* Je schreef mij dit: "Dat scheelt een hoop oeverloos
gemail".  Dat is bepaald *geen* hulpvaardige opmerking van een forum-lid.
   Dit past niet na mijn beschreven ervaring,waarmee ik *hoopte *dat
andere forumleden er *misschien* ook wat aan kunnen hebben. Mijn
ervaring is bedoeld als info.

   Jouw opmerking geeft aan dat het voor mij dan zinloos is om forumlid
te zijn met gebruik van Libre Office en dat zeg jij tegen een Senior van
73 jaar. Dat is *niet *hulpvaardig.
    Over de Engelse taal ben ik het wel met je eens,want jullie kunnen
niet helpen dat mijn taalkennis *te *miniem is,maar het is wel correct
dat ik dit het forum laat weten.

    Met mij zijn er meer Senioren die deze taal niet of te gering
beheersen,dus die hebben moeite met gebruik van Slideboom.com met alle
gevolgen van dien.
    Mijn ervaring blijkt voor jou dus "een hoop oeverloos gemail",wat ik
*niet* zal melden bij de Forum-leiding,maar zal eerst met jou correct
mailen wat ik bekend wou maken.

    Ik neem *geen* afscheid van dit forum,want ik heb het in 2014 ook
nodig als ik Libre Office ga gebruiken bij Ubuntu. /Met deze info kun je
toch alleen maar blij zijn?/
    Graag verneem ik of je deze reactie van mij *eerlijk *vindt.

Op 10-4-2013 1:34, Alex Plantema schreef:

> [...]
> Dat je dat niet lezen kunt kunnen wij ook niet helpen.
> Dan moet je er maar iemand bij roepen. Dat scheelt een hoop oeverloos

Gerrit Snijder Gerrit Snijder

Gegevensbereik automatiseren

Hallo allen,

Voor een stichting, waar ik
penningmeester van ben, maak maandelijks een overzicht van de
inkomsten, uitgaven en resultaten. Deze cijfers worden verwerkt in
een grafiek waarbij ik als gegevensbereik heb gekozen voor een vaste
selectie van januari t/m december. Het gevolg van deze keuze is dat
alle nog niet verstreken maanden met een nul worden afgebeeld (ik
begrijp dat dit te omzeilen is door maandelijks het gegevensbereik
aan te passen van januari t/m de laatst verstreken maand). Maar wat ik
mij nu afvraag is of het mogelijk is om een formule in het
gegevensbereik op te nemen die aftast welke kolommen met cijfers zijn
gevuld en vervolgens alleen die kolommen in het gegevensbereik
selecteert.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Groeten,
Gerrit Snijder.

Gerrit Snijder Gerrit Snijder

Theo van Nunen Theo van Nunen

Re: Gegevensbereik automatiseren

Hallo Gerrit,

Ik dacht dat ik het antwoord wist.
Eerst was het te doen met bijvoorbeeld =ALS(SOM(A1:A2)<0;"";(SOM(A1:A2)))
Dat wil zeggen als het nul is gaat deze naar tekst "" en dan zag niets
meer staan. De nul staat er nog.
Ik heb nog gekeken onder cel opmaak als tekst en dan staat er @ , maar
dat werkte ook niet.
Daarom ben ik benieuwd of iemand dit kan vertellen, want met die nullen
is niet mooi.
Ben er niet zeker van of dat je vraag is?

groeten Theo
Op 11-4-2013 13:39, Gerrit Snijder schreef:

> [...]
> gevuld en vervolgens alleen die kolommen in het gegevensbereik
> selecteert.
>

> Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Ik kom er terug Gerrit
De formule moet zijn
=ALS(SOM(A1:A2)=0;"";(SOM(A1:A2)))
Ik heb <0 vervangen door =0 en dan is er niets meer te zien en blijft
het veld leeg.
Zo kom je van de nullen af.

groeten Theo

Op 11-4-2013 17:13, Theo van Nunen schreef:

> [...]
> Daarom ben ik benieuwd of iemand dit kan vertellen, want met die
> nullen is niet mooi.
> Ben er niet zeker van of dat je vraag is?

VLB1 VLB1

Re: Gegevensbereik automatiseren

Beste Gerrit,

Helpt het misschien als je via menu-extra-opties-LO Calc-Weergave bij
"Weergave" het vinkje weghaalt bij nulwaarden?

groeten Frank

Op 11-4-2013 17:39, Theo van Nunen schreef:

> [...]
> De formule moet zijn
> =ALS(SOM(A1:A2)=0;"";(SOM(A1:A2)))
> Ik heb <0 vervangen door =0 en dan is er niets meer te zien en blijft

Hallo Frank en alle anderen die hebben gereageerd,

Met deze oplossing kan ik, in afwachting van een definitieve oplossing in een volgende update, prima leven.
Dank voor alle reacties.

Groeten,
Gerrit.

P.S. Hoe mijn mailtje meerdere keren is verzonden is mij niet duidelijk (misschien een macro in mijn gamingmuis die dit ongemerkt doet? Dat zou dan nu ook weer moeten gebeuren), waarvoor excuses.