Vraag over optellen in Calc.

Anton Doove Anton Doove

Vraag over optellen in Calc.

*Beste Mensen.* In de menubalk van Calc *mis* ik het *tekentje* om
*automatisch* de bedragen *op* te *tellen*. /*Hoe *ziet dat tekentje er
uit in Calc en *hoe* heet het? /Ik *dacht* aan *Gamma*.
  Dat laatste *weet* ik echter *niet zeker*. Graag wil ik dat weten voor
het opstellen van het AOW/AIO-budget 2013 om dat in de gaten te kunnen
houden.

  Helaas kan ik het in de handleiding van calc ook niet vinden. Dat vind
ik niet echt handig,dus ontvang ik graag een aanwijzing om dat
tekentje/symbooltje alsnog te vinden.
  Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. /*Anton Doove.*//
/

Dharma Singh Dharma Singh

Re: Vraag over optellen in Calc.

Bedoelt u *Sigma*?
Beeld -> Formulebalk

Op 26 januari 2013 15:49 schreef Anton Doove <[hidden email]> het
volgende:

> [...]
> tekentje/symbooltje alsnog te vinden.
>  Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. /*Anton Doove.*//

Theo van Nunen Theo van Nunen

Re: Vraag over optellen in Calc.

Hallo Anton,
Mogelijk heb je de formule balk niet in beeld.
Deze staat onder; beeld -> werkbalken -> en vink dan formulebalk aan.
Het teken ziet er uit als een hoofdletter M links op zijn kant.
Staat links in de formule balk.
succes Theo

Op 26-1-2013 15:49, Anton Doove schreef:

> [...]
> tekentje/symbooltje alsnog te vinden.
>  Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. /*Anton Doove.*//

Anton Doove Anton Doove

Re: Vraag over optellen in Calc.

*Beste Dharma Singh*. Ik dank je eerst voor je snelle reactie,wat ik
zeker waardeer.  Ondertussen heb ik het tekentje toch gevonden,want het
stond op een andere plek.
    Dat woord "Sig_ma_" komt wel in de buurt van "Gam_ma_":-D . Vroeger
kocht ik wel camera-lenzen van het merk "Sigma",want die waren toen
goedkoper dan van Minolta.

    Ik heb mij nooit gerealiseerd dat dit optel-tekentje ook "Sigma"zou
heten,terwijl het ook nog een merknaam voor Fotografisch materiaal
blijkt te zijn. Dat valt mij nu wel op.
    Nu kan ik in elk geval weer verder met de budget-opstelling,nadat ik
zelf de fout maakte om teveel aan de Rechterkant te zoeken,terwijl het
aan de linkerkant stond.

    In Excel stond het meer rechts maar nu zie ik dus dat het in Calc
meer links staat en dat verschil maakte mij dus een beetje in de war.
Dat verschil hou ik nu wel beter in de gaten.
    Nu ben ik er dus wel uit en ik groet je vriendelijk. /*Anton Doove*/.

Op 26-1-2013 15:52, Dharma Singh schreef:

> Bedoelt u *Sigma*?
> Beeld -> Formulebalk
>

> Op 26 januari 2013 15:49 schreef Anton Doove <[hidden email]> het
> volgende:

H. Harmsen H. Harmsen

Re: Vraag over optellen in Calc.

Op 26 januari 2013 16:25 schreef Anton Doove <[hidden email]> het
volgende:

>    Ik heb mij nooit gerealiseerd dat dit optel-tekentje ook "Sigma"zou
> heten,terwijl het ook nog een merknaam voor Fotografisch materiaal blijkt
> te zijn. Dat valt mij nu wel op.

Beste Anton,

Sigma is (net als gamma) een letter uit het Griekse alfabet, vergelijkbaar
met onze 's'.
In de wiskunde is het het symbool voor een som.
Vandaar dus dit teken in Calc (en Excel)

Groet,
Harry Harmsen
Assen

Anton Doove Anton Doove

Re: Vraag over optellen in Calc.

*Beste Theo*. Het bleek dat ik "met mijn neus" keek,want ik vond het
toch later op links van de menubalk,terwijl ik eerst teveel naar rechts
keek,zoals dat bij Excel het geval was.
   Bij Calc staat dat teken dus aan de linkerkant,waar ik vergat te
kijken omdat ik eigenlijk die Excel gewend was te gebruiken en dat werkt
dus misleidend,zoals ik nu ervaar.

   Toch dank ik jou voor je reactie,ook al was Dharma Singh je net even
voor met een andersluidende reactie,waarvoor ik hem ook vriendelijk dankte.
   Vriendelijke groeten van /*Anton Doove.*/

Op 26-1-2013 15:57, Theo van Nunen schreef:

> [...]
> Deze staat onder; beeld -> werkbalken -> en vink dan formulebalk aan.
> Het teken ziet er uit als een hoofdletter M links op zijn kant.

Anton Doove Anton Doove

Re: Vraag over optellen in Calc.

*Beste Harry. *Ook jou dank ik voor je waardevolle reactie.  De *som*
van Sigma voor de Lenzen was toen in de vorige eeuw wel *lager* dan die
bij Minolta.:-D
    Dat was in de periode dat ik nog werk had bij mijn werkgever *tot
*1999. Daarna kon ik niets meer kopen op Fotografisch gebied en nu
helemaal niet.

    Mijn budget laat het niet meer toe en ik kom ook weinig buiten om
ergens heen te gaan,maar die reden bespaar ik je graag en is Off Topic
in deze groep.
    Je reactie vind ik beslist interessant,waarvoor ik je dank met
vriendelijke groeten. /*Anton Doove.*/

Op 26-1-2013 16:39, H. Harmsen schreef:

> [...]
> met onze 's'.
> In de wiskunde is het het symbool voor een som.
> Vandaar dus dit teken in Calc (en Excel)

Dharma Singh Dharma Singh

Re: Vraag over optellen in Calc.

Beetje Off Topic, maar toch:

Lens wordt bij fotgrafie in het Nederlands vaak gebruikt in plaats van
objectief. Een fotografisch objectief bestaat uit meerdere lenzen.

Σ is een kapitaal [hoofdletter]

Bron: *Wikipaedia*

De *sigma* (hoofdletter Σ, onderkast σ, Grieks: *σιγμα*) is de 18e letter
van het Griekse alfabet <https://nl.wikipedia.org/wiki/Grieks_alfabet>.

De sigma wordt uitgesproken als /s/, zoals in *s*lang.

De sigma heeft twee kleine letters: σ en ς. ς wordt alleen gebruikt aan het
eind van een woord; σ in alle andere gevallen.

σ' is het Griekse cijfer <https://nl.wikipedia.org/wiki/Griekse_cijfers>voor
200 <https://nl.wikipedia.org/wiki/200_%28getal%29> en ,σ voor 200
000<https://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=200000_%28getal%29&action=edit&redlink=1>.
ς' is onder andere het Griekse
cijfer<https://nl.wikipedia.org/wiki/Griekse_cijfers>voor
6 <https://nl.wikipedia.org/wiki/Zes> en ,ς voor
6000<https://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=6000_%28getal%29&action=edit&redlink=1>(een
komma voor de letter geeft een duizendtal aan).
 Natuurkunde

In de natuurkunde <https://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurkunde> wordt de
kleine letter sigma (σ) wordt vaak gebruikt om een
spanning<https://nl.wikipedia.org/wiki/Mechanische_spanning>in een
materiaal aan te geven, zoals de
normaalspanning <https://nl.wikipedia.org/wiki/Normaalspanning> in een
materiaal, de oppervlaktespanning<https://nl.wikipedia.org/wiki/Oppervlaktespanning>op
een vloeistof of de
grensvlakspanning <https://nl.wikipedia.org/wiki/Grensvlakspanning> tussen
twee metalen voorwerpen. Ook wordt het gebruikt voor het
golfgetal<https://nl.wikipedia.org/wiki/Golfgetal>(repetentie).
 Wiskunde

In de wiskunde <https://nl.wikipedia.org/wiki/Wiskunde> is de hoofdletter Σ
het sommatieteken <https://nl.wikipedia.org/wiki/Sommatie>: het symbool
voor een som <https://nl.wikipedia.org/wiki/Optellen> van gelijksoortige
termen. De kleine letter σ geeft vaak aan dat een bekend "eindig" begrip
wordt veralgemeend of versterkt tot een aftelbaar
oneindige<https://nl.wikipedia.org/wiki/Aftelbare_verzameling>variant
van dat begrip. Voorbeelden:
sigma-algebra <https://nl.wikipedia.org/wiki/Sigma-algebra> als versterking
van algebra van
verzamelingen<https://nl.wikipedia.org/wiki/Algebra_van_verzamelingen>,
of een sigma-lokaal-eindige
basis<https://nl.wikipedia.org/wiki/Sigma-lokaal-eindige_basis>(van
een topologische
ruimte <https://nl.wikipedia.org/wiki/Topologische_ruimte>) als aftelbare
vereniging van lokaal eindige verzamelingensystemen. Ook wordt de kleine
letter sigma gebruikt voor de
standaardafwijking<https://nl.wikipedia.org/wiki/Standaardafwijking>bij
de kansberekeningen.
 Chemie

In de chemie <https://nl.wikipedia.org/wiki/Chemie> wordt de kleine letter
σ gebruikt om een type binding aan te geven die gevormd is door
hybridisatie<https://nl.wikipedia.org/wiki/Hybridisatie_%28natuurkunde%29>.
De hoeveelheid aangegane verbindingen is daarvan afhankelijk. Een
σ-binding<https://nl.wikipedia.org/wiki/%CE%A3-binding>heeft één regio
van overlap en wordt daarom altijd gevormd. Een
π-binding <https://nl.wikipedia.org/wiki/%CE%A0-binding> heeft daarentegen
twee regio's van overlap. Zo ontstaat het bijvoorbeeld dat een C-C binding
bestaat uit één σ-binding en een C=C bestaat uit één σ-binding en één
π-binding.

AC AC

UNSUBCRIBE?

Dharma Singh Dharma Singh

Re: UNSUBCRIBE?

Lege mail naar:  [hidden email]

eventueel met unsubscribe als onderwerp

Bert Bert

Re: UNSUBCRIBE?

Op 29-1-2013 22:14, Dharma Singh schreef:
> Lege mail naar:  [hidden email]
>
> eventueel met unsubscribe als onderwerp

werkt niet, al 100 keer gedaan

Re: UNSUBCRIBE?

AC wrote (29-01-13 22:01)

> Hoe kan ik 'unsubscribe' ?

zie
https://wiki.documentfoundation.org/Local_Mailing_Lists/nl#Uitschrijven.2C_afmelden

--
  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org

Freek de Kruijf Freek de Kruijf

Re: UNSUBCRIBE?

Op dinsdag 29 januari 2013 22:19:10 schreef Bert:

> werkt niet, al 100 keer gedaan

Ook met het e-mailadres waarmee je je op de lijst hebt aangemeld (subscribe)
als From-adres?

--
vr.gr.

Freek de Kruijf

AC AC

Re: UNSUBCRIBE?

Aan allen,

Om het even de wijze waarop werd ingeschreven.
Als je bij het inschrijven een webmailadres kunt ingeven dat je niet gebruikt met Outlook en je slechts kan uitschrijven via hete mailprogramma waar je mee werkt ben je gezien.

Dit is meer dan vervelend.

gr
Andre

________________________________

Re: UNSUBCRIBE?

AC wrote (01-02-13 11:37)

> [...]
> gebruikt met Outlook en je slechts kan uitschrijven via hete
> mailprogramma waar je mee werkt ben je gezien.

Volgens mij kun je alleen inschrijven met een mailadres waarmee je mail
kunt verzenden :-)
En als je met een mailadres mail kunt verzenden ... kun je op die manier
ook weer uitschrijven.
Hoe moeilijk kan het zijn ...?

--
  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org

drek drek

Re: UNSUBCRIBE?

Op 01-02-13 11:56 schreef Cor Nouws:

> [...]
> kunt verzenden :-)
> En als je met een mailadres mail kunt verzenden ... kun je op die manier

Even nog een keer mijn antwoord (de vorige werd als spam aangemerkt
(?)): je kan altijd ook je webmail gebruiken.

Groeten, André

JorenDC JorenDC

Re: UNSUBCRIBE?

Op 01-02-13 11:37, AC schreef:
> [...]
> Als je bij het inschrijven een webmailadres kunt ingeven dat je niet gebruikt met Outlook en je slechts kan uitschrijven via hete mailprogramma waar je mee werkt ben je gezien.

Vervelend: absoluut, en zeker vanuit uw standpunt bekeken ... maar
vanuit een ander standpunt bekeken: waarom is dat zo?... Ik denk dat je
het antwoord wel zelf kan raden. Als iedereen met zijn persoonlijk
emailadres anderen (met een ander emailadres) kan uitschrijven... waar
zijn we dan aan begonnen? Dan zou ik mij misschien 10x opnieuw moeten
inschrijven, omdat één of andere grapjas het nodig vond om een mailtje
te sturen om 'mijn' emailadres uit te schrijven...
En aangezien je de mailtjes aankrijgt (ah ja, waarom wil je je anders
uitschrijven), maak je nog gebruik van dat emailadres, dus lijkt
mij(/is) dat de eenvoudigste manier van identificatie.

Groet,
Joren

Re: UNSUBCRIBE?

Beste AC
U heeft zich ingeschreven voor de mailinglist. Om dit te bereiken heeft
u met behulp van één of ander programma, ik noem het "progamma P", een
e-mail gestuurd naar de mailinglist. Dat moet gebeurd zijn. En niet
alleen dat, maar u krijgt ook nog al die mailtjes van de mailinglist
(waar u vanaf wilt) én u kunt ze nog lezen ook. Daarvoor gebruikt u
wellicht weer datzelfde programma, weer "programma P".

Misschien zie ik het te simpel, maar het lijkt me erg voor de hand
liggen om "programma P" op te starten en van dááruit de annulerings-mail
te sturen. Op dezelfde wijze als waarop u de aanmeldigs-email hebt
verstuurd. Dan is het toch geregeld? Succes!

Vriendelijke groet
Pieter

AC AC

Re: UNSUBCRIBE?