Vragen i.v.m.overstap naar Windows 8.

Anton Doove Anton Doove

Vragen i.v.m.overstap naar Windows 8.

*Beste Mensen*. Momenteel *krijg* ik *L.O.Writer* *niet* meer *open* en
heb de nieuwste versie nog niet gedownload,want dat wou ik pas doen in
Windows 8 op mijn nieuwe PC.
   Op de 3 bijlagen kun je de inhoud van die 2 mappen zien,welke bij mij
staan opslagen in Programm Files op mijn huidige PC. *Misschien* is die
inhoud fout. Dat weet ik niet.
   Mijn nieuwe PC met Windows 8 staat wel al bij mij klaar,maar ik kon
het nog niet installeren,want ik dien eerst een mappen-collectie op
USB-sticks met kaartjes te plaatsen.
   Die stick en de kaartjes worden later in de nieuwe PC gestoken om de
inhoud daarvan op de juiste plek van de Harddisk te plaatsen.
   Van de Software-lijst had ik 7 screens kunnen maken welke ik in
Writer onder elkaar wou invoegen om het uit te printen,maar ik krijg
writer *niet *meer *open*.
   Toen ik klikte op het pictogram van Writer kreeg ik te lezen wat op
screen 077 staat en dat is Engels waaruit ik onmogelijk wijs kan worden.
/Wie kan mij helpen met advies?/
   Om 17.00 uur dien ik mijn PC te sluiten om te eten,waarna ik visite
krijg van mijn 2 jongere broers met hun vrouwen,dus blijft de PC
gesloten na de genoende tijd.
   Lukt het niet om *tot *17.00 uur te antwoorden,dan mag dat morgen ook
wel. Dat is *geen* probleem.  Als ik maar weet *wat *er aan te doen is
om Writer toch te openen.
   Ik kan in elk geval *geen* Engelstalige *Fatal Errors* lezen en
begrijpen,dus ik vraag om hulp en advies. /Kan ik die nieuwste versie
van L.O.nu nog downloaden?/
/*Of *beter pas op de nieuwe PC met Windows 8? /Reacties zijn van harte
welkom.  Vriendelijke groeten van /*Anton Doove*//.

/

Re: Vragen i.v.m.overstap naar Windows 8.

Hai Anton,

Zo'n "overstap" is soms heel eenvoudig maar soms loop je tegen
onverwachte dingetjes aan. Dan is het fijn om even met iemand van
gedachten te kunnen wisselen.
Hier in Tilburg hebben we een organisatie (eigenlijk wel meer dan één)
waar je als oudere kunt vragen om hulp. Ook met je computer. Ze regelen
dan een vrijwilliger. Ik weet dat het hier kan en gebeurt. Misschien is
dat in jouw omgeving ook zo. Je zou eens kunnen rondvragen bij je kennissen.
Het werkt niet zo makkelijk op deze mailinglist. Het zijn ook lang niet
allemaal LibreOffice-problemen waar je mee te maken krijgt.

Als ik je vraag hieronder lees, weet ik niet zo goed waar ik zou moeten
beginnen (bijlagen komen ook niet mee op de lijst). Ik denk dat je de
leden van de mailinglist MAAR OOK JEZELF een boel tijd en energie kan
besparen door te vragen of er niet iemand is die "één op één" hulp kan
geven.
Ik hoop dat ik het juiste advies gegeven heb. En ik hoop dat je er iets
mee kan.
Pieter

Op 11-09-13 15:59, Anton Doove schreef:

> [...]
> harte welkom.  Vriendelijke groeten van /*Anton Doove*//.
>

> /

Re: Vragen i.v.m.overstap naar Windows 8.

Hoi Anton

Gewoon de nieuwste versie van LO op je nieuwe pc downloaden en installeren.
En dan is volgens mij je probleem opgelost.

Succes, Kees

Op 11 september 2013 17:57 schreef pieter kristensen <
[hidden email]>:

> [...]
>

> Op 11-09-13 15:59, Anton Doove schreef:
>
>  *Beste Mensen*. Momenteel *krijg* ik *L.O.Writer* *niet* meer *open* en

Anton Doove Anton Doove

Re: Vragen i.v.m.overstap naar Windows 8.

*Beste Kees Kriek. *Helaas krijg ik op mijn huidige PC niet de versie
*3.6.7* van L.O. meer open,dus ik kan de mappen-collectie nog niet op
SD-kaartjes plaatsen die bij mij
op een USB-stick staan,want die mappen-inhoud wil ik wel op de nieuwe PC
invoeren,zodat ik weet wat ik eerder heb geschreven.
Ik weet niet of jij die bijlagen hebt gezien,maar 1 ervan met
*screennr.077 *toonde de melding van de *Fatal Error *in de Engelse
taal. Ik begrijp daar *niets *van.
Deze melding verscheen toen ik klikte op het pictogram van L.O.Writer om
dat te openen,wat normaal gesproken wel lukt,ook al duurt het wel lang.
Gisteren lukte het niet.
Toch heb ik die versie *3.6.7.*op mijn huidige PC nog wel nodig om die
mappen met bestanden op het SD-kaartje van de USB-stick te kunnen plaatsen.
Ik krijg echter die Writer niet open,dus kan ik niets op het kaartje
krijgen. /Is het mogelijk om deze blijkbaar defecte versie te
verwijderen en daarna dezelfde versie opnieuw te downloaden op mijn
huidige PC/?
Anders kan ik mijn bestaande LO-mappen met bestanden *niet *op het
kaartje plaatsen om later op de nieuwe PC in de voeren. Ik dien dit zelf
te doen,anders leer ik niets.
Die Zoetermeerse helper Wil v.d.Krogt is momenteel met vacantie voor 1
week,dus die zal volgende week pas kunnen reageren. Ondertussen dien ik
het toch zelf te doen.
Natuurlijk geldt dat voor zover ik weet hoe ik het zelf kan doen,maar ik
weet er te weinig van,dus raadpleeg ik jullie Team in dit geval.
Met jullie gemailde adviezen en tips kom ik best wel een heel eind
verder in kleine stap voor stap-fases.  Dat helpt best wel. Ik dank je
voor je reacties.

Vriendelijke groeten van /*Anton Doove*//*.

*//**/

Op 11-9-2013 19:03, Kees Kriek schreef:

> Hoi Anton
>
> Gewoon de nieuwste versie van LO op je nieuwe pc downloaden en installeren.
> En dan is volgens mij je probleem opgelost.
>
> Succes, Kees

drek drek

Re: Vragen i.v.m.overstap naar Windows 8.

Beste Anton,

 1. BIJLAGEN WORDEN VERWIJDERD DOOR DEZE MAILINGLIJST; WIJ KUNNEN DUS
    GEEN BIJLAGEN ZIEN.
 2. Je zegt dat je versie 3.6.7 nodig hebt. M.i. is dat niet juist.
    Normaal gesproken staat in de map 'Program Files' de installatie van
    LibreOffice (en alle andere programma's). In de map 'Mijn
    Documenten' of kortweg 'Documenten' staan normaal gesproken jouw
    eigen gemaakte documenten. Om te migreren naar een nieuwe computer,
    dien je alle programma's (en dus ook LibreOffice) opnieuw te
    installeren. Dit kan dus elke versie zijn die je wilt. Daarna kan je
    je eigen documenten via een usb-stick of iets dergelijks overzetten.
    Programma's kun je niet via een usb-stick overzetten.

Groeten, André

Op 12-09-13 12:13 schreef Anton Doove:

> [...]
> voor je reacties.
>
> Vriendelijke groeten van /*Anton Doove*//*.

Anton Doove Anton Doove

Re: Vragen i.v.m.overstap naar Windows 8.

*Beste Drek.* Ik heb niet *gezegd *dat ik die versie nodig heb,*maar* ik
heb het *gevraagd **of *dat *mogelijk* is,omdat ik die *Writer* *niet*
meer *open* krijg.
    Inderdaad staat *L.O*.bij mij in Program Files *als
Programma*,terwijl ik in Mijn Documenten de *mappen *voor
*Writer*,*Calc* en *Impress *heb staan.
    Uiteraard gaat het *Programma *L.O.bij mij *niet* op de stick,maar
*wel *de *mappen *met gemaakte bestanden.
    Jij bedoelt wellicht,dat die huidige versie niet meer open
hoeft,want die nieuwe versie op de nieuwe PC gaat dan wel open als ik
klik op het gewenste pictogram.
/Klopt het zo,wat ik nu denk? /De mappen kan ik vanuit Mijn Documenten
wel alvast op het SD-kaartje in de stick plaatsen. Die USB-stick gaat
later in de nieuwe PC.

    Ik heb in de map *Writer* nog 7 screens staan met inhoud van de
Software-lijst,welke ik onder elkaar wil plaatsen op die A4-vellen om
uit te printen en naast mij neerleggen.
    Op die geprinte screens kan ik dan zien *welke *programma`s ik in de
nieuwe PC onder W8 wil downloaden.  Dat lukt echter niet,want ik krijg
Writer niet open.
    Daardoor kan ik die screens niet onder elkaar invoegen op die witte
vellen,zodat ik 1 lange screen-lijst krijg om uit te printen. Dat was
mijn bedoeling.
    Ik vrees dus dat ik dit niet goed heb uitgelegd,maar dat verneem ik
heel graag van jou en ik groet je vriendelijk. /*Anton Doove*/.

drek drek

Re: Vragen i.v.m.overstap naar Windows 8.

Beste Anton,

Zeg maar André tegen drek.
Natuurlijk is het mogelijk om 3.6.7 te downloaden en te installeren. Ik
hoop, dat als je 3.6.7 over de bestaande versie heen installeert, de
foutmelding(en) weggaan. Ik verwacht dat het verwijderen (via het
configuratiescherm) niet zal lukken vanwege die foutmeldingen.

3.6.7 opnieuw downloaden: ga naar http://nl.libreoffice.org/download/ en
kies onder de drie groene knoppen versie 3.6.7 (de derde zin onder de
drie grote knoppen). De grote knoppen zijn nu veranderd en je kan daar
nu op klikken. Nu wordt 3.6.7 gedownload.

Groeten, André

Op 12-09-13 14:08 schreef Anton Doove:

> [...]
>    Ik vrees dus dat ik dit niet goed heb uitgelegd,maar dat verneem ik
> heel graag van jou en ik groet je vriendelijk. /*Anton Doove*/.

Maarten Vis Maarten Vis

Re: Vragen i.v.m.overstap naar Windows 8.

Met de free versie van Revo Uninstaller lukt het vast en zeker om een
oude versie helemaal weg te krijgen. Google op 'revo uninstaller'
Groet,
Maarten
Op 12-09-13 15:43, drek schreef:

> [...]
> de drie grote knoppen). De grote knoppen zijn nu veranderd en je kan
> daar nu op klikken. Nu wordt 3.6.7 gedownload.

drek drek

Re: Vragen i.v.m.overstap naar Windows 8.

[offtopic] Wat ben ik toch blij dat ik geen Windows gebruik... ;-)
[/offtopic]

Groeten, André

Dharma Singh Dharma Singh

Op 12 september 2013 16:30 schreef drek <[hidden email]>:

> [offtopic] Wat ben ik toch blij dat ik geen Windows gebruik... ;-)
> [/offtopic]

[ot] Dit soort opmerkingen hoor ik vice versa al bijna dertig jaar.
Misschien eens *windows* openzetten en frisse wind laten waaien? [/ot]

Re: Vragen i.v.m.overstap naar Windows 8.

Hi Anton

Zoals André al heeft uitgelegd kun je gewoon LO 3.6 nog downloaden.
Volg zijn instructie en dan download je het installatie programma.
Als je het dan installeert kies je voor 'repareren'
Daarna zou het weer moeten werken.
Je kunt overigens ook de bestanden via de verkenner op een usb-stick
zetten. Dan heb je LO helemaal niet nodig.

Ennuh... Windows valt best wel mee ;-))

Groeten en succes, Kees

2013/9/12 Dharma Singh <[hidden email]>

> [ot] Dit soort opmerkingen hoor ik vice versa al bijna dertig jaar.
> Misschien eens *windows* openzetten en frisse wind laten waaien? [/ot]

Anton Doove Anton Doove

Re: Vragen i.v.m.overstap naar Windows 8.

*Beste Kees en Andrè. *Het is mij inderdaad gelukt om die versie
3.6.7.opnieuw te downloaden en te installeren. Het lukte nog net voordat
ik ging eten en TV-journaals kijken.
Ik kon het jullie dus nu pas laten weten evenals het feit dat ik die
Writer nu wel open krijg,ook al ging dat niet zo vlug,maar het ging open
en kan in de map aan de slag.
Wat ik wou met die screens in writer om ze onder elkaar de plaatsen tot
1 lange Software-lijst lukte echter nog niet. De screens zijn te groot
om er 2 op 1 vel te krijgen.
Als ik ze in Irfanview ga halveren,zijn ze nauwelijks meer te lezen,dus
ik heb ze maar 1 voor 1 uitgeprint en maak er een dunne paperback van:-D
,om te raadplegen.
Zolang ik nog niet alles klaar heb voor gebruik op de nieuwe PC,kan ik
Writer nog wel gebruiken voor meer notities die mee gaan op de USB-stick.
Ik dank jullie voor je waardevolle reacties en ga nu bij een andere
mailgroep de reacties lezen. Ik groet jullie vriendelijk. /*Anton Doove*/.

Op 12-9-2013 18:32, Kees Kriek schreef:

> [...]
> Je kunt overigens ook de bestanden via de verkenner op een usb-stick
> zetten. Dan heb je LO helemaal niet nodig.

Maarten Vis Maarten Vis

Re: Vragen i.v.m.overstap naar Windows 8.

[offtopic] Gebruik W7(op laptop) en mijn favo iMac.[/offtopic]
Maarten

Op 12-09-13 16:30, drek schreef:

> [offtopic] Wat ben ik toch blij dat ik geen Windows gebruik... ;-)
> [/offtopic]
>
> Groeten, André

J Rabbinge J Rabbinge

Re: Vragen i.v.m.overstap naar Windows 8.

Dag saam

Mooi he zo'n iMac en ook geen problemen met L.O.

J Rabbinge
[hidden email]

Op 12 sep. 2013, om 21:34 heeft Maarten Vis <[hidden email]> het volgende geschreven:

> [offtopic] Gebruik W7(op laptop) en mijn favo iMac.[/offtopic]
> Maarten

> All messages sent to this list will be publicly archived and cannot be deleted

Hans van der Leeuw Hans van der Leeuw

Re: Vragen i.v.m.overstap naar Windows 8.

Zo langzamerhand is deze vraag off-topic.
Graag verwijderen.
Hans van der Leeuw