Wachtwoord

Paul en Agnes Paul en Agnes

Wachtwoord

Dag allemaal

Ik ben gebruiker van LINUX MINT MAYA.
Telkens ik updates heb, moet ik een wachtwoord geven. Dat heb ik uiteraard.

Maar, wat ik zou wensen is een wachtwoord om toegang tot de computer te hebben.
Mijn eenvoudige vraag luidt: hoe doe je dat, zo'n (persoonlijk) wachtwoord instellen?

Dank.

Paul

Hans van der Leeuw Hans van der Leeuw

Re: Wachtwoord

Beste Paul en Agnes,

Klik op de knop "Menu" links-onder op het startscherm.
Kies "Configuratiescherm".
Klik op het scherm Configuratiecentrum op de optie "Gebruikers en groepen"
Dan opent zich een scherm Gebruikersinstellingen.

Daar kunt u het een en ander wijzigen naar uw wens.
Ik hoop dat het werkt.

Groeten,  Hans

> [...]
> hebben.
> Mijn eenvoudige vraag luidt: hoe doe je dat, zo'n (persoonlijk) wachtwoord

hervé-2 hervé-2

Re: Wachtwoord

Beste Hans,
Uw mail voor "beste Paul en Agnes" is bij beste "hervé" terechtgekomen.  Is
niet de eerste maal. Spijtig heb ik uit uw antwoord niets nieuws geleerd.
Geen probleem echter. Missen is ook menselijk. Goddank.
mvg.
hervé

> [...]

> hebben.
> Mijn eenvoudige vraag luidt: hoe doe je dat, zo'n (persoonlijk) wachtwoord

deleted

-----
Geen virus gevonden in dit bericht.
Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
Versie: 2015.0.5736 / Virusdatabase: 4299/9210 - datum van uitgifte:
03/02/15

Ad Rienks Ad Rienks

Re: Wachtwoord

Beste Hervé,

Niet de eerste maal; als u geen mail meer wilt ontvangen: afmelden
via: Unsubscribe
instructions: E-mail to [hidden email]

Met vriendelijke groet,
Ad Rienks

Op 2 maart 2015 14:41 schreef hervé <[hidden email]>:

> [...]
> Geen virus gevonden in dit bericht.
> Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
> Versie: 2015.0.5736 / Virusdatabase: 4299/9210 - datum van uitgifte:

Paul en Agnes Paul en Agnes

Re: Wachtwoord

Dag Hans
Op mijn startscherm vind ik onderaan 'Start'. Ik neem aan dat 'Start' een andere naam zal zijn voor 'Menu'.
Ik vind 'Configuratiescherm' niet. Bijgevolg de andere verwijzingen (Gebruikersgroepen, Gebruikersinstellingen) ook niet.
Wat in de buurt komt is 'Terminalvenster'.
Daar zou ik met behulp van 'Passwd' wel mijn wachtwoord dat nodig is om nieuwe updates te installeren kunnen wijzigen. Maar daar heb ik geen behoefte aan.
Ik wens alleen een wachtwoord in te voeren wat toegang verleent tot mijn eigen computer.
Kunt u mij helpen?
In elk geval nu al van harte bedankt voor uw eerste antwoord.

Paul

> [...]

> hebben.
> Mijn eenvoudige vraag luidt: hoe doe je dat, zo'n (persoonlijk) wachtwoord

Helaas houdt hier mijn kennis op.
Kijk eens op de Mint fora. Of anders de Ubuntu fora, tenslotte is Mint
gebaseerd op Ubuntu. Succes, Hans
 Op 2 mrt. 2015 15:23 schreef "Paul en Agnes" <[hidden email]>:

> [...]
> eigen computer.
> Kunt u mij helpen?
> In elk geval nu al van harte bedankt voor uw eerste antwoord.

Jan_Kol Jan_Kol

Re: Wachtwoord

Omdat ik op dit moment alleen over Ubuntu beschik hier hoe je met een
wachtwoord om kunt gaan.  Helemaal geen wachtwoord wil volgens mij niet
maar je zou kunnen overwegen - als je de enige gebruiker van die
computer bent - een één teken wachtwoord te gebruiken.  Zo heb ik op een
Ubuntu computer de zaak geregeld.  In de schermafdruk kun je zien hoe
dat gaat (volg de cijfers).

Succes,

Jan

Paul en Agnes schreef op 02-03-15 om 13:48:

> [...]
> Mijn eenvoudige vraag luidt: hoe doe je dat, zo'n (persoonlijk) wachtwoord instellen?

Jan_Kol Jan_Kol

Re: Wachtwoord

Oeps vraag niet goed gelezen.... je wilt een wachtwoord moeten ingeven
als de computer aan wordt gezet om er toegang toe te krijgen.  Dan moet
je onder 4 in de schermafdruk de schakelaar voor automatisch aanmelden
op "Uit" zetten

Jan Koll schreef op 02-03-15 om 18:48:

> [...]
> computer bent - een één teken wachtwoord te gebruiken. Zo heb ik op
> een Ubuntu computer de zaak geregeld.  In de schermafdruk kun je zien

Paul en Agnes Paul en Agnes

Re: Wachtwoord

Dag Jan

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik vind helaas die 'Schermafdruk' niet.
Ligt dat aan mij?

Hartelijk

Paul

> [...]

> computer bent - een één teken wachtwoord te gebruiken. Zo heb ik op
> een Ubuntu computer de zaak geregeld.  In de schermafdruk kun je zien

HarryH HarryH

Re: Wachtwoord

CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.
Paul en Agnes Paul en Agnes

Re: Wachtwoord

Dag Hans

Bedankt.
Ik zal zien wat ik kan vinden.

Paul

> [...]

> eigen computer.
> Kunt u mij helpen?
> In elk geval nu al van harte bedankt voor uw eerste antwoord.

Jan_Kol Jan_Kol

Re: Wachtwoord

Excuses, wist ik niet maar( komt meer voor  bij mailgroepen).
Hier de plek waar ik de schermafdruk plaatste:
http://sterntje.nl/02-03-15-Ununtu-ww-wijzigen.jpg

Jan

Paul en Agnes schreef op 02-03-15 om 19:37:

> Dag Jan

> [...]

Paul en Agnes Paul en Agnes

Re: Wachtwoord

Dag Jan