Writer

Bart Kuijer Bart Kuijer

Writer

Momenteel ben ik bezig met de vertaling van een Drents dialectboek naar
het Nederlands. Daarvoor gebruik ik nu Word.
Windows7 gaat naar Windows 10 en daarmee Office -dus ook Word- naar de
cloud. Maar ik wil baas blijven in eigen b.. (euh) computer. Dus wil ik
naar LibreOffice Writer.
De fonts die ik gebruikte in Word  -Calibri en Constantia- heb ik
inmiddels ook in LibreOffice kunnen installeren.
Maar nu houd ik een probleem over waar ik nog niet uit kom; hopelijk
weet iemand hier de oplossing.
De paginakleur die ik gebruik is geelachtig; dat geldt dus voor de
gehele pagina ( wil je zien hoe dat er uitziet; download dan het bestand
Harm-4.pdf dat te vinden is op members.ziggo.nl/bart.kuijer. Je kunt het
als een boek lezen op de iPad met iBook, op een Samsung Galaxy met de
app EB of gewoon op de pc met een pdf-reader. Je ziet dan het boek voor
zover door de tekstcorrector vrijgegeven)
Laad ik de docx versie van het bestand in Writer dan is niet de gehele
pagina geel; de kaders (voor, boven, achter, onder) blijven wit; alleen
het gedeelte waarin de tekst kan worden geschreven is geel. Dat blijft
zo als ik er een .pdf van maak.
Wie weet de oplossing?

Bart

Barend Jonker Barend Jonker

Re: Writer

Beste Bart,

Je opmaak in Writer kent in hoofdzaak 2 opmaakprofielen: paginaopmaak en
alineaopmaak
De door jou gebruikte paginaopmaak kun wijzigen,
zet de marge op 0 en achtergrondkleur geel
De door jou gebruikte alineaopmaak geef je de juiste marges.....

Succes,
Barend

Bart Kuijer schreef op 22-9-2015 21:12:

> [...]
> pagina geel; de kaders (voor, boven, achter, onder) blijven wit;
> alleen het gedeelte waarin de tekst kan worden geschreven is geel. Dat

spidey-westland spidey-westland

omzetten

Beste gebruikers,

Ik dacht dat ik een nederlandstalige versie van LO had gedownload en
daarna geinstalleerd (Linux versie)

Nu zie ik dat dit in het Engels is.

Hoe kan ik dit omzet naar Nederlands

mvg

Wim

Guy Voets Guy Voets

Re: omzetten

Hallo Wim,

Op de downloadpagina van LibreOffice kan je de vertaling van de interface
downloaden en die installeren:
http://www.libreoffice.org/download/libreoffice-fresh/?version=5.0.1

succes!
--
Guy
using LibO 5.0.1 on a iMac Intel Yosemite 10.10.5

Op 23 september 2015 14:01 schreef Spidey-Westland <[hidden email]>
:

> [...]
>
> Wim

Guy
using LibO 5.0.1 on a iMac Intel Yosemite 10.10.5

Ben Schmitz Ben Schmitz

Re: omzetten

ja dat kan maar LO blijft bij bijv. 'invoegen' gebruik maken van de
verkenner in de taal van je systeemsoftware.
mvh, Ben

www.ridder-ben.se

Op 23 september 2015 18:50 schreef Guy Voets <[hidden email]>:

> [...]
> >

> --
> Guy
> using LibO 5.0.1 on a iMac Intel Yosemite 10.10.5

Hallo Guy,

Bedankt.

Nog een vraagje!

Waarom is in LO versie  4.4.3.2 de muis/scroll beweging na ijlend?

Wim

Op 23-09-15 om 18:50 schreef Guy Voets:
> Hallo Wim,
>
> Op de downloadpagina van LibreOffice kan je de vertaling van de interface
> [...]

Noodkreet "Achtergrond verdwenen"

Hallo Forum,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem.

Ik heb een document gemaakt met Writer. Dit document is voorzien van een
achtergrond als "bitmap" plaatje.

Omzetten naar pdf geeft geen probleem.

Als ik dit document opsla als word docx document dan is de achtergrond
verdwenen.

Hoe moet ik dat oplossen?

mvg

Wim ter Haar

Ben Schmitz Ben Schmitz

Re: omzetten

geen idee (hen die versie nooit gehad) maar vind LO Writer in zijn totaal
traag reageren.
mvh, Ben

www.ridder-ben.se