afdrukweergave wisselen Ctrl-Shift-O

Ik werk op dit moment met LO 6.3.0.0. In het menu /Bestand van Writer zie ik daar de ingang "afdrukweergave wisselen".
Dit komt op mij wat ongemakkelijk over: is er dan nog een andere afdrukweergave die aan de beurt kan komen? Wanneer de afdrukweergave geopend is zie je wel heel duidelijk: Afdrukvoorbeeld sluiten.
Dat vind ik duidelijk.
Het zou n.m.m. beter zijn om het "afdrukweergave wisselen" te vervangen door "afdrukweergave" of "afdrukweergave openen". Misschien zijn er ook onder ons die het niet netjes vinden dat het èn "afdrukweergave" en "afdrukvoorbeeld" heet.
Pieter

Re: afdrukweergave wisselen Ctrl-Shift-O

Hoi Pieter,

pieter wrote on 6/28/19 8:33 AM:
> Ik werk op dit moment met LO 6.3.0.0. In het menu /Bestand van Writer

AH leuk :)

> zie ik daar de ingang "afdrukweergave wisselen". Dit komt op mij wat
> ongemakkelijk over: is er dan nog een andere afdrukweergave die aan
> de beurt kan komen?

Het heet in het Engels nog steeds "Print preview". Was het vroeger niet
Afdrukvoorbeeld of zo?

> [...]
> door "afdrukweergave" of "afdrukweergave openen". Misschien zijn er
> ook onder ons die het niet netjes vinden dat het èn "afdrukweergave"

Afdrukvoorbeeld lijkt met correct.
Het is een beetje lastig soms met vertalen denk ik. Door diverse
oorzaken komen er zo nu en dan teksten die al vertaald waren, weer naar
voren als te vertalen. En als de context dan niet duidelijk is, wordt
het soms moeilijk.

Dus: top dat je het meldt; het is een grote steun :) !

Cor Nouws wrote on 6/28/19 8:47 AM:

> Afdrukvoorbeeld lijkt met correct.

Heb het gecorrigeerd in Pootle.

Ter info: het was keyID WqHv4

En leuk: zoek je op 'Afdrukweergave wisselen'
dan vindt je ook keyID = GM8z. Engels: 'Toggle Print Preview'
En je leest de Context: GenericCommands.xcu
..GenericCommands.UserInterface.Commands..uno:PrintPreview TooltipLabel
value.text
Dus die is voor de tooltips :)

Re: afdrukweergave wisselen Ctrl-Shift-O

Hi Cor

Wat heb je wel en wat niet aangepast?
We moeten na een update de handleidingen er namenlijk op aanpassen.

Groetjes, Kees

Op vr 28 jun. 2019 08:56 schreef Cor Nouws <[hidden email]>:

> [...]
> value.text
> Dus die is voor de tooltips :)
>
> vr. groet,
> Cor
>
> --
> Cor Nouws
> GPD key ID: 0xB13480A6 - 591A 30A7 36A0 CE3C 3D28  A038 E49D 7365 B134 80A6
> - vrijwilliger https://nl.libreoffice.org
> - volunteer https://www.libreoffice.org
> - Member Board The Document Foundation
> - http://www.nouenoff.nl / https://www.mijncloudoffice.nl

Re: afdrukweergave wisselen Ctrl-Shift-O

Hi Kees,

Kees Kriek wrote on 6/28/19 10:17 AM:
> Wat heb je wel en wat niet aangepast?

De tekst in het menu wel. De tooltip niet.

> We moeten na een update de handleidingen er namenlijk op aanpassen.
:)

h groet,