cel gebruik

Paul Strucks Paul Strucks

cel gebruik

Beste Calc gebruikers,
tot kort geleden gebruikte is Excel voor mijn planning werkzaamheden. Nu
overgestapt op Calc.
Het is nog even wennen, vooral de namen van de functies, maar alles moet
stap voor stap goed komen.
Mijn grootste probleem is tot nu eigenlijk de macro's. Daar moet ik nog
wat op verzinnen..............
Nu even een urgent ander probleempje:
Soms moet je in een oud spreadsheet wat aanpassen. Het is dan nuttig te
kunnen zien of een cel ergens in een formule wordt gebruikt?
Bestaat die optie in Calc?
--
Met dank en groet,
*/Paul Strucks/*

VLB1 VLB1

Re: cel gebruik

Beste Paul,

Ik weet niet of er een geavanceerde methode is, maar je kan ook het volgende doen.
Formule begint altijd met een '=' , waardoor je met zoekfunctie hierop kan zoeken.

Mogelijk heb je hier wat aan.

groet Frank

Sent from mobiel

Re: cel gebruik

Beste Paul

Voor de functies is er een mooi werkdocument.
Dit staat op ODF-Athors in de map werkdocumenten.
Hierin staan de functies van Excel (Engels en Nederlands) en de vervangende
functie hiervoor in Calc.
Dit is de link naar het bestand:
https://www.odfauthors.org/libreoffice/nederlands/werkdocumenten/functies-in-calc-2017-05-21/view

Groeten, Kees

Op 9 juli 2018 om 14:36 schreef <[hidden email]>:

> [...]
> volgende doen.
> Formule begint altijd met een '=' , waardoor je met zoekfunctie hierop kan

Paul Strucks Paul Strucks

Fwd: Re: [nl-users] cel gebruik

Heren, dank voor het meedenken.
Wellicht heb ik mijn vraag niet goed verwoord, maar inmiddels heb ik
zelf het antwoord gevonden:
onder Extra heb ik de 'voorgangers' en 'afhankelijkheden' gevonden - dat
was wat ik zocht.
Overigens is het lijstje van Kees erg nuttig, want ik werkte in het
verleden met een engelse versie van Excel, en dan is het lastig om het
juiste equivalent in de nederlandse versie van Calc te vinden......
> [...]

> volgende doen.
> Formule begint altijd met een '=' , waardoor je met zoekfunctie hierop kan

Winfried Donkers-4 Winfried Donkers-4

RE: Re: [nl-users] cel gebruik

Paul,

> Overigens is het lijstje van Kees erg nuttig, want ik werkte in het
> verleden met een engelse versie van Excel, en dan is het lastig om het
> juiste equivalent in de nederlandse versie van Calc te vinden......

Onder Extra - Opties - LibreOffice Calc - Formule kan je een vinkje zetten bij 'gebruik Engelse functienamen'. Wel even LibreOffice herstarten na zetten/weghalen vinkje.

Winfried

Alex Plantema Alex Plantema

Re: cel gebruik

Op maandag 9 juli 2018 15:00 schreef Kees Kriek:

> [...]
> Dit staat op ODF-Athors in de map werkdocumenten.
> Hierin staan de functies van Excel (Engels en Nederlands) en de

Die is kennelijk gebaseerd op de lijst die ik op 20 mei 2016 heb gestuurd.
Maar er zijn nogal wat fouten ingeslopen: bij het verticaal zoeken zijn de dollartekens vergeten.
Dat het meestal goed gaat komt doordat beide lijsten alfabetisch staan.
Namen met een spatie erachter worden niet gevonden.
Vreemd dat er op het eerste tabblad minder functies staan dan op het laatste.

Alex.

Rob Westein-3 Rob Westein-3

Re: RE: Re: [nl-users] cel gebruik

Hee, dat is een handige optie! Thanks!

/Rob

VLB1 VLB1

RE: Re: [nl-users] cel gebruik

Dat is zeker een handige optie, thanks.

groet Frank

Sent from mobiel

> [...]

Onder Extra - Opties - LibreOffice Calc - Formule kan je een vinkje zetten bij 'gebruik Engelse functienamen'. Wel even LibreOffice herstarten na zetten/weghalen vinkje.

Hi Alex

Het is een onderhanden document.
Wijzigingen en aanvullingen zijn altijd welkom.

Groeten, Kees