cellen tellen met bepaalde tekst

Peter-3 Peter-3

cellen tellen met bepaalde tekst

Hallo

ik heb een probleempje met het optellen van cellen, met bepaalde tekst, uit verschillende werkbladen
vb
werkblad 1 cel a1 bevat "vd"
werkblad 2 cel a1 bevat "10"
werkblad 3 cel a1 bevat "sa"
werkblad 4 cel a1 bevat "vd"
enz.

hoe maak ik de formule om te weten hoeveel maal "vd" voorkomt op een apart werkblad
heb het al geprobeerd met aantalarg maar dat telt alles

Met vriendelijke groeten
Peter Zaman

VLB1 VLB1

Re: cellen tellen met bepaalde tekst

Beste Peter,

Je zou het volgende kunnen doen:

=AANTAL.ALS(Blad1!A1;"vd")+AANTAL.ALS(Blad2!A1;"vd")+AANTAL.ALS(Blad3!A1;"vd")+AANTAL.ALS(Blad4!A1;"vd")

groet Frank

Peter schreef op 2016-06-03 15:13:

> [...]
> apart werkblad
> heb het al geprobeerd met aantalarg maar dat telt alles

Peter-3 Peter-3

Re: cellen tellen met bepaalde tekst

ja dat lukt en dat wist ik wel maar het gaat over +-54 werkbladen
dus eigenlijk moest mijn vraag zijn is er geen kortere oplossing?
bvb =aantal.als(blad1.a1:blad4.a1;"vd")
met de functie som werkt dit om dan de waarde in de ceel blad1 a1 tot en met blad4 a1 op te tellen.
maar met tekst krijg ik dat niet klaar, kan misschien aan een simpel iets liggen maar het lukt niet

Met vriendelijke groeten
Peter Zaman

> [...]

> apart werkblad
> heb het al geprobeerd met aantalarg maar dat telt alles

Lamont J Lamont J

Re: cellen tellen met bepaalde tekst

aantallen tellen die aan voorwaarden gebonden zijn kan je met
databasefuncties doen je moet dan ergens een criterium formuleren en dat
gebruiken in je DBformule
groetjes
Julien