conversie excel naar LO

H.J.Velo H.J.Velo

conversie excel naar LO

*Graag aandacht voor het volgende:

*

*Vragen en wensen.*

**

Vraag1. Een werkblad gemaakt met libreoffice op een PC met windows als
besturings system werkt dat ook op een Apple (Mac) PC?

*Wensen.*

Ik heb een aantal jaren geleden in Excel een programma gemaakt voor het
berekenen van de besnaring van piano's en vleugels. Op een paar punten
na werkt dit ook met Libreoffice.

1. InExcel2003 is het mogelijk om in de taakbalk een knop waarden
plakken aan te brengen, en deze knop een bepaalde kleur te geven (b.v.
groen) om deze knop duidelijk herkenbaar te maken. Ook de knop kopiëren
kan een kleur (B.V. rood) worden gegeven.

 2. In het programma moeten de *_waarden_* uit een kolom gekopieerd
    worden naar een andere kolom. Dit is een itererend proces. In Excel
    gebeurt dit door de waarden van de ene kolom te selecteren en
    vervolgens op de taakbalk de knop kopiëren aan te klikken.
    Vervolgens wordt de bovenste cel in de kolom geselecteerd waar de
    waarden naar toe moeten worden gekopieerd en een aantal maal op de
    knop waarden plakken gedrukt. Als uiteindelijk de waarden in beide
    kolommen gelijk zijn, kleuren de cellen in de kolom waar de waarden
    naar toe zijn gekopieerd groen.

In Libreoffice ontbreekt de mogelijkheid om een knop waarden plakken in
de taakbalk toe te voegen en deze  te bewerken. Bovendien werkt het
herhaalde malen het commando tekst zonder opmaak geven niet. Eerst moet
opnieuw voor de te kopiëren cellen het commando kopiëren gegeven worden.

3.In de legenda van de grafieken wordt niet de tekst aangegeven (b.v.
Trekkracht, Belasting, etc.) zoals in Excel , maar de kolom waar de
gegevens afkomstig zijn, b.v. Kolom W. Ik heb geen mogelijkheid kunnen
ontdekken om dit te veranderen. De grafieken staan op een ander blad dan
het blad waar de kolommen met gegevens staan.

  Met vriendelijke groet

Hans Velo

--
H.J. Velo
Prins Bernhardlaan 68

This transmission contains information belonging to H.J. Velo
and may be confidential and/or legally privileged. The information
is intended for use of the individual or entity named above.
If you are not the intended recipient, you are hereby notyfied that
disclosing or copying this information is strictly prohibited.
If you receive this transmission in error, please contact the sender
above.

VLB1 VLB1

Re: conversie excel naar LO

Beste Hans,

Ik heb geen antwoordt op alle vragen, maar hier alvast reactie op punt 3.
Hier ben ik in het verleden ook tegen aan gelopen en volgens mij is hier
nog geen mogelijkheid voor, maar wel wenselijk zoals jij al aan geeft.
Mogelijk dat dit als verzoek neer gelegd kan worden.

Groet Frank