[da-dansk] FOURIER-funktion

Steen Rønnow Steen Rønnow

[da-dansk] FOURIER-funktion

Hej alle

I oversættelsen af  LibreOffice Help – 6.4 text/scalc/01  er jeg nået til
91/223, der også har det lidt mere slidstærke 'Kommentar til kildestrengen':
467q3

Det handler (også) om løbenumrene 6511-17 (og muligvis længere), hvor har
oversat

FOURIER(Array, GroupedByColumns, Inverse, Polar, MinimumMagnitude)
til
FOURIER(Matrice, Grupperet_kolonnevis, Invers, Polær, Minimumsstørrelse)

Jeg er hverken fysiker eller matematiker og har heller ikke kunnet finde
noget nyttig på de danske WikiPedia-sider.

Hjælp udbedes -- jeg melder mig igen, når/hvis der dukker flere nye
funktioner op, der bør diskuteres her i vort Dansk-forum.

-----
Steen Rønnow
--
Sent from: http://document-foundation-mail-archive.969070.n3.nabble.com/Dansk-f1744063.html

Steen Rønnow
Ejnar Zacho Rath Ejnar Zacho Rath

Re: [da-dansk] FOURIER-funktion

Hej Steen

Engang i 1900-tallet (føles det i hvert fald som) blev vi enige om, at
Array hedder Matrix, ikke Matrice. Det står også på
https://wiki.documentfoundation.org/DA/Sprog

Jeg ville gerne se hjælpen til funktionen, for jeg tror, at
GroupedByColumns angiver nogle kolonner, som grupperer inputdata, og så
tror jeg, at Polar har noget at gøre med Polar angivelse af koordinater i
modsætning til x,y-koordinater. I så fald mener jeg, at det kaldes Polar på
dansk også - men det bliver bare et gæt.

Vh
Ejnar

Ejnar Zacho Rath
Kølstrup Bygade 48