[da-dansk] Fejl på da.libreoffice.org

scootergrisen scootergrisen

[da-dansk] Fejl på da.libreoffice.org

Hvor findes oversættelsen af strenge på https://da.libreoffice.org/
Synes ikke jeg kan finde "LibreOffice er en omfattende og professionel
kontorpakke" men det måske noget gammelt noget der er ændret?

https://da.libreoffice.org/foreningen/bidrag/ er links til "Medlemmer
i undermenuen men siden giver "Page Not Found".

Måske "Support"-linket skulle hedde "Forum".

https://da.libreoffice.org/shop/ står "Herunder ser du et eksempel på
et af vores produkter:" men det på billedet kan man vel ikke købe.

"Dokumentation" linket til
http://www.libreoffice.org/get-help/documentation/ men det lader til at
være en side om feedback, og på engelsk. Ville vel være bedre at linke
til https://helponline.libreoffice.org/ eller hvad der nu skal linkes til.

Der mangler også fejlsider til hvis man besøger en sider der ikke findes.
F.eks. står der "The requested page could not be found." hvis man
besøger https://da.libreoffice.org/findes-ikke

Nogen der kan rette disse ting?

[da-dansk] Re: [da-dansk] Fejl på da.libreoffice.org

Hej scootergrisen,

Se mine kommentarer inline.

/Leif

Den 8. marts 2018 kl. 19.13 skrev scootergrisen <[hidden email]>:

> Hvor findes oversættelsen af strenge på https://da.libreoffice.org/
> Synes ikke jeg kan finde "LibreOffice er en omfattende og professionel
> kontorpakke" men det måske noget gammelt noget der er ændret?

Hjemmesiden er en rodet blanding af oversatte strenge og individuelt
indhold. Teksten på forsiden er indhold som vi er nogle få personer der kan
rette.

> På https://da.libreoffice.org/foreningen/bidrag/ er links til "Medlemmer
> i undermenuen men siden giver "Page Not Found".

Menupunktet Medlemmer har jeg slettet, men der er åbenbart en cache. Jeg
holder øje med om den er væk i morgen.

> Måske "Support"-linket skulle hedde "Forum".
>
> På https://da.libreoffice.org/shop/ står "Herunder ser du et eksempel på
> et af vores produkter:" men det på billedet kan man vel ikke købe.

Menupunktet Shop har jeg slettet, men der er åbenbart en cache. Jeg holder
øje med om den er væk i morgen.

> [...]
> engelsk. Ville vel være bedre at linke til https://helponline.libreoffice
> .org/ eller hvad der nu skal linkes til.

Vi har ikke en dansk side at  lande på. Hvad gør vi? Skal vi linke til den
internationale side?

> Der mangler også fejlsider til hvis man besøger en sider der ikke findes.
> F.eks. står der "The requested page could not be found." hvis man besøger
> https://da.libreoffice.org/findes-ikke

Fixet.

> Nogen der kan rette disse ting?
>
> --
> Send en e-mail til [hidden email] for instruktioner
> om hvordan du ophæver dit abonnement
> Problemer? https://da.libreoffice.org/kontakt-os/postlister/
> ce.org/da/dansk/
> Alle beskeder du sender til listen bliver publiseret her og kan ikke
> efterfølgende slettes

scootergrisen scootergrisen

Re: [da-dansk] Re: [da-dansk] Fejl på da.libreoffice.org

> Vi har ikke en dansk side at  lande på. Hvad gør vi? Skal vi linke til den
> internationale side?

Det er måske https://documentation.libreoffice.org/ der skal linkes til.
Så opret dansk på https://documentation.libreoffice.org/ eller lav om
fra "Dokumentation" til "Hjælp" også link til
https://helponline.libreoffice.org/

Men det ser ikke ud til at være lavet specielt ensartet mellem de
forskellige sprog.

På forsiden står "Tilmeld nyhedsbrevet" med mailto-link.
Det er måske lidt kort nok.
Måske bedre at linke til
https://da.libreoffice.org/kontakt-os/postlister/ hvor man kan læse
hvordan man tilmelder sig hvis ikke man ved man bare skal sende en tom
e-mail.