[da-dansk] Flere begreber (der skal diskuteres)

[da-dansk] Flere begreber (der skal diskuteres)

Hej alle,
Jeg er faldet over endnu en ting, som vi skal have diskuteret snart. Det
har ikke været aktuelt endnu, men jeg er sikker på at vi snart skal tænke
over det.

For et par versioner siden blev vi introduceret til Sidepanelet (Sidebar):
https://wiki.documentfoundation.org/File:Writerpagedeck.png

På engelsk hedder de enkelte dele "decks".

I eksemplet er der "Page", "Styles", "Header" og "Footer".

Direkte oversat svarer det til et skibsdæk, men det synes jeg ikke passer.

Hvad kan vi kalde sådan en dims?

Sprosse?
Panelafsnit?
(dimser?)

Jeppe Bundsgaard Jeppe Bundsgaard

Re: [da-dansk] Flere begreber (der skal diskuteres)

panelafsnit eller panellag synes jeg.
Jeppe
man, 02 01 2017 kl. 19:16 +0100, skrev Leif Lodahl:

> [...]
>
> I eksemplet er der "Page", "Styles", "Header" og "Footer".
>
> Direkte oversat svarer det til et skibsdæk, men det synes jeg ikke passer.

David Lamhauge David Lamhauge

Re: [da-dansk] Flere begreber (der skal diskuteres)

Jeg synes den er svær. Jeg synes bedst om disse:
Panelafsnit
Sidepanelafsnit

David

Den 2. januar 2017 kl. 19.16 skrev Leif Lodahl <[hidden email]>:

> [...]
> libreoffice.org/da/dansk/
> Alle beskeder du sender til listen bliver publiseret her og kan ikke

Ejnar Zacho Rath Ejnar Zacho Rath

Re: [da-dansk] Flere begreber (der skal diskuteres)

panelafsnit virker "rigtigt" i mine ører - sidepanelafsnit bliver for tungt.

Men bruges "deck" for alle niveauer? "Page" må jo være et overordnet "deck"
i forhold til "Styles", "Header" og "Footer".

Vh
Ejnar

--
Ejnar Zacho Rath
Kølstrup Bygade 48

Preben Hedegaard Preben Hedegaard

Re: [da-dansk] Flere begreber (der skal diskuteres)

Jeg tror at et deck i denne forbindelse betyder et sæt, som i "deck of
cards" = "et spil kort",
ikke at det i øvrigt hjælper til bedre navne, så jeg holder også på
panelafsnit :-)

/Preben

Den 02-01-2017 kl. 21:08 skrev Ejnar Zacho Rath:

> [...]
>
> Men bruges "deck" for alle niveauer? "Page" må jo være et overordnet "deck"
> i forhold til "Styles", "Header" og "Footer".

>>> Panelafsnit?