[da-dansk] Godt nytår

(Denne artikel er i dag lagt på bloggen her:
https://libreofficedk.blogspot.com/2020/01/godt-nytar.html ).

Det nye år kommer til at blive et skarpt hjørne for LibreOffice, da vi skal
fejre 10-årsdagen for LibreOffice-projektet den 28. september, og
20-årsdage for Sun Microsystems meddelelse om at frigive
StarOffice-kildekode til open source - OpenOffice.org den 19. juli.

Når det så er sagt, står vi overfor udfordringer i det danske projekt. Den
forholdsvis lille kreds af "medlemmer" som står for oversættelse til dansk,
skrumper mere og mere ind. I realiteten er vi kun to personer. Det betyder
desværre, at vi ikke er i stand til at nå igennem de tekststumper der skal
oversættes, til tiden.

Vi har brug for flere frivillige, som kan hjælpe os med at oversætte,
kontrollere og godkende de nye og ændrede elementer, som kommer med hver
eneste version. Det gælder oversættelse af selve brugergrænsefladen, men
også F1-hjælpeteksterne.
Interesseret i at hjælpe?

Kommunikationen foregår via mail, og vi har en postliste (
[hidden email]). Du kan se mail-arkivet her:
https://listarchives.libreoffice.org/da/dansk/ og du kan tilmelde dig ved
at sende en mail til [hidden email]. Du vil
efterfølgende modtage en mail, hvor du skal bekræfte indmeldelsen. Herefter
kan du sende mails til listen, og vil således også fremover modtage alle
mails. Det er god skik lige at starte med en kort selv-præsentation.

Arbejdet med at oversætte foregår on-line i din browser. Det vender vi
tilbage til, når du har tilmeldt dig. Og husk: Det er frivilligt arbejde,
og du bestemmer helt selv, hvor meget tid du vil lægge i det. 0

David Lamhauge David Lamhauge

[da-dansk] Re: [da-dansk] Godt nytår

Godt blog-indlæg, der viser at vi har nogle udfordringer.
Jeg håber ikke at jeg er en af de to personer du nævner... Jeg er stadig
meget involveret i Pencil2d, og kan ikke bruge meget tid på oversættelse,
selvom jeg prøver.