[da-dansk] HJÆLP - Oversættelse

LibreOffice 6.4 forventes at blive frigivet om ca. en måned.
Vi er knap nok begyndt at oversætte til dansk, så vi skal altså til at
komme i gang.

Det foregår her: https://weblate.documentfoundation.org/

Vi er alle nybegyndere i Weblate, og det er ikke nogen skam at spørge om
hjælp her på listen. Vi må hjælpes ad her i starten.

Werner Knudsen Werner Knudsen

[da-dansk] Re: [da-dansk] HJÆLP - Oversættelse

Jeg vil gerne hjælpe - er kommet lidt ovenpå igen - men Weblate ser ikke ud
til at kende min e-mailadresse til login. Kan nogen hjælpe?
Mvh Werner

Den lør. 28. dec. 2019 kl. 16.34 skrev Leif Lodahl <[hidden email]>:

> [...]
>

> /Leif
>
> --
> Send en e-mail til [hidden email] for instruktioner

[da-dansk] Re: [da-dansk] Re: [da-dansk] HJÆLP - Oversættelse

Hej Werner,
Kan du logge på den "gamle" Pootle?
Det bør være samme brugernavn/password.

Jeg har ingen administrator-rettigheder i Weblate

/Leif

Den man. 6. jan. 2020 kl. 16.25 skrev Werner Knudsen <[hidden email]>:

> [...]
> https://wiki.documentfoundation.org/Netiquette
> >

> --
> Send en e-mail til [hidden email] for instruktioner

Jesper Laugesen Jesper Laugesen

Re: [da-dansk] HJÆLP - Oversættelse

åh, det er altså noget bøvl at lære et nyt værktøj at kende!

Men jeg tror jeg har fanget 'the basics' nu. Jeg tror og håber i hvert
fald at jeg både har leveret nogle (få) forslag og godkendelser af
forslag nu :)

kh Jesper

Den 28-12-2019 kl. 16:34 skrev Leif Lodahl:

> [...]
>

> /Leif

Werner Knudsen Werner Knudsen

[da-dansk] Re: [da-dansk] Re: [da-dansk] HJÆLP - Oversættelse

Jeg kan logge ind nu, både på Weblate og på den gamle Pootle. Tak for
indsatsen, Leif - nogen må have gjort noget.

Den man. 6. jan. 2020 kl. 18.28 skrev Leif Lodahl <[hidden email]>:

> Hej Werner,
> Kan du logge på den "gamle" Pootle?
> Det bør være samme brugernavn/password.
>
> Jeg har ingen administrator-rettigheder i Weblate
>
> /Leif

Jesper Brogaard Jesper Brogaard

[da-dansk] Re: [da-dansk] Re: [da-dansk] HJÆLP - Oversættelse

Hej alle oversættere

Jeg læste i Leif Lodahls nytårshilsen, at der mangler oversættere til
den danske version. Jeg gerne prøve at deltage i oversættelsen med nogle
timer om ugen.

En kort introduktion af mig selv:

  * er vestjyde årgang 1964
  * bor nu i Ballerup
  * er uddannet datamatiker (Århus 1993) og bachelor i datalog (Aalborg
    1996)
  * har arbejdet med it 1988 - 2018 med pauser pga uddannelse og
    arbejdsløshed (se eventuelt www.linkedin.com/in/jkbrogaard)
  * er nu fleksjobber.

Med venlig hilsen

Jesper

Den 06-01-2020 kl. 16:25 skrev Werner Knudsen:

> Jeg vil gerne hjælpe - er kommet lidt ovenpå igen - men Weblate ser ikke ud
> til at kende min e-mailadresse til login. Kan nogen hjælpe?
> Mvh Werner

[da-dansk] Re: [da-dansk] Re: [da-dansk] Re: [da-dansk] HJÆLP - Oversættelse

Hej Jesper,
Hjertelig velkommen her i gruppen. Vi glæder os til at se og høre mere fra
dig.

Jeg er selv 65'er fra Midtjylland, og så arbejder jeg på Ballerup Rådhus,
så vi kan måske dele en kop kaffe en dag :-)

Vi oversætter i noget der hedder Weblate (
https://weblate.documentfoundation.org ), og for at være ærlig, så er vi
alle sammen nybegyndere, for det er første gang vi bruger det system. Før
har vi brugt Pootle, og det havde vi god styr på.

Opret dig som bruger og tilmeld dig sproget Dansk og projekterne
"LibreOffice UI - 6.4" og "LibreOffice Help - 6.4".

Meld tilbage når du har gjort det, og fortæl om du har rettigheder til at
foreslå og godkende.

I mellemtiden kan du læse lidt om hvordan vi arbejder her:
https://wiki.documentfoundation.org/Main_Page/da

Ellers er det bare med at spørge løs. Vi bruger postlisten "dansk som du
allerede er tilmeldt.